otäckt...
Vill bara berätta, och varna andra för gula öronproppar….
Nelli kräktes i förgår, först i hallen och fick upp två gula öronproppar….sedan kräktes hon igen, i köket och denna gång kom inte mindre än sex öronproppar upp! Propparna var av varierande gul till brun kulör vilket tyder på att de legat olika länge i magen…
Min man hade under veckan haft en förfärlig huvudvärk och använde öronproppar. Katterna, särskillt Gucci, var jätteintresserad av dessa och lekte med dem hej vilt. Tänkte inte så mycket på det, och eftersom någon annan här skrivit att hennes katt gillade att leka med öronproppar lät jag henne hållas. Jag såg henne aldrig tugga på någon och Nellie hade inte en chans att få tag på dem eftersom syrran är starkast. Att par efter par försvann tyckte Tomas var konstigt, men han trodde att det va jag som slängde dem allt efter som…
Så, som sagt, dessa proppar hade alltså legat i hennes lilla mage ganska länge och kunde antagligen inte passera ut genom den nedre magmunnen och ut i tarmen. Usch och fy, känner mig hemsk som inte hade bättre koll, men men nu ligger resterande öronproppar i sin påse och min man har starka restriktioner om var dessa hamnar när de inte sitter i hans öron!!

Ush vad hemskt. Har Nelli fått upp alla öronproppar eller kan det finnas kvar någon i magen? Har ni varit hos veterinären? Hur mår hon?
Åhh, fy vad otäckt. Hoppas att alla kommit upp……..

Nellie mår alldeles prima, vilket hon konstigt nog gjorde även med 8 öronproppar i magen. Har kollat antalet uppkräkta proppar mot antalet kvarvarande, i den enda påse öronproppar vi haft, och det stämmer. Tack och lov!

Skönt, jag fick leta öronproppar i veckan då jag hade glömt ett par framme efter att jag borrat upp en hylla på väggen. Men som tur var hittade jag dem, men katterna hade haft en rolig dag…. syntes på allt som var nervält och mattor som låg i högar osv….

Ja, det känns lite tråkigt att de inte får leka med dem fler gånger eftersom det var den roligaste leksaken på länge!
Nämen fy så läskigt! Skönt att hon mår bra nu iallafall!

skönt att det gick bra, dem är verkligen krativa när det gäller att äta konstiga saker.
Nej men usch! Knasfia. Tur att det gick bra i alla fall.
här hemma är vi 3 vuxna som använder öronproppar när vi sover.jag är väldigt noga med att lägga undan propparna i byrå lådan på morgonen. öronproppar är verkligen ett av det farligaste en katt kan svälja då dem är av skumplast och lätt kan "proppa" igen tarmen ohc oftast får vetten operera för att få ut den så ni hade verkligen tur att Nelli kunde kräkas upp dem

#9 Ja visst, jag vågar inte ens tänka på hur illa det kunde ha gått. Min finaste gos-snosa.
Det lustiga är att hon inte annars är en katt som äter på saker, hon är ganska försiktig och lite kräsen när det gäller leksaker och liknande. Vissa katter vet man ju älskar att tugga i sig olika saker, men hon har aldrig gjort det tidigare. Bevisligen går det aldrig att lita på en katt, barn(katt)säkring livet ut är det som gäller!

Åh fy vad läskigt! Vilken tur att det gick bättre än för Karin som fick sin mage öppnad efter gnagande på plastplopp……hu
Ojojoj vilken tur ni hade! Öronproppar hör tydligen till de vanligaste kattmördarna. :(