Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettallmänt-cornish-rexprat
Läst 245 ggr
[catze]
0

Bildbomb på Milo

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

jag kan inte få nog av att ta foton på lilla älsklingen. även om kameran inte är det bästa och fotografen inte är så duktig så är motivet jätte vacker o söt:-p  ok här kommer bilder

först en närbild där han dåsar sött

[catze]
0

kolla va fint jag sitter

[catze]
0

..

[catze]
0

han lyckas konstigt nog blinka med just högra ögat på vissa foton

[catze]
0

I am the king :-p

[catze]
0

[catze]
0

green eyes

[catze]
0

sova

[catze]
0

siluett

[catze]
0

[catze]
0

lek me boll

LinusCRX
0

Åh vilka mysbilder på Milo. Han är ju så söt Kyss Gillar skarpt hans sovstil på bild #7. Undrar om det ligger i generna???? Så där sover Charlie också ibland och igår var han stålmannen när han låg på magen och hade frambenen rakt fram och ut…

Vad duktig du är på att fotografera!

[catze]
0

tack tack!   ja milo brukar ofta åma sig och tex sträcka på sig i sömnen o så fastnar han i den positionen som i bild 7 då:-p  eftersom han inte har en kompis att krypa intill så älskar han att krypa under täcken men helst ska det vara nån under täcket för värmens skull:-p

eller så nöjer han sig med att sova där vi människor håller till helst i barnens rum, där snusar han sött medans barnen leker med varandra lite lagom tysta men han verkar gilla ljud o stoj

åh skynda med att bomba oss med underbara charlie bilder! han är så vacker o go :-)

[catze]
0

på bokhyllan

[catze]
0

….

[catze]
0

look at me!

[catze]
0

ok nu vill jag ner faktist!

[catze]
0

trapp-puts….eller putsning på trappan:-p

[catze]
0

[catze]
0

play

[catze]
0

o sist… i skön sov stil

MyTwiggs
0

Det var sannerligen att fint bokstöd du har! Kan inte vara IKEA!

Han är fantastiskt härlig i teckningen!

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

A-M.H
0

….ha ha ha..vilken härlig "teckning" han har…Skrattande

…men varför har han halsband på sig ??Förvånad

[catze]
0

ja jag har märkt att många inte har halsband på sina ungar men det känns tryggt för oss, dels för att höra vart han är i huset och om han skulle lyckas med att smita ut så känns det tryggt att han har halsband då han inte har öron märkning än.

halsbandet är för kattungar och har både säkerhets spänne och elastiskt del.vi tar av honom halsbandet när det inte är någon hemma för säkerhets skull. vet inte om det är ett tabu att ha halsband på ungar  men … det känns tryggt helt enkelt

Lullan1
0

Han är verkligen toppenfin!

rexmamma
0

Vilken liten godbit Kyss

AnneAlva
0

Han är så fin så fin lille Milo och vilken häftig sovstil han har! Skrattande Jag gillar verkligen bilden #3, han ser så cool och bestämt ut. Cool

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

[Silkwaves]
0

#23 Men Milo är ju chipmärkt - tycker inte att du ska tattuera hans fina öron. Det syns att han är en raskatt och jag tycker att information om chipmärkning nu är så väl spridd att veterinärer poliser och katthem känner till att de bör leta efter chip.

och halsbandet är ju med resår så det är Ok bara han tycker det är OK själv så..

Som sagt som uppfödare bara älskar jag lille killen - men jag är ju partisk så.. Generad

Pussa lillkissen från mig

[catze]
0

#23 hej anki

ja han är förstås chipmärkt:-) tänkte mest på öronmärkning men det är ju förstås som du säger att många vet om detta med chipkort 

det stryker många ute katter i vårt område och många har varken halsband eller märkning så jag själv brukar vara osäker på om det är en hemlös stackare eller om den har ett varmt o skönt hem att återvända till men till och med halsband kanske kan vara missvisande det kan ju va en katt som kommit bort.

Milo själv märker knappt av halsbandet vi brukar ibland sel träna oxå  (inomhus) och han reagerar inte på selen heller så han är inte obekväm vad jag kan se  men vill ju inte att du ska va orolig anki! vi tar alltid av honom halsbandet när ingen är hemma vilket är ovanligt (att alla är borta samtidigt) o halsbandet är väldigt säker  :-)

Milo skickar stooora blöta pussar:-)

A-M.H
0

…..vi är ju alla olika, men halsband med pingla som låter hela tiden skulle jag inte välja att ha..stressande med ett evigt pinglande så fort man rör sig..men som sagt det är vad jag reagerar på..

..jag förstår ju att ni vill eran lilla misse det allra bästa..nåt annat tror jag absolut inte…men en pingla tycker inte jag om…men det är ju jag det…Oskyldig