Cornish Rex är en hund?
Ibland blir jag lite knäpp på folk. Kanske inte pga deras okunskap, men för att de visar intresse för något som de helt tydligt inte ens vet vad det är för något. I mina ögon bör man vara påläst innan man skaffar sig ett djur. Man bör ju veta vad man är intresserad av.
För ett par år sedan annonserade vi med bild i den lokala tidningen att vi hade kattungar, det stod väl i stil med: "Cornishrexungar lev klara v 32, registrerade i sverak, vaccinerade.." etc etc. En man ringde och var intresserad av att köpa en av våra hundar.
Söker ju nu fodervärd åt vår lilla crx-kille Electric Eye. Igår fick jag både sms och mail från en person som är intresserad av att vara fodervärd. Åt vår hund. Snacka om att bara vara ute efter ett gratisdjur.
Blir alldeles kallsvettig när jag tänker på vad det finns för okunniga, skumma människor där ute som bara slänger sig äver första bästa djur. Blir faktiskt förbannad. Usch! Ville bara skriva av mig.
Nog för att dom är rätt så hundlika, våra kära katter… men visst, så tragiskt!!!

Jag brukar ofta. ofta tänka att om inte vi hade skaffat våra djur (Rossi, Alice och Snobben) undra till vilket hem dom hade kommit då? Tänk om dom hade kommit till ett hem som inte alls är lika kärleksfulla/omtänksamma som vi. Tänk om dom hade kommit till någon som hade utgett sig för att vara djur vän och sedan bara struntat i dom! Hemska tanke!
Usch, jag lider med dig Hanna!
Nejmen Fy då! Vilka dumsnutar! Vi lider också med dig… *ryser*
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com
Människor är ibland okunniga
Både vad det gäller djur och när det gäller fodervärdskap---Vi får väl upplysa dem.
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Mmm… Tycker också det är jobbigt med oseriösa människor som bara vill ha gratis djur, sen spelar det inte så stor roll vad det är. Men å andra sidan märker man rätt snart vad det är för typ av människa man har med att göra och då är det ju enkelt att sålla bort dem. Fast man bör ju vara på sin vakt mot skojare, finns ju några "riks-kändisar"…
---------------------------------------------------
Att leva utan katt är inte att leva.

Jag fick också en pårigning på en annons, de frågade i och för sig lite försiktigt, om det var en hund? Detta var då en bild på en cornish rex kattunge.
Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.
Jag hade en gång en europékull som jag annonserade och då var det också nån som var intresserad "av en hund av denna nya ras…" Jag tog det bara med ro 

Inte så mysko som du kanske trodde.Det finns en hundras som heter Eurasier.Är man lite ordblind eller läser snabbt så förstår jag att man kan ta miste.Eurasier är en av de nyare raserna i Sverige, den första registrerades 1994
Stolt ägare till tre La permer
#8 jo nog känner jag till den rasen, men detta var vårvintern -93…

Jag var med Kayo till veterinären igår för vaccinering. Han visste förvisso att det var en katt och hade sånär ett hum om rasen, men han är helt faccinerad! Likadant gången innan vi var där, han bar runt honom till de andra och visade upp honom! Var oxå förundrad över att han faktiskt vägde 4 kg för det tror man kanske inte då de upplevs som smala.
Ett barn frågade mej om det var en lemur…..