Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettallmänt-cornish-rexprat
Läst 773 ggr
mumsikoff
0

En liten Sprutt...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har varit borta från iFokus ett tag iom stress och planeringen av importen av en liten Sprutt. Men nu är vi tillbaxx i Sverige och har hunnit fixa det mesta, så jag tänkte glatt presentera en liten ny tjeja som precis landat på svensk mark, bara 12,5 veckor gammal.

mumsikoff
0

Hemma hos fodervärden fick hon snabbt namnet Summer, men henens uppföerska har sedan tjejan kunnat gå kallat henne för Sproetje eller ännu enklare - Sprutt. På söndagarna heter hon Ashari of Aussies Dream och kommer från Nederländerna.

mumsikoff
0

Det finns inget ord som bättre beskriver henne än just Sprutt - den här katten är bara så bekymmerslös och busig som en liten katunge kan vara. Hon sov sig igenom både tågturen i NEderländerna och flyget till Sverige och spann så fort man tittade på henne. Piloten hotade t.o.m att kidnappa henne när vi gick av planet. Detta var det första hon gjorde då hon träffade mig * gooooos*

mumsikoff
0

Lilla Sprutt är från en utav våra kattungar, Charlie och en utav Adriennes honor. Har tidigare presenterat hela kullen här då dem bara föddes.

Jag var bara tvungen att få hem lilla Sprutt efter att jag såg bilderna på henne då hon fyllde 4 veckor. Det var kärlek vid första ögonkastet.

mumsikoff
0

Sprutt har verkligen fått pappas päls, redan nu, 13 veckor gammal har hon börjat få en tendens till vågor i pälsen. Ser verkligen fram emot att se hur hon utvecklas, speciellt då hon kommer efter "mina" linjer till en viss del.

mumsikoff
0

Profilen verkar däremot vara en blandning av både mamma och pappa, mammas CFA-bump verkar ha övertaget just nu:)

mumsikoff
0

Mellan tågresan och flyget fick tjejen ta sig en bensträckare på tjejtoan med en kisspaus. Däremot tycte hon att sanden inte alls var till för att användas för toabestyr utan var en perfekt rese-leksak :) Lilla jag passade på att ta lite foton på tjejen.

mumsikoff
0

Och en till ståbild, här står hon och spinner, mjölktrampar och goser för sig själv då jag pratar med henne :)

mumsikoff
0

Och för att avsluta hela enorma bildbomben (ni får ursäkta) så komemr en bild från tåget där lilltjejan satt, som en riktigt vuxen tjej, på ett eget säte.

omak
0

Åh, vad fin hon är! Jag förstår att du "var tvungen" att ha henne. Kram!

RacerDonnans
0

Välkommen till Sverige "sötnos" (fin Marilyn Monroe prick).

www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.

Aje-T
0

Bedårande! Jag vill också ta hem en kattunge från Holland…

smirik
0

Vilken tjusig lilla sprutt du har fått hem där, Grattis Skrattande

Spotless
0

Grattis till lilltjejen! Mycket pussvänlig fläck hon har där bredvid munnen.Kyss

Rexjen
0

CoolMmm, vilken sötnos!Kyss Instämmer med övriga att hon har en väldigt tjusig pussfläck!Skrattande Förstår om du är lycklig om du har fått hem en sån söt liten en.

[catze]
0

grattis! hon är jätte fin lycka till med henn:-)

LinusCRX
0

Een schattig klein meisje Kyss

mumsikoff
0

Tack allesammans! Ja, pricken är det slutgiltiga beviset till att hon verkligen är Charlies dotter :) Jag kan intyga att pricken är i högsta grad pussvänlig och brukar tryckas upp i ansiktet på första bästa frivilliga åtföljt av högt spinnande.

Eine
0

En sådan underbar liten skönhet.Hon har allt! Varm lycka till och grattiskram, från oss i Uppsala!-

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

AnneAlva
0

Vilken liten sötnosa! Ska bli roligt att se henne växa upp framöver. Lycka till med den lilla sprutten!

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

kakannan
0

Grattis till söttjejen!

rexmamma
0

Jättefin liten tjej!  Kyss

MariaT
0

Grattis till lilltjejen, verkligen en sötnos =))

[Silkwaves]
0

Jättegrattis till lilla tjejen - en riktig sötnos !

[Wiveka]
0

PussgurkaKyss

Lullan1
0

Hon är jättesöt och verkligen pussvänlig! Kyss

mumsikoff
0

Tack, tack!

Ska försöka åka förbi fodervärden dem närmsta dagarna och ta lite fler bilder på tjejan :) Blev så kattungesjuk av att gosa med henne, vll så gärna ha egna bebbar snart….