Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettallmänt-cornish-rexprat
Läst 1146 ggr
achintya
0

pingpong kingen

har bara läst recension av den.. men där stod det iaf att killen i filmens mamma  har massa cornishar.. om så är fallet kommer många fler snart känna till denna ras. filmen har ju annars fått bra kritik, så den kan ju vara sevärd på många sätt.

MonicaLagerquist
0

Det är ju Spotless katter så det är ju rena rama Forumfilmen.

Stolt ägare till tre La permer

achintya
0

haha det visste jag inte.. men vad skoj Skrattande

Spotless
0

Jepp, det är mina katter som är med i Pingpong-Kingen! Vi var med under inspelningen i 10 långa dagar. Och jag måste säga att jag är grymt imponerad över hur coola och duktiga de var hela tiden. Det är rätt skoj faktiskt att känna igen scener och veta att där stod jag och tryckte i ett hörn för att inte synas och att sekunden innan hade en katt suttit i bild men naturligtvis hunnit pipa iväg innan scenen var tagen.

RacerDonnans
0

Vad kul!

www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.

cherish
0

Men oooh så cooooolt! Vi har riktiga kändisar här då!! :) Vilka katter var det som var skådisar????

Cherish Gustafsson, S*Shaneequas Cornish rex & Europé
www.shaneequas.com

AnneAlva
0

Häftigt, och vilken bra reklam för rasen med dina katter Angela, de är ju så himla fina! Kyss

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

MyTwiggs
0

Så kul! Den måste ses!

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

EvaG
0

Den måste jag se. Har tidigare sett en amerikansk fel där en rex var med. Det var en kvinna som "ägde" den och hon fick besök av en man och rexen kom fram och mannen sa ungefär "Vad är det här, är det en katt?"

Medarbetare på Vilda västern iFokus

Leffe
0

Det är verkligen intressant att vara med på en inspelning. Oj oj oj vad det är mycket runt omkring. När jqg var med Lilleman så höll vi bara på en dag. Påslutet var katten trött, men jag var nog ännu tröttarna. Så jag undrar hur trött var du Spotless efter 10 dagar?

LinusCRX
0

Ännu fler filmstjärnor… oj vad spännade. Bara det gör att man måste se filmen! Går den på bio nu? Har lite dålig koll på bioprogrammet Generad

Spotless
0

#9 jag var helt död efter varje dag! Katterna var ju flera stycken och byttes av. Men långa, jobbiga dagar var det. Jag hade stora utställningsburar med mig (hundburar egentligen) mysigt inredda med bäddar, vatten, mat och toa låda. På lunchen gick vi upp i katternas loge (jo, de hade egen loge!) och där fick de äta gott, gå på lådan och rusa omkring i en timme. Sedan var det hårt arbete igen.

Någon undrade vilka katter jag hade med. Hela filmens rekvisita går ju i ljusa färger, ljusblått, grått och beige. Därför är det mest mina "ljusa" katter (vita, lila- och blåmaskade, blåvita) som är med, Hector var coolast och fick vara med mycket. Prisma och tre ungar ur Q-kullen är också med "rätt mycket" och Omega som är mamma till Q-kullen var också med. Men i en scen skulle 9 katter ligga i mammans säng och då fick även några "mörkare" rackare (Fafner, Lotus som är choklabicolor och Iris chokladmaskad/vit) vara med.

För säkerhets skull talar jag om att de kattungar som är med är födda i december och filmen spelades in i april, de var alltså grundvaccinerade och stora nog att flytta hemmifrån. Mamma Omega var ju också med. Jag är mycket hönsig med mina katter och såg till att alla fick vila och tas om hand av mig, ingen katt som tyckte det var för jobbigt behövde vara med. Och jag sa ifrån om vissa saker, t.ex. ville de ha med flera katter i scenen när frisörstolen springer läck, men fick nöja sig med Hector i elementsängen.

Killarna som spelar bröderna Rille och Erik var jättebra med katterna och hade många frågor om dem och mig.

Tilläggas ska väl att filmen inte handlar om katter utan de är bara med i bakgrunden som en del av hemmet, som rekvisita. Snygg rekvisita!

LinusCRX
0

Var ju tvungen att surfa runt lite och kolla om det gick på bio och det gör den Skrattande och samtidigt hittade jag en blogg med en kommentar som bl a beskrev pälsen:

"Nyss hemkommen från förhandsvisning av PingPongKingen. Mycket bra film även om den blev väl seg ibland. Det var med åtminstone sex "spotless cornish rex" (tror iaf att det var det det stod i slutet av filmen). Dom hade sån "piprensarpäls"."

Jäpp, då vet vi det - de har piprensarpäls Skrattande

Rexjen
0

Vad roligt Spotless! Jag hade tänkt se den ändå, men nu blir jag ännu mer sugenFlört

Spotless
0

#12 Underbart! SkrattandeSkrattandeSkrattande!!!

