Frusen kisse!
Är det fler som har frusna kissar? Kayo har väl kommit och krupit under täcket förut för att mysa en stund men nu är det varje natt! Han kryper in och lägger sej mot magen, helst med tassarna mot så de värms och man kan trampa, trampa jättemysigt mot mattes mage….vi kanske inte är riktigt överens om hur mysigt det är kanske….!Sen sover han så hela natten. Vänder jag på mej så följer han med! Stolliga missar!
Jodå, här sovs det under täcket, i min halsgrop helst (jag sover med täcket över huvudet, eller rättare sagt ett täcke och sen ett extra påslakan så att både fötter och huvud är övertäckt… ). Och vid t ex TVn vill de båda gärna ligga under en pläd.
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Karin sover nästan alltid på min arm, med bara huvudet på kudden. Mauritz ligger helst utanför täcket men pressad mot någon kropp….

Isa är en riktig magsovare! Om jag lägger mig i sängen för att läsa (ligger alltid på magen och läser) så tar det inte mer än några minuter innan Isa sitter på min rygg och krafsar vid täckeskanten. Då nöjer hon sig inte innan jag har vänt på mig så hon kan krypa ner under täcket och lägga sig på min mage. Skulle jag någon gång under natten vända mig så jag ligger på sidan så lägger hon sig tätt intill mig vid magen.
Snacka om att låta katterna få som de vill! Men det är ju så mysigt! Sambon blir visserligen lite avis…

Här blir det en katt vid magen, sen framåt småtimmarna kommer sambon krypandes och lägger sej som en ryggsäck bakom……alltså jag fryser inte om nätterna!
Den katt med mest päls sover under täcket hela nätterna……..i midjehöjd.
Den andra ligger ovanpå täcket mellan mina ben stödd på baken(jag sover på mage)
Doris är jättefrusen, ligger alltid under mitt täcke i höjd med magen - armhålan dessutom KRÄVER hon att jag ska ha filten över oss när vi sitter och ser på tv i soffan… *ler* Findus och Jissa nöjer sig med att ligga ovanpå täcket, nere i knävecken.
Mori kommer alltid och ska vara under filten jag har omkring mig i soffan. Och när vi sover ligger han så nära mitt ansikte som möjligt, men när jag inte kan andas brukar jag fösa ner honom lite.. då brukar han nöja sig med att ligga i kurvan där armen ligger^^
Fast jag rör mig väldigt mycket när jag sover.. så på morgonen när jag vaknar ligger han bredvid:P
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Palle kräver att jag ska ligga och hålla om henne hela natten under täcket. Ella ligger oftast under täcket vid magen eller mellan mina ben (sover oftast på rygg eller på sidan).
Mäski roar sig med att ställa sig på de andra två ovanpå täcket och hoppar gärna lite eller gräver tills det blir ett jäkla liv mer morr och fräs…. Detta brukar leda till en vild jakt och sedan kommer alla tillbaka till sängen lägger sig där de brukar. Mäski lägger sig på den lilla elfilten som jag har i sängen och så sover vi.
Samma procedur varje kväll….. Mina katter har en väldigt snäll matte som ibland önskar att hon haft en dörr till sitt sovrum.

Även jag har (oftast) en katt under täcket på natten. Nellie kommer direkt när vi lagt oss och först gosar hon med husse en stund och säger godnatt och sedan kommer hon till mig för att sova. krafsar på täckeskanten och vill att jag lyfter upp den. Sedan kryper hon ner, vänder och lägger sig tryckt mot mitt bröst, på min arm med huvudet utanför täcket. (jag ligger på sidan.) Under natten kommer även Gucci och lägger sig vid sidan av mig, på täcket, och ibland går Nellie upp till henne.
I sovrummet har vi även en välanvänd elementsäng vars värme konkurrerar ut mig ibland..;-)