OT - jaha, så var det melodifestival - igen...
Och här är vi ett gäng som tycker att det är klart sämre kvalité än förra veckan. Vad tycker ni andra?
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Tycker att flickgängen Cara-cola och Ainbush är bäst
Ptja, jag tycker att Martin Rolinski är det vackraste som vandrat på denna jord… 
Men i övrigt var det rätt dåligt ikväll. Sitter och väntar på Björn Gustafsson, han håller iaf alltid måttet. 
Fruktansvärt dåliga bidrag! BWO var dock bäst av dem!
Jo de, BWO, var väl det enda…
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

De bleknar ijämnförelse med sannas låt..Jag tycket att Bwo sångaren är väldigt söt men det är allt..
Nu så är ju inte jag ngn. schlagerfan överhuvudtaget. Men jag lyssnade lite på förra omgångens bidrag….och i stort sett HELA kvällens omgång….vart är schlagern på väg? INGEN låt att fallit mig i smaken…av de få som jag har hört. Inte på första lyssningen i af.

..oj det gick mig helt obemärkt förbi….igen…
..vad duktiga ni är som tittar och vilket "tålamod"

Det var nästan ingen dålig låt med (dock fanns undantag, ett av dem gick vidare… *suck*) men jag tyckte heller inte det fanns någon klockren jättebra låt. BWO var bäst i mitt tycke (undrar om det beror på fagre Martin…?
), tjejerna i Caracola var duktiga, men refrängen i låten förstörde hela grejen tycker jag, riktigt fånig refräng a la sent 90-tal och Hanson-bröderna plåga Mmbop. Vad jag tycker om att Frida gick vidare bör vi inte ens gå in på egentligen, men tjejen kan ju inte sjunga och låten var ännu sämre än en tjatig sommarplåga som man hör för hundrade gången på radion och får totalt psykbryt på.
---------------------------------------------------
Att leva utan katt är inte att leva.
Usch, jag blev så upprörd att Frida gick direkt till Globen. Har lite svårt för den tjejen… annars ingen höjdaromgång även om hit-makaren Bard lyckades igen, men det låter lite lika som det han gjort tidigare.
Hihi, jag kan bara hålla med er!
BWO med Martin Rolinski… *dregel* Han är ju bara för himla söt… ojojoj…. Låten var toppen, men vi får se hur den står sig mot resten i finalen.
Frida… ja, vad hade HON där att göra? Nä, Jag håller med dig LinusCRX, jag har inte mycket övers för henne… tyvärr…

Jag var på plats i Linköping! Väldig skillnad mot att sitta hemma i soffan! Uppvärmning kl 19 med Babbsan och "hennes" band, otroligt duktiga! Publiken uppmanades att klappa, klappa, göra vågen och dansa och tjoa!
När kl blev 20 så var alla i högform och mycket det gör naturligtvis att allt blir mycket bättre! Alla var väldigt duktiga och inga bidrag var väl dåliga fast en del kanske inte passar riktigt…! När BWO sjöng var publiken tokig! Det blir ett otroligt tryck i musiken mot hemma! När Frida sjöng låten sista gången stod folk upp och dansade till, väldigt kul att vara där!
Mm visst är han en goding den käre Martin, synd att han inte är till för flickor! Operatjejen var lite udda och det var en otrolig show när hon sjöng, pampigt med fläkten!
Bosniske killen är charmig och sjunger bra, men varför bosniska i en svensk uttagning?(obs inget rasistiskt menat!)
Björn Gustafsson….otrolig, han har DET, publiken var tokig innan han ens visade sej!
OT, OT, OT. #11 Martin är förlovad med sin sambo Katarina, så homosexuell är han inte, dock upptagen. 

ok, jag trodde de var homosexuella hela bunten, det är ju så de gärna framställer sej! Fast det blir väl mera att skriva om då! Det är ju ofta så att alla snygga pojkar som dyker upp numera är bara till för andra pojkar!
Ja det är tur att flickorna är mer intressanta

Jag håller med till en del, men har full förståelse att Frida gick vidare. Hon ligger i tiden och det kanske är vi som är lite "gamla"
. Hon har en stor publik som gillar den typen av musik. Kan också säga att jag tycker den var en va de bättre i den gengren.
Tycker det bara var ett fel bland de fyra och det är att inte Patrik Isaksson knep en plats i andra chansen istället för den alltför klämkäcka, färglada "tjejttrion". Mer behövs inte sägas!
Det kommer bli en intressant final med egentligen bara en riktig kalkon hittills.
www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.