Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettomplacering
Läst 782 ggr
Natali
0

Saga söker hem.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja, så var jag här igen. Som en del av er vet så har jag "försökt" sälja henne tidigare. Men dels har inget bra hem dykt upp, och dels så älskar jag henne så mycket. Men…

Jag känner att hon skulle behöva ett hem som kan ägna bara henne mera tid. Hon behöver mycket stimulans. Promenader och andra roliga grejor. Men jag tror också att hon behöver ett hem med en eller ev två till katter. Tror inte hon skulle trivas som ensam katt.

Hon är orädd för det mesta. Bara en sån otrolig sjärna. På utställningar har hon aldrig sagt ett pip. Hon kan ligga i famnen mens jag fikar, och tycker att allt bara är jättespännande. Hundar har hon hälsat på. Inte så hon är avslappninad i början. Hon behöver säga till att hon är boss. =) Men så rädd är hon inte…

Hon älskar bus och lek. lika mycket som mys och kel.

Hon är Svartsköldpaddspotted med vitfläck. 1 år gammal. Hon har päls, men den är fortfarande kort på ryggen. Den kan komma, men den kan också stanna som den är. Hon har annars allt på rätt plats. Öronen är super bra placerad. Kroppen är smal och högbent. Profilen kunde varit lite bättre, men är helt ok.

Jag söker i första hand ett hem som hon kan trivas i. Då hon är så underbar. Kommer pälsen så kommer det gå bra på utställningar, men då det ännu är osäkert så är det inget att räkna med. Hon är fertil, och jag kan ev, sälja till avel. Dock med krav på hcm. Och även att man då väljer en enormt bra päls på hanen. Men som sagt, sällskap är det viktigaste (Hon kan även kastreras så klart.)

mer hittar du på min hemsida.

ps. Denna gång är det helt bestämt….Hon måste flytta…Jag har för många katter också för att de ska må bra….

Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.

majsan
0

Så synd att hon inte kan vara kvar.. Hon är ju min favvo hos dig. så söt..

Medea
0

Var inne på din hemsida för ett par dagar sedan, hon är alldeles underbar. Gillar henne skarpt, men tyvärr så är det inget bra läge för en katt till just nu… Hoppas att rätt hem dyker upp snart!

Spotless
0

Lycka till med att hitta rätt hem till fina Saga!

cherish
0

Förstår din sorg, vännen … men jag förstår dig …. Hoppas verkligen att Saga hamnar hos snälla människor!! :) Med mycket ork för bus och tid för kel! Kram!

Cherish Gustafsson, S*Shaneequas Cornish rex & Europé
www.shaneequas.com

LinusCRX
0

Förstår att det är ett svårt beslut, men lyckat till och jag hoppas verkligen att du hittar ett bra hem till söta Saga.

Anna77
0

söt kisse, lycka till!

Denna kommentar har tagits bort.
Natali
0

Saga säljs till sällskap. Däremot är hon i dags läger inte kastrerad. Och kommer verkligen rätt köpare så kommer hon att säljas, utan kastrering. Men jag säljer inte en katt till någon som inte hcm scannar, oavsett katt. Sådana "Krav" ställer jag på de som köper katt av mej, oavsett ålder på katten. Det vitkigaste är att Saga får ett bra hem, och jag har tidigare annonserat ut henne, på många ställen, men inte fått ett svar som jag kände skulle bli bra.

Jag fullkomligt älskar henne, hon är helt underbar. Men just nu mår inte katterna så bra. Det börjar kännas att det varit för många katter. Så jag har tagit beslutet att det är Saga som skall flytta. Hon är yngst och är troligtvis den som har bäst behov av ett hem som är mera aktivt och kan erbjuda mera aktiviteter som jag inte orkar just nu. Om jag skall ta katterna på promenad så måste jag ta ut minst 5 katter, för alla vill ju då hänga på, och det funkar inte. Hon är också den som troligtvis har lättast att byta hem och ägare. Mina två vuxna honor skulle absolut inte trivas hon någon annan!

/redigerat Lullan1

Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.

smirik
0

Lycka till med att hitta rätt hem åt saga.

Fråga?  är det möjligen att göra så att alla till salu/omplacerings tråder blir låst på en gång. Det är ju en annons och inte en debat. Har någon frågor till katten då kan dem ju pm:a eller maila annonsören.

Lullan1
0

#13 Det går absolut att ordna smirik, jag ska ta upp det med de andra.

lockar
0

Lycka till med att hitta ett hem till Saga. Har alltid tyckt att hon är jättefin