Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettavel-genetik-och-uppfödning
Läst 510 ggr
cherish
0

Sioux-kullen, 5 veckor gamla

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har inte haft tid att hälsa på här men har fotograferat bebisarna i veckan och suttit och redigerat bilder nu. Ni får en till att börja med så kommer de andra sen när jag vilat axlarna lite ….

Cool bild på Wapi som gäspar men ser ut att säga: "Hörrö hunden, ska'ru ha en tass eller slutar du mopsa upp dig???"

Celli-hunden är en stor favorit hos bebisarna!  De ligger gärna hos henne och hon tvättar dem med stort intresse i rumpan! :)

Nu äter de både uppblött RC Babycat och i torr form. Första bajskorvarna har dykt upp. ;)

Cherish Gustafsson, S*Shaneequas Cornish rex & Europé
www.shaneequas.com

chikan
0

Gud vilken sötnos! haha! Även om han ser lite galen ut.

Natali
0

Tack för senast, och ska bli så mysigt ikväll. Va skönt att de börjat gå på toa "på riktigt".

Måste bara få berätta att Wapi är både min, och min sons, stooora favvo. Min son satte sig i kattungehagen. Och Wapi kom o myste och slickade och bet och myste med min son. Han la sej helt på rygg i hans famn också. Såååå mysiga kattungar! =)

Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.

cherish
0

#1: Haha, ja han är en goknul verkligen! Men en galning med! :)

#2: Ser fram emot ikväll med och tack för vällingen. Nu äter de torrfodret allihop men får ändå lite uppblött emellanåt … vet inte om de fattat att de ska dricka vatten, har inte sett nån göra det, så därför får de i sig vätska därifrån samt från mamma ….

www.shaneequas.com

cherish
0

Lilla Winnie med fladdermusöron. ;) Hon är en riktigt vildbatting men börjar lugna ner sig nu så man kan kela med henne, börjar vilja ligga i famnen och sova och verkar älska vår äldsta kille!

www.shaneequas.com

cherish
0

Aki-busen som blivit min personliga favorit, en riktig myskisse som älskar kel och gos … kelar hellre än leker faktiskt Kyss

www.shaneequas.com

cherish
0

Vår knaskille Wapi som är en kelig vildbatting, kan man säga så? Han är överallt samtidigt som han försöker pussas och kelas … den som biter syskonen hårdast. ;)

www.shaneequas.com

cherish
0

Lilla Sickan, eller Kossan som vi oxå säger, som fullkomligt älskar allt vad mat heter men absolut inte har tid för kel och mys. Näää, det ska hända nåt jämt … hon är nog som matte … *hrm* Vår lilla udda tjej som kom som en överraskning. Hon har klart största öronen.

Fler bilder ..?! Vet inte om jag tagit för mycket plats här så ni får nog hälsa på sajten istället (www.shaneequas.com)

www.shaneequas.com

chikan
0

Å cherish. Jag vill så gärna ha en liten en från den här kullen. De är underbara alla fyra. Kan inte alls bestämma mig för vem jag tycker bäst om, jag vill ha allihop! Jag håller fortfarande på och bearbetar sambon, men tror han har lite rätt när han säger att det nog skulle bli lite trångt med en katt till. Men dödssöta är de!

Är det en tjej eller kille ni tänker behålla?

cherish
0

#8: Vad glad jag blir över att du känner så, även om det nog inte blir av!! :)  Vi kommer att behålla en tjej, och sen en kille på foder (till honom letar vi fodervärd) som avelshane till de som frågat efter parning. Den andra killen är reserverad så jag ska träffa den ev blivande ägaren när jag åker ner till Rexjen i slutet av mars. Känns det bra får han ett nytt hem i Sthlm. Familjen verkar jättegullig iaf! :D

Så en av tjejerna är kvar … *ler* Vill du jag ska bildbomba dig??! ;)

www.shaneequas.com

mumsikoff
0

Ååååh, vilka sötisar! Färgerna är helt underbara!