Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettallmänt-cornish-rexprat
Läst 299 ggr
Ingson
0

Mat fråga.

Ja, nu är det snart dax……nio dagar kvar tills att Abraham flyttar in!! Jag har varit och köpt de som behövs men när vi kom till maten??? Uppfödaren har vant honom vid olika kattmatssorter. Hon på djuraffären läste och läste på olika påsar och jag kan inget annat göra än att lita på att det skulle bli rätt, återigen är man en NYBÖRGARE. Vad kom jag då hem med? Jo, en påse PRECEPT PLUS KATTUNGE. Blev det rätt? Det var ok att byta om det skulle vara fel.

Eine
0

Ta en sort som kattungen är van med. Att börja med ngt helt nytt kan göra kisse dålig i magen.

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Lullan1
0

Får du inte med en liten påse mat av uppfödaren? Det brukar nog de flesta lämna med, så då kan du börja med den och köpa mer mat efter ett tag. Då vet du också vilken sorts mat katten äter.

Ingson
0

Jag vet inte om jag kommer att få med mat. Som jag fattat det så har han ätit olika foder. Jag vill inte stå utan mat när han kommer. Bäst vore  om jag fick med lite mat…..

rexmamma
0

3 # Prata med uppfödaren och fråga …

Dom flesta uppfödare ser till att dom får "kattungepaket" från någon kattmatstillverkare. Annars skickar h*n säkert med ett eget kattungepaket så att lillkillen får en bra start i sitt nya hem Glad

MyTwiggs
0

En kattunge som redan från start har vant sig vid varierad fodersort brukar inte reagera så starkt, men börja med ett foder som du vet att den fått någon gång av uppfödaren. Byt inte till något billigt "spannmålsfoder" utan välj den sort den fått som innehåller en hög andel kött och animaliska biprodukter.

Lycka till med din nya vän!

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com