Vikt på Cornish rex
Idag har jag vägt mina katter. De hade gått upp lite
Paulina väger 4.3 kg hon är dock kastrerad. Hon vägde 3.9 kg innan kastreringen så hon är en rund välmående hemmakatt. Maxwell väger 4.4 kg så han har gått upp en del. Vi får nog banta lite om han skall ställas ut i vår/sommar. Ella väger 2.8 kg hon är helt perfekt.
Vad väger era katter?

Gucci väger 4 kg (kastrerad) och Nellie 2,6, lilla spinkan (snart kastrerad, det ska bli intressant och se hur mycket hon går upp, hon är så himla späd i kroppen.)

Majsan väger 3.4 kg (kastrerad)
Asti (8 månader) 2.9 kg!
Sancy (8 månader) 2.2 kg
Rosa (4 månader) 1 kg

Blaui 2,5 år, hankatt och kastrerad sedan 1 år väger 4,1 kg.
Tindra honkatt, okastrerad och 3,5-år vägde 2,6 innan hon blev dräktig, nu med 1v gammla kattungar väger hon ca 3 kg.

Vilka tungviktare jag har (förutom Ella) 

Dessa vikter hade mina katter vid dagens invägnoing.
Crille
4.450 treårig kastrathane
Q
2260 Sju månadres ungfröken
Stella
2500 2 årig kastrathona
Todd
3550 sjuårig kastrathane
Ögonaböj
3000 Treårig fertildam
Stolt ägare till tre La permer

Mina väger:
Shmii, fertil hona 2år väger 2,5kg
Nefflan, fertil hona, nästan 1år väger 3kg
Sosa, hona, 5 månader väger 2kg
Doris ca 3 år 3 kg
Jissa ca 1 år 2,8 kg
Findus ca 2 år 5,2 kg 
De är kastrerade alla 3.

ojojoj, vilka lättvikate ni har!
Våra 2 fertila Sphynxhonor, 3 år gamla, väger över 4 kilo vardera. Våra kastrerade grabbar, kattungar som inte är sålda än, på 8 månader väger nog alla runt 4 kilo också…. Och Nikita, fertil CRX-hona (snart kastrat) vägde vid senaste vägningen 3,3 kg, men har tappat väldigt mycket pga olyckliga omständigheter, så jag tror hon ligger runt 2 - 2,5 kilo just nu.
Resten av katterna har jag ingen större koll på förutom lilla Spruttan, 12,5 veckor gammal och vägde 1 kg och 50 gram.
Här har vi koll 
Peleus 4 år och kastrat 4,0 kg
Theia 4 år och kastrat 3,9 kg
Phoebe 3 år fertil 2,7 kg (dräktig just nu och väger 3,9)
Sessie 9 månader 2,7 kg
Maya 9 månader 2,7 kg
Sesam var uppe i 4,7 kg ett tag men jag har lyckats banta ner honom till 4,4. Lite mer vill jag ha bort också, för han är lite rund om magen. Men det är svårt tycker jag, för han är ju kroniskt hungrig nära på!
Vi har också koll!
(Mer om varför tänkte jag ta i en annan tråd):
Peter, kastratkille på 1 1/2 år: 3150 g
Anthon, kastratkille på 9 månader: 4085 g.
(Fast han är en stor kisse - mycket större än Peter. Och inte bara på bredden!) 
Mille (kastrerad hane, 1½ år) väger 4300 gr. Liiite i överkant, men han är inte tjock.
Mini (honkatt, 8 månader) väger 2170 gr.
jag har ingen viktkoll alls.Men har inga feta katter , och det är ju även beroende på storleken på katten.Dvs benstomme, längd, etc.Visst måste det variera rätt mycket?
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora
Här varierar det rejält och banting pågår av två (gissa vilka
)
Tittioo . kastrat 7 år : 4,2 kilo trend nedåt
Pip , kastrat 3 år : 4,3 kilo trend nedåt så det så…
Libelle fertil 1 år 2,8 kilo trend konstant
Ruth fertil 2,5 kilo trend konstant

#13 jo, jag tror det är av stor betydelse. Ella är liten och späd men välmusklad. Palle är lite väl rund, men samtidigt var hon väldigt smal när jag fick henne (hon hade precis haft en kull och vägde 2.5 kg) och hade väldigt dålig päls. Nu har hon blank och vacker päls. Dock har den blivit lite sämre efter kastreringen.
Mäski Pläski är en rätt stor kille och som en domare sa på en utställning. Gott kök hemma
Han är fertil men än så länge har detta inte påverkat vikten.
hum.. försökte väga mori nu.. men har bara en matvåg^^ och den gick bara till 2kg. Men räcknar jag lite på de antar jag att han väger ungefär 2,6kg. Är de normalt?
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Elica, lite på ett år väger 3,2 kg. Några hekto har det kommit till efter sterilisationen.

Och nu fick jag Ascanio på vågen med.:-) Den päronformade killen (ca. två år, kastrat) väger 4,2 kg.