"Jäpp, då vet vi det - de har piprensarpäls Skrattande"

Leffe
0

Cornish Rex - katten med piprensarpäls

Ny standard. Pälsen ska vara som en piprensare

Liss
0

ahh va kul!

http://www.pingpongkingen.se/

I filmklipp 4 är de massa kissar i början:)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Spotless
0

Så var det någon som sa att - "nu kommer folk säkert att tro att rasen heter spotless cornish rex" - med tanke på LinusCRX Blogg-klipp här uppe. Och det är väl inte helt otroligt och mitt fel i så fall. Cool Jag bad dem skriva stamnamn i stället för mitt eget namn i eftertexten.

#16 ska ta och kolla de där filmklippen

RacerDonnans
0

Har tittat på klippen och kan säga att du har fina missar.

En OT sak om filmen som jag inte kan låta bli att skriva är:
Blir väldigt irriterad att se att de låter två minderåriga röka i filmen. Det är fel mot både dem och de unga som ser filmen.

Skall se hela så småningom och hoppas att resten i övrigt är lika bra som katterna, annars tittar jag för deras skull.

www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.

Ylva-Li
0

#18 Faktiskt precis det jag reagerade på också! Min första tanke: är inte de liiite unga för att röka..?
Känns fel eftersom det lätt kan få andra unga att se dem som förebilder..
Men ååh, spotless-kissar! <3

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

JohannaK
0

#19 ska erkänna att jag reagerade i första hand på att ungarna röker i närheten av dessa vackra, gudomliga katter och i andra hand att det det faktiskt är just ungar som röker….

Aje-T
0

Åhh vad roligt, ser fram emot att få se filmen med alla Dina katter Spotless!

Spotless
0

Själv har jag aldrig tagit ett bloss i hela mitt liv. Självklart undrar man varför de ska behöva röka i filmen. 

Cigaretterna var "filmcigaretter", (utan nikotin och allt det skadliga), ingen fara för katterna alltså! Och inte heller för killarna i filmen, men budskapet är förstås fortfarande det samma.

Ylva och AjeKyss

Lullan1
0

Vad roligt att få se lite snuttar av filmen!

Jag måste bara gå och se den på bio!!!

Spotless
0

#23 Ja, ta med hela familjen!

Kyss på dig också!

Rexjen
0

Nu har vi sett filmen! Jag gillade den skarpt, Spottless dina kissar gav filmen guldkant, härlig rekvisita! Var Iris med?

Spotless
0

#25 Vad skoj! Jag vet att regissören var helnöjd med att ha dem med, han sa att de "gjorde massor" för helheten. (eller så sa han så bara för att jag skulle orka vara där!? Skrattande)

Iris var med i en av scenerna, den där många katter ligger i mammans säng. Men hon var snabb som attan, ett litet beiget streck bara. Oskyldig

Rexjen
0

#26 Det blev verkligen bra, mamman såg precis ut som en galen katt-tant Skrattande Jag satt och studerade katt-rekvisitan väldigt hårt Flört Det var snyggt att tom klöspelaren i hallen och transportburar, bajslåda och kokarder gick i samma färgertoner som restan av huset.

Aha, undra om det var henne jag såg ändå, för det var i den scenen. Hennes vitfläck på nosen misstar man sig inte påKyss

Spotless
0

#27 jepp, då var det henne du såg, ingen annan maskad med vitt var med!

Kul att du lade märke till färgtemat! Rekvisita-tjejerna var benhårda! Det mesta i kattväg som finns i filmen är mitt (bara det som är snyggt dock!Flört). De var här hemma och valde ut vad de ville låna, tyvärr har (hade, i dag har jag flera benvita bäddar som jag älskar) jag inte så mycket ljusa kattprylar. Men kokarderna, klätterträd, klösbräda, elementsäng, några grå bäddar, ljusa toalådor och ljusa burar kommer från mig.

Anna77
0

Vad häftigt med kändiskatter! måste se jag med! coolt!

La_Joz
0

Nämen, så lustigt! Min brors sambo sa till mig igår att hon trodde det var cornishar med i Ping Pong Kingen, men hon var inte helt säker. Hon ville att jag skulle kolla upp det för att se om hon kunde urskilja en cornish från andra "liknande raser". Och vad ser jag här!? Jo, minsann! Det är cornishar som är med, och inte vilka cornishar som helst, utan Spotless!!! Dessutom Isas pappa! Detta måste jag tala om för min lilla groda. Då lär hon bli mallig som bara den! Brorsans sambo också, för den delen!

Nu måste jag iväg och se filmen!

Spotless
0

Se där! Pussa på mallgrodan från mig Kyss (ja Isa då rå… ).

Aje-T
0

Ja, jag väntar så att den skall komma ut på DVD så jag kan beställa.

geiputaus
0

Coolt!! Mer cornish åt folket!! Cool