Granne m en cornish
Vi är relativt nyinflyttade här (januari) och det vimlar bokstavligen av katter i området. Tror att vi har nånstans runt 5-6 katter som går förbi våran dörr dagligen (& vissa pissar
).
Idag såg jag dock en katt jag inte sett tidigare och den såg lite "skabbig" ut. Då sambon hade träffat nån tant imorse när han var ute m hundarna som letade efter sin sjuka gamla katt, studsade jag givetvis ut för att se om det var den.
När jag kom närmre så såg jag dock att det var en smällfet cornish rex. Jag kikade på tänderna och de gick mer i brunt än vitt. :( Frågade några ungar som var ute om de visste vart katten hörde hemma och den ena sa att den brukar hänga utanför deras lägenhet (20 m bort från min). Sen så kom det även en dam som vi pratade lite med och efter lite om och men så sa pojken att katten nog bor där och pekade på granndörren. Så jag släppte ner katten och mycket riktigt gick den hem till min granne. :)
Lite roligt känns det att ha en cornish som granne, men trist då den var allt annat än i toppkondition. Men den var kanske gammal…