Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettallmänt-cornish-rexprat
Läst 333 ggr
MyTwiggs
0

Simmlektioner?

Hjälp! Den siste tiden har Fritz varit helt TOKIG på vatten. Vi kan inte förstå vad det är, men han blir helvild av vatten. Han leker och river och skvätter och badar i sitt vatten. I morse vad köksgolvet helt blött. Vi har testat att ställa hans vatten i en skål i en större skål, men han tar i och välter alltihop. Han bli som förbytt när man ställer fram nytt vatten. Det är nästan lite läskigt. De senaste dagarna har det bara blivit värre och värre. Något tips? Vad är det som är fel?

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Eine
0

Ställ skålen i badkaret eller duschen…..

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

MyTwiggs
0

# 2 Ja, det är visseligen ett tips.. Tack..

men ett problem är att han välter ut den.. och när han har vält ut den är den tom… och då har han inget att dricka…

www.mytwiggs.com

pallemaxwell
0

Häftmassa under skålen?

MyTwiggs
0

Jo… fast han skvätter ut allt med tassen i alla fall… Han är verkligen bestämd, ska jag säga! Skulle det kunna hjälpa med feliway tror ni? Han är ju så besatt.. Det är ju ett förargligt problem vi har fått… Han är i puberteten också, så han ska bara vara på tvärssan just nu. Flört

www.mytwiggs.com

AnnaS
0

Skrattande

Han har farbröder som är precis likadana. Det verkar som om fascinationen för vatten är ett släktdrag.

MyTwiggs
0

# 5 Då är det ju faktiskt lite kul också.. Vi har gett honom en grund balja att leka med vatten i. Hans skål står där nu och när han har tippat den så får han dricka ur baljan tills vi gett honom nytt vatten och tömt ut det gammla.. lite bökigare för oss, lite roligare för Frillan… Så kan det vara ;)

www.mytwiggs.com

LinusCRX
0

Jag hade en vattenskvättare här ett tag men jag köpte en rejäl hundskål med lite högre, raka kanter och som var lite tyngre. Det har hjälpt Glad

Medea
0

#5 Kul! Mini är nämligen ganska fascinerad av vatten hon också. Vattenskålen har hon dock inte upptäckt att man kan leka med, tack och lov. Förra veckan plumsade hon i mitt badvatten innan jag hann släppa ut det, snacka om att hon såg förvånad ut. Oskyldig

MyTwiggs: Finns det möjlighet att ha en vattenskål i diskhon, en tung som han inte kan välta? Alternativt fylla ett par centimeter vatten direkt i hon, då blir han ju iallafall inte utan vatten ifall han skulle välta skålen.

MyTwiggs
0

#8 Vi har tyvärr lärt dem att inte vara på diskbänken, eftersom vi ställer våra otorkade keramikskulpturer där.. och de vill man ju inte få sönderlekta… Annars var det en schysst idé!

www.mytwiggs.com