Snart en cornish..
Hej. Jag är ny här och har ingen katt än men snart….. Turerna har varit många, vilken ras, kön, vilken färg och vilken uppfödare? Jag har läst och läst hört med folk som har olika raser osv. och tillslut så var valet självklart ( men det tog sin tid) cornish rex!! Jaha vilket kön skulle katten ha. Yterligare ett par turer på nätet ……beslutet blev att vi vill ha en hane. Då var det dax för vilken färg och utseende vi gillade bäst, jag var helt insnöad på vitt. Varför? undrade min man, du har ju alltid gillat röda katter och när detta fått lägga sig i min "vita" hjärna så blev det också självklart. Vart skulle man då hitta en röd hane så nära som möjligt? Men så fans han där, hos en uppfödare jätte nära där jag bor. Vi åkte och tittade på honom och jag glömde helt bort vad man skulle titta på ( hakor, ögon, öron, nosen, långa ben, vilken päls osv…) Jag såg bara en liten röd kille som inte hade tid för att gosa bara leka…..så klart underbar! Och han flyttar in hos oss till påsk!!
Grattis! Det brukar dock bli fler än en cornish så kanske en vit nästa gång……
Grattis till ett perfekt rasval! Allihop här är säkert jättenyfikna på vilken liten röd kille du har tingat.
Välkommen hit förresten!
Grattis till beslutet! Och som rexmamma är jag också nyfiken på vad det är för lite kille som stulit ditt hjärta.
Grattis, vilken underbar berättelse!
Välkommen hit, vi är nyfikna på att få veta allt om din blivande kisse! Bilder på underverket uppskattat enormt! 

Grattis till rätt val av katt och massor av välkommen in i cornisharnas underbara värld! 
Visa vem han är!!!!
Ett gott val, kanske det allra bästa till och med!Låt hjärtat bestämma, det säger jag till mina kattungeköpare, och tänker så själv när jag köper katt.
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora
Grattis till ett bra val. Men har man väl skaffat så blir det lätt flera. En helt underbar ras.

Jo, han kommer från Kjulamoon`s. Han är den som är 4-an. När man inte har någon erfarenhet av cornish rex eller raskatter överhuvudtaget tycker man nog att alla är lika fina. Jag skulle önskat att jag hade mer erfarenhet, men någonstans skall man ju börja.

Och bättre ras än cornish för att börja med finns det knappt. Som min första kattens uppfödare sade: En cornish är jäte duktig i att dressera människor. Den största faran är - som andra redan har sagt - det blir oftast flere än en! :-) Välkommen hit.
Grattis till valet av en cornish. Man har inte tråkigt en stund
Vad spännande. Lycka till!

Grattis till valet av en cornish - Lycka till med lill killen

Grattis till valet av ras och katt. Jag skaffade min första för 2,5 år sedan. Och som flera har sagt tidigare, de har en tedens att bli fler. Idag har jag 3 underbara cornish som är så totalt olika varandra och verkliga personligheter med massa egenheter. Älskar dem över allt annat 

Grattis!! Du kommer inte att ångra dig!… Bifoga gärna någon bild på den lille..*nyfiken*

Grattis till lillkillen.Han kommer att få nya halvsyskon om ett par veckor då vi väntar kattungar efter Nicke som är pappa till din röding.
Stolt ägare till tre La permer

Grattis till ett bra val! Vilken söt lite röding du får hem, förstår att ni längtar nu!
Instämmer med alla andra, det svåra är att begränsa antalet när man väl fått hem sin första cornish. 
---------------------------------------------------
Att leva utan katt är inte att leva.

Åååh vad spännande! Som alla tidigare sagt, man ångrar sig aldrig när man väl fått hem sin lilla krullskrutt!