FRUSTRERAD!
Var finns alla hanar?? Jag håller på att leta efter en hane till min Skrållan men det är svårt!
Jag söker en hane med rak profil, stark haka, perfekt öronställning, elegant kropp med tighta vågor över hela kroppen och höga fina ben. Färg är helt oväsentligt och blodgrupp vore toppen om det var B men det är inte nödvändigt.
Är det torka nu eller har alla så hårda restriktioner på sina hanar? Jag själv går med på alla restriktioner (nåja, jag vill gärna själv kunna avla på kattungarna) bara jag får kattungar efter min vackra lilla Skrålla, det börjar ju bli lite akut då hon är på sitt tredje levnadsår.
Var finns drömprinsen? 

Förlåt, men måste skratta för mej själv, jag ser dem framför mej! Förhindrade ett missöde här igår. Kayo hade varit på lådan och åstadkommit en stor stinkande hög! Lukten spred sej ut i v-rummet och jag hörde honom skotta och skotta….jag gick in och skulle plocka rent då han skulle i lådan igen, jag tog bort honom för att göra rent. Ser i ögonvrån hur han hoppar upp i tvättkorgen…och sätter sej tillrätta….NEJ du får väl inte sätta dej där! Hinner lyfta bort honom som tur är! Då vet man inte om man ska skratta eller gråta! Visst jag förstår att han inte vill sitta i den stinkand lådan, men det är ju han som gjort det!

#2 Det där hamnade lite fel va? 

Förstår din frustration, jag tycker många söker hanar just nu. Jag vet inte om det är allmän torka eller om det beror på något annat? Vi har en hane, dock utan perfekt öronställning och haka samt lite nära släkt kanske? ;-) Hoppas du hittar din drömprins till din vackra Skrållan.
det verkar vara lite med hanar, över lag.. vet ej om de flesta som säljs kastreras tidigt.. för jag tycker att man sett många lovande kattungar här på forumet.. men det kommer in väldigt få till utlåning för avel här på forumet..
Sture är fertil, men han har inte den starka hakan du efterfrågar… och han är mer moderat i benlängd, samt är ju A blod inte B som du efterfrågar.. Nu vet jag att Pallemaxwell har en snygg hane, vet dock ej om han är fortfarande fertil.. Pma henne :)

#5 Jag har redan använt brorsan i avel, skulle vara kul med något helt obesläktat. Mäski är också lite släkt med Skrållan även om det är avlägset…
kollade inte upp det .. *hehe* träffade Pallemaxwells missar hemma hos henne på glögg… och tyckte mycket om honom ;) Men då har du ju redan hans linjer så att säga.. Ja det är verkligen knepigt detta med avel… speciellt då man måste lämna ifrån sig sin misse också ett par dagar och då kanske man inte vill ha allt för långa resvägar…

#7 Resväg är inget problem, jag åkte till Finland en gång så färdväg är inget jag ryggar för…

Usch ja det sjuk svårt med haner, men jag hoppas du hittar rätt kille åt din fina skrållan. Vi har ju Abbe men han är med stor sannolikhet A-blod

Jag har en avkomma som jag tror kan lånas ut till avel, S*Fylgias Surt. Han har super fin öronställning, enormt bra haka, super bra päls. Liten dipp i profilen, men inte mycket, och han har lite slank kropp, men är stor. Han är SVART, riktigt svart. Är super i temp. Har fått två nom och två biv-T, även nordiska rexringens pris för bästa päls, på fräsets utställning.
Jag ska åka o hälsa på dem snart, så kan ta kort om det är intressant. Han bor i östersund.
Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.

ha ha ja den gjorde visst det, sorry!
Det finns massor av fina hannar, men ytterst få 10-poängare.De flesta är nog 6-9 poängare..Om du sänker/ändrar dina krav något , så har du mycket större chans att hitta en go gubbe till din hona.Lycka till!
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

jag skulle inte gå på komprimis med det jag vill ha, då hellre åka långt efter rätt hane.
Sedan är ju inte en 10 poängare alltid det man behöver för att göra den "perfekta" parningen.. men det var mer som en parantes. 
#10 Jag vill gärna se kort! Spanar efter hane, inte för min egen del, utan för en annans.

