Som sagt...
Ibland undrar man om folk inte borde ägna sig åt mjukisdjur i tyg istället. Nu ringde det en dam som lät lite snorkig och ville "låna" Fritz till sin tioåriga huskatt som aldrig haft någon kull innan. "Jag vill så gärna ta en kull efter henne innan hon dör". Jag mår illa. Mitt svar blev Nejnejnej! Jag tipsade henne om att kastrera kissen och talade om för henne att hon förmodligen skulle få behålla sin katta i livet ett bra tag till om hon skötte den efter bästa förmåga och lät bli att para den.
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Haha.. Mycket ska man höra
Den människan har inte alla getter hemma
# 1 Nej sanneligen inte! Jaja. Jag gav henne i alla fall lite nyttig information :)
www.mytwiggs.com
Jag har uppfattat det så att "folk" tycker att det är bra att blanda typ huskatt med raskatter. Jag träffade någon som också hade cornish hemma, sa hon. Sen visade det sig att den var "halvcornish". Nej, en så "fin" katt som en raskatt det ville hon inte ha…
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
#3 Hmmmm… Jag undrar om det är vanligare att personer som har huskatter dömer ut raskatter än tvärt om. Jag träffar då sällan folk som ogillar huskatter. När jag höll på med hundar ville jag bara spy på kennelklubbens "renrashysteri". De fördömde verkligen allt vad blandisar hette. Jag vet inte hur det ser ut idag eftersom jag insåg att människans bästa vän är katten 
www.mytwiggs.com

#4 Jag upplever nästan tvärtom, att de som har huskatt säger att de "bara har huskatt" när jag säger att jag har raskatt. Det är precis som om de skäms över sin katt…
# 5 Ja, det är ju lite så man inte vill att folk ska tänka. Jag har alltid haft huskatter under min barndom och skulle under inga omständigheter värdera en husis lägre än krullisarna.
www.mytwiggs.com
Absolut inte. Jag har haft huskatter och de har varit mycket älskade!
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Det är bara min erfarenhet efter att ha visat mina katter på utställningar och husdjursmässor. Det är alltid ett antal personer som säger att de "bara" har huskatt och jag brukar svara med att det inte är så bara…
# 8… Nej.. de nedvärderar ju både sina missar och sig själva på det sättet. Det hör inte riktigt till saken, men så gör min farmor också. När hon ringer säger hon "det är BARA jag". Jag brukar bli så sur på detdär BARA.
www.mytwiggs.com