Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettgod-morgon-goddag-godkväll-godnatt
Läst 170 ggr
LinusCRX
0

God morgon 22 februari

God morgon all rex-fantaster!

Dagen började med att rensa avlopp - urk - hatar rensa avlopp, men det gjorde sig påmint genom stopp… och så hittade jag min egen kalufs, så det var jag som var boven Oskyldig

Varmt i Stockholmtrakten med +7 när man vaknade. Blåser lite, men det blir nog en tur ut idag.

Grabarna Bus vilar ut efter morgonens race…. ser så skönt ut.

Ha en bra dag!

aggeelin
0

Godmorgon! Solen skiner. En bra dag idag, och kaffet blev så gott, jag njuter i fulla drag. Katterna har lite olika åsikter, Maxen vill leka och Charlie vill sitta i fönstret och sola.. få se vad det blir. Ska försöka skriva något klokt om självkänsla som enligt flera svenska källor är våra tankar om oss själv, vem vi är - självförtroende är hur vi tänker om det vi gör. Usch så svårt för jag kan inte alls reda ut det där i engelsk litteratur, finns inte samma begrepp. Hjälp! Kanske ska lägga ner det hela…

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

solskensbarn
0

God morgon!

I natt härjade mitt nya lilla monster lite för mycket, så hon åkte ner i köket och fick sova andra halvan av natten där. Hon blev nöjd och glad när hon fick sällskap i morse, dock lite mindre glad när hon såg den där stora, svarta, lurviga, farliga saken (hunden). Men det lär nog inte dröja så många dagar innan dom är bundisar också.

Det ska bli skönt med helg. Ligga hemma och gosa med gänget och bara vara!

chikan
0

Godmorgon. Jag är inne på min femte dag som sjuk. Känner inte igen mig själv. Är otroligt ovan vid att vara sjuk på det här sättet. Hostan och nästäppan vill inte ge med sig, halsen är alldeles sönderriven och kroppen känns svag.

Hoppas ni mår bättre denna vackra soliga dag.

Anna77
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#3 KRYA PÅ DIG!

Idag ska jag in och äta lunch med två av mina fina vänner, ska bli kul.

Mannen i mitt liv hamnade på akuten igår pga av en klämskada på jobbet, inget vidare.. Två fingrar blev skadade men envis som han är ska han jobba trots bandage idag.. Söta Anders och skrämmas så där..tur att det inte var värre..

Ikväll ett glas rött och kyckling och en film med trevligt sällskap, Anders tre katter och en liten tönthund..SkrattandeCool

Önskar er alla en TREVLIG HELG!!

MyTwiggs
0

God morgon!

Vaknade med lite ont i huvudet, men det har gått över nu. Jag hade en konstig dröm som jag knappt kommer ihåg. det har bara dröjt sig kvar en lite kuslig känsla.

Det var inte lätt att mata djuren i morse (de där ute som äter hö) Allt hö blåste bort när jag skulle bära det från foderförådet till de som skulle äta det. Stackars små getter! Kaninen var på plats som alltid klockan 07:20 (han springer lös som gårdskanin sedan 5 år tillbaka).

Fritz har levt rövare hela morgonen och haft simmträning i sin vattenskål. Jag vet inte vad han försöker med, men han kan inte låta bli att dyka i den ;)

Ha en jättetrevlig helg! Vi väntar spännt på Tindra nu!

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Leffe
0

God dag. Nu har jag vaknat.
#3 Förkylningar o dyl tar hårdare när man inte ofta är sjuk. Kom ihåg när jag körde taxi och körde barn på morgonen. Fick en halsfluss som det tog sex veckor, två pencillinkurer och en tredje tablettkur som jag inte vet vad det var. Jag hade tydligen enligt läkaren fått dagissjuka och då jag inte har egna barn så satt den i.
#4 Fin dog
#5 Den som väntar på något gott….

Sköt om er resten av dagen

cherish
0

Krya på er allihop!! Här hemma har vi turats om att vara hemma denna vecka med lillkillen som varit rejält dålig .. idag är han feberfri! :) Det hr varit lite jobbigt med gnäll och så men ändå, fått passa på att mysa med kissebebbarna hela dagarna istället, inte fel! :)

Hoppas ni får en fortsatt trevlig fredageftermiddag och kväll! Vi ska äta gott och sen bllir det att titta på Let's dance med lilltjejen! :)

Cherish Gustafsson, S*Shaneequas Cornish rex & Europé
www.shaneequas.com

Inlägget är låst för nya kommentarer