#12 Jag letar inte efter en tiopoängare, jag letar efter en hane som kompletterar min hona och med de svagheter hon har. Samtidigt så vill jag inte göra ett för stort "nerköp". Min hona har superfint huvud, päls och kropp. Hon behöver en hane med bra öronställning men samtidigt så vill jag inte ta en hane bara för hans bra öronställning. Jag kan också tänka mig att göra avkall på öronställningen om hanen är toppen när det gäller allt annat. Man får väga för och nackdelar.
Skönt att höra att det är fler som har problem eller det kanske inte är så skönt egentligen. Vi måste se till att fler hanar går i avel så vi får ett urval! Det är inte farligt att sälja hanar till avel 
Förresten, någon som känner för att vara fodervärd åt en fertil hankatt?
Funderar på att leta efter en egen…

#16 Förstår dig, inte alls så lätt att hitta rätt hane. Letar själv till Stacie. Jag vill också ha en egen men Fredrik vill inte ha fler. Tyvärr är det inte så lätt med fodervärd till hankatter har jag märkt.
www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.

Hmm, jag hade tvärtom-problem. Satt med både Herman o Zigge o ingen ville använda dem. Båda katterna var väl kända på forumet men ingen behövde dem. Så Herman fick bara en kull. Ur den kom Zigge,som nu har 2 kullar efter sig. Han är nu kastrerad o lever ett lugnt liv. Ingen av dem tillhörde de extrema katterna, men hade grunden av det jag sökte. Päls o temperament…
Avel bör vara långtids projekt, ett steg i taget..det har jag fått höra när jag har resonerat med andra.. o nu arbetar jag sakta framåt..kanske lite för sakta enl. eget tycke..
Jag håller med om att det har varit lite dåligt med hanar, men av egen erfarenhet så har jag full förståelse…
Jag har flera idéer :-) Men du får pm:a om du vill höra mitt spånande Anna, som du säkert kan gissa till hälften eller mer. Kram!

#17 En hankatt kan traska runt fertil ganska länge om den är helt själv och inte ställs ut och "triggas". Det KAN gå alldeles utmärkt och så klarar man av parningarna snabbt och kastrerar.
Anna: Jag tycker att du ska rabiesvacca Skrållan omgående så har du åtminstone den biten ur världen. :)

Ja, så fort jag kommer till Karlstad och har fått lön
Är fattig som en kyrkråtta nu när jag har två hyror att betala…
Hoppas att det dyker upp någon snygg kille till Skrållan snart, det verkar ju inte svämma över av dem tyvärr. 
Önskar jag kunde hjälpa dig … jag kommer eventuellt ha en hane på tillväxt (ska söka efter en lämplig fodervärd till honom), men det hjälper ju inte dig för du behövde en hane NU.
Jag hoppas innerligt att du hittar en fin hane till Skrållan, hon är verkligen vacker!!
Cherish Gustafsson, S*Shaneequas Cornish rex & Europé
www.shaneequas.com
Fritz är ju praktiskt taget perfekt ;) Hihi… Han är definitivt intresserad och blodgrupp B.. Fast de kanske är släkt?
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

#25 Skrållan är faster till Fritz 
# 26 Då är det en jättedum idé… hihi.. Men man kunde nästan ana släktdragen.. snyggingar! Hoppas du hittar vad du söker!
www.mytwiggs.com

#27 Japp
Jag har nog något på gång nu, letar efter en egen hane nu och då utomlands. Vi får se om jag lyckas 
#28 Egen hane är guld värd som det heter - Håller tummarna för att dina planer går i lås !
Vi håller tummarna för att du ska hitta en riktig guldprins! Det gör du säkert!
www.mytwiggs.com
#28 Spännande! Ta hem något som passar Mini också!