Shit, jag ska bli mormor!
Min äldsta dotter på 21 ringde precis och berättade att jag ska bli mormor i oktober. Och jag som "bara" blir 39 i år.
Jag är naturligtvis jätteglad men just nu är det lite rörigt i huvudet, visste ju att det skulle komma förr eller senare men trodde på senare
.
Nu håller jag tummar att allt ska gå bra och ser fram emot en ny liten familjemedlem 

GRATTIS! :)

GRATTIS! 
Grattis, grattis - en ny upplevelse
Samma här - fast jag ska bli farmor!
Jag hade kunnat önska att de väntade ett tag till men eftersom de tycker att det ska bli roligt och har planerat det så tycker jag också att det ska bli roligt. Hoppas bara att katten Mollgan också tycker att det ska bli kul - men har är en väldigt cool-katt så det ska nog gå bra.
Grattis än en gång!
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Det känns overkligt, ska min "lilla" täva bli mamma, ja vad dom växer fort 
#3 grattis själv till det blivande farmorsskapet =)

Grattis båda två. Jag är bara 54 och tycker att jag är alldeles för ung att bli farmor.:)

Grattis till er båda! Vad roligt! Det här är Livets Efterrätt!
Jag har varit mormor i sex år och det är underbart! Det enda tråkiga är att dottern och hennes familj bor i England, men det går det också, vi ses en tre-fyra gånger per år.
Grattis, Mormor!
Vi tycker nog att 21 är livets bästa ålder så vitt vi vet. Vi är ju i den åldern också. Man är klyftig vid 21 tror jag! Det ska nog gå bra :)
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Grattis till alla inblandade!
Men hur var det? Du blir bara 39 år, och flickan är 21. *räcknar frenetiskt* … HUR ung var du själv, när dottern föddes?
Har hon inte varit "förnunftigare" än mamman sin?
Men som sagt, grattis - och det kommer nog att gå bra.

Grattis

Grattis.
Stolt ägare till tre La permer

#8 Ja jag var väl lite ung själv
hade inte riktigt fyllt arton men ändå
. Jo, hon har varit förnufftigare än jag men jag ångrar inte en dag med mina ungar. (Har 5 barn född under en tio års intervall)
Jag tycker inte att hon är för UNG bara att jag helt plötsligt blev gammal
Jag är super glad och hoppas för allt i världen att det ska gå bra med graviditeten.

Grattis till blivande mormor och även dig #3 till blivande farmor.
Jag kan säga att jag nyss fyllda 40år har långt, långt kvar till det då min äldsta är 7år.
www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.

#0 Å vad spännande! Jättegrattis till både dig och din dotter!
Grattis till titeln mormor

Grattis

#0 grattis, mormor låter ju inte gammalt, då låter #3 med farmor gamlare… grattis till dig också… själv får jag gudskelov vänta ett tag till eftersom min äldsta snart blir 10….
Ps. min ena svägerska var 40 när hon fick sitt 6:e barn (alla helsyskon), men gissa hur många i släkten som trodde det var äldsta dottern som skulle ha (hon var då 21) istället för sin mamma…
Grattis!! 
Min mamma blev riktigt förvånad när jag talade om för henne att hon skulle bli mormor, och hon är ändå 52. 

Grattis goa mormor! Nu känner jag mig mycket yngre än dig helt plötsligt! :p

#0 & 3 Grattis till mormor och farmor!
---------------------------------------------------
Att leva utan katt är inte att leva.
Grattis och lycka till! Jag är farmor sedan drygt 10 år och det känns fint!
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora
Grattis!

#16 vilken liten goding, hyber söt, nästan så man vill ha en till när man ser sådana små sötnosar, men bara nästan 
#19 Du är ALLTID äldre än mig oavsett hur många barnbarn jag får 
Tack allihopa för grattulationerna, idag har allt landat så nu vill jag bara ut och handla hela världen till vå kommande familjemedlem men får nog vänta ett tag till.

Grattis!! Underbart!!
Min mamma avar 16 när jag föddes….39 när hon blev mormor första gången. Jag var då 23 år. Hur underbart som helst med en unga mamma!

#23 Humpff! Nu är jag ju inte sådär himla mycket äldre än dig hör du så det så! 
Nu känner JAG mig mycket gammal…
Är nästan 35 och vi planerar för första barn… (Eller min MAN planerar
och försöker visa vad han kan……
)
Grattis MariaT och aggeelin!
Grattis till mormor och farmor. Då måste jag också berätta att jag ska bli mormor i juli augusti. Min äldsta dotter väntar tvillingar. Jag längtar så.

#27 Grattis =) Tvillingar, vad skoj =)
Grattis till alla barnbarn! Underbart!
grattis grattis!!!
Min mor var oxå 39 när hon blev mormor….dock så var jag bara 18 =). Nu är jag 24 och har 3..*hihi*
Livets gåva!!

#26 Haha, det låter nästan som om du inte är helt nöjd med hans insatser… 
---------------------------------------------------
Att leva utan katt är inte att leva.

Grattis, grattis! Vad roligt med så många nya små bebisar som ska födas! Grattis till alla kommande far och mormödrar (säger man så i plural?… hmpf)!

#26 Om du såg mitt inlägg så är jag nyss fyllda 40 med en på 7år och en på 5år så du är inte så gammal. Det är ju vanligt att man börjar med jobb och "karriär" före familj numera (vi är moderna
.
Men för mig så var även mina föräldrar lite äldre då jag är "sladdis" så mina barn har morföräldrar över 70år. Däremot har deras far sin morfar kvar så de har en "gammelmorfar" också. Börjar man så tidigt så man är mormor vid 39 är det ju stor chans för barnbarnen att även få träffa mormors föräldrar. Vilken härlig uppväxt! Jag fick aldrig träffa min farfar och farmor då de båda var borta innan jag föddes och mormor dog då jag var 4år samt morfar då jag var 12år.
#30 Jag var redo för familj i den ålder du är nu men inte min man tyvärr. Nu har vi i alla fall två underbara barn!
www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.
#31 Jag tror att min man är färdigt att ha barn, men kanske inte jag…
#33 Det känns bättre nu, tack. Min mamma var 40 när min lilla syster föddes…

Jag tror på att skaffa barn i det skedet i livet som är rätt för en själv, man är inte för gammal om man själv orkar.
Jag var visserligen jätteung när jag fick mitt första och vet nackdelarna med det men fixade det ändå, det har med mognad att göra i den åldern. Men att vara för gammal vid 40, nä det är man inte.
Jag har vänner som fått sitt första barn nu och dom är 40 :)
åhh Grattis!!! 

Grattis..Det är verkligen en gåva.. Kärleken till ett barn är otrolig. Många säger till mig att barnbarn är ännu mer otroligt. Det är ju en del av dig.. Så supergrattis