Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettallmänt-cornish-rexprat
Läst 355 ggr
Aje-T
2008-02-20 13:33
0

Smirik berätta!

Kan du inte berätta mer om resan till Holland och allt runtomkring! Jag är såååå nyfiken…..Glad

Eine
2008-02-20 13:36
0

vi är fler som vill höra lite…

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

smirik
2008-02-20 22:43
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ju men gärna.

Parningen blev bestämt redan i somras, vi hade tittat runt länge efter en passande hane till Iris's andra och sista kull som vi ville ta hyfsad snabbt in på den första eftersom hon verkligen inte trivas som fertil med täta intensiva löp.

Vi hittade katteri Queensland och gillade Joschka starkt & linjerna bakom honom tycker vi är mycket intressant. Vi hade en bra dialog med Cobi som har katteriet och hennes värderingar är mycket lik vår egna. Många mails och samtal blev det till innan vi beslutat att det skulle vara Joschka för vi kände att när vi skulle åka så långt att då känns det ännu viktigare att vara helt överens och att ha fått svar på alla frågor det finns.

Vi tog Iris av p-pillena i mitten av december men hon som hade löpt igenom p-pillena sedan hon blev fertil tyckte plötslig inte att hon skulle och vi fick vänta helt till söndag i sista vecka för än det hände något. Sen var hon dock på G för alvar och det blev inte till många timmers sömn på natten Förvånad

Måndag morgon ringde jag flygbolaget och bokad plats på ett morgon flyg och sen hade jag annars en timma till sista check in. Det blev bråttom men vi han och väl i Holland hittade vi rätt tåg och begav oss norr åt till Leeuwarden där Joschka bor. 2½ timme senera ankom vi till Leeuwarden där Cobi & hennes man hämtade oss på stationen.

Dem var super trevliga och vi hade jätte mysigt den korta stund jag var där. Iris blev snabbt mycket förtjust i Joschka och han är verkligen en underbar hane, sååå gosig och snäll och ännu bättre live än på bild.

Dem har båda crx och Sphynx och däran Sphynx hane är kanske det sötaste jag någon gång har träffat, det var mycket nära han åkte ner i väskan och med hem Kyss

Pratglad och gosig och hur rolig som helst är han (och så fin också)  Dem hade verkligen trevliga katter, jag satt det mesta av tiden med en hel hög katter i knäet.

Men kort blev mitt visit för jag skulle hinna tillbaka till Amsterdam och med flyget tillbaka till Köpenhamn. Självklart var det försenad så jag var inte hemma för än runt midnatt och mycket trött men det var verkligen värd det.

På fredag åker jag tillbaka till Amsterdam och stannar på hotell över natten, sen på lördagen skall jag hämta Iris och denna gång har jag lite mer tid på mig att umgås med Cobi & hennes man, ser fram i mot det.

Lördag kväll tar vi natt tåget till Köpenhamn där Iris och jag har vår helt egen sovvagn, myspys tid för matte och Iris biris och sen är denna långa resan förhoppningsvis över.

Vist är det roligt men också tufft att resa så mycket inom så kort tid. Nog mer tufft för matte än katt för hon är så ohört duktig när vi åker, ligger helt avslappnad och sover i sin bur eller i mitt knä och tittar nyfiken upp då och då…tuff brud eller hur Skrattande

Leffe
2008-02-20 23:56
0
AnneAlva
2008-02-21 15:31
0

Oj, det låter spännande att ha en helt egen sovvagn med Iris, det kan nog vara som att åka färja, men kanske med lite mer oväsen. Skrattande Lycka till med resan och hoppas du får en riktigt trevligt helg!

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

smirik
2008-02-21 19:59
0

Tack så mycket alla, det skall bli skönt att få hem vår IrisBiris

Lullan1
2008-02-21 20:16
0

Vad roligt att läsa din reseberättelse!

Anna77
2008-02-22 11:03
0

Vilken fin bild!!

Aje-T
2008-02-22 13:39
0

Åhh vad roligt, tack Smirik! Ser verkligen fram emot att få höra fortsättningen….massor av lyckönskningar!