Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettallmänt-cornish-rexprat
Läst 252 ggr
MyTwiggs
0

Fritz får inte smaka!

Gud vad jag kan se framför mig hur stackars Fritz kommer att tråna efter bebisarnas käk när de har anlänt. Han är lite småknosig som det är, så det vore inte bra om han kom åt den. Nu behöver vi lite hjälp med tips på "kattungehus". Vad ska det vara för mått på hålet så att minisarna kommer in, men inte Frillan, och så att ingen kan fastna i det? Vad kan man tillverka det av?

Kanske ni har några bilder på era lösningar?

Mvh

Twiggie och Myra

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

ylvan
0

Även detta ämne har tagits upp ett antal gånger och det finns både bilder och måttangivelser i gamla trådar….Generadvad tråkig jag är som bara hänvisar till något som redan skrivits, men jag tror du får en massa bra tips om du läser dem!Flört

Lycka till med kattungarna.

solskensbarn
0

Jag utfodrar fyra gånger eller mer per dag istället för att bygga och greja, för det har jag inte hunnit. Det funkar jättebra och Sesam kommer in efteråt och käkar smulor som ramlat bredvid. Jag brukar stänga in mig på toa med lilla fröken och bara sitta å titta på henne när hon käkar.

Rexjen
0

Ett tips är att göra en matbar till kattungen. Ta en transport och en skiva kartong. Klipp till ett litet hål som kattungen kommer igenom men inte den stora katten Flört Funkar jättebra då man har småttingar som ska ha kattungemat och stora som inte får bli feta Räcka ut tungan

MyTwiggs
0

#1 Sorry… Har inte varit aktiv här så länge, så jag har missat det..  Ska bättre mig och inte slänga ut en massa redan påbörjade trådar.

#2 Ok.. Vi vill gärna att våra småttingar ska kunna gå och äta sin smaskiga mat när de vill, och då är man inte så bunden heller, men det är ju också en idé.

#3 Ja, det har vi nog tänkt oss.. något i den stilen…

www.mytwiggs.com

chikan
0

#4 Tycker inte du ska be om ursäkt för att du inte kollat om det redan fanns trådar om ämnet! Skulle man resonera så skulle vi nästan kunna lägga ner forumet eftersom det mesta nog redan har avhandlats… Det kan ju ha tillkommit nya medlemmar med andra erfarenheter sedan dess också. Nu tror jag ju inte att ylvan menade att man inte får fråga saker som redan har frågats utan just påpekade att det fanns tråd om detta för att du skulle hitta den och få lite snabb hjälp. Glad

MyTwiggs
0

#5 Ingen fara. Jag tog inte illa vid mig heller. Bara schysst att hon tipsade om att ämnet redan tagits upp, för det spar man ju lite tid på… om man puttar den tråden lite så kanske nytillkommna hittar den och delar med sig av lite eventuella nya tips :) 

Skrattande  GREAT!

www.mytwiggs.com

Rexjen
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ungefär såhär, nu när jag äntligen hittade bilden måste jag bara få visa denRäcka ut tungan

rexmamma
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Och här är en tidig variant av en av våra matbarer…, vi har flera olika när vi har kattungar pga skillnad i tjocklek på "storkatterna"  Skrattande Smaskigast mat - minst ingång Skrattande

MyTwiggs
0

# 7

Tackar! 

# 8 Hu, så snyggt!

www.mytwiggs.com

MyTwiggs
0

Nu behöver jag lite hjälp. Imorgon kommer Elvira och på söndag kommer Allan. Jag har köpt en bra stor plastback med lock och nu ska jag göra ett hål i den hade jag tänkt… Vad ska det vara för diameter när de är i 12-veckorsåldern? Vi vill ju inte att Frissan ska bli översugen på käket där inne och fastna i hålet heller…

www.mytwiggs.com