Att gå på nålar
Usch.. Jag är så orolig och nervös.. Nappis ska snart ha bebisar och jag har inte haft smått sedan april förra året.. Men om ni kommer ihåg alla missfall som Rut fick,, Ja,,nu går man och tänker på det och hur jobbigt det var och så tappar man tron på att snart ska födas kattungar här.. Tänk om det händer något igen
.. Jag skulle inte orka det.. Glädjen solkas av mörka moln och man tror det värsta hela tiden.. Men sist fick Nappis sex friska barn,,Och hon har ju inte med Rut att göra, men tänk OM..Jag blir galen..
Man ska inte gå omkring och tänka på sånt som inte hänt. Tänk på det som är så målar man inte f*n på väggen

Det kommer gå bra Nappis & Rut är inte samma katt och Nappis hade en problemfri dräktighet och förlösning första gång och det kommer hon med stor sannolikhet också ha det andra gången.
Jag förstår din ångest, man vill inte att något skall gå fel eller att något skall hända dem här älskade djuren men tänk på att Nappis känner din oro och att hon behöver ditt lugn så försök att tänk positiva tankar.
Kram från oss till båda du och nappis

Håller alla tummar jag har på allt går bra,,,,
Instämmer helt och fullt med Leffe och övriga skrivare.Var dag har nog av sin plåga…Det är inte riskfritt med födslar, det vet vi. De flesta går bra, det vet vi också, så var lugn och gläd dig med kattmamman i famnen,i en riktig myshög!
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Tack..det värmer.. Er omtanke värmer..
Och det är sant det ni säger men ändå så kan man inte glöma det som varit..
Man behöver inte glömma det tråkiga, då har det varit fögäves. Se det hellre som en erfarenhet om än inte så rolig!
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Du ska se att det går bra Majsan!
Som de skrivit innan så har Nappis tidigare kattungar kommit som på räls och säkert går det bra denna kullen med!
Förstår att de negativa minnena kommer över dig nu och då, och speciellt när det börjar närma sig. Men du ska se att det kommer att gå jättebra!

Det kommer att gå jättebra majsan, det är jag alldeles säker på! Nappis är ju erfaren nu och det talar ju också för att den här förlossningen blir enklare och mindre stressande. Jag håller tummarna för att allt ska gå komplikationsfritt! Kram!
---------------------------------------------------
Att leva utan katt är inte att leva.

Jag kan också känna mig orolig och inbilla mig en massa inför kattungefödslar (vem gör inte det?). Men något jag märkt är att det försvinner på en gång så snart allt sätter igång. Gissar att man är så uppe i det hela då att man inte hinner oroa sig.
Lycka till!
Här hålls också tummar, men det kommer att gå så bra så. Det är lätt att glömma att det oftast går bra när man ha råkat ut för tråkigheter. Kram
Jag förstår din oro… Men allt går bra ska du se!!

Tack alla. vad ni är snälla
Jag intar er postitiva energi..
Det kommer att gå bra ska du se *kram*
Min kloka mormor sade alltid att man inte skulle "spöka före" för då kanske det inträffar. Dvs inte tänka negativa tankar, utan man ska tänka på det man VILL ska hända i stället.
Lycka till!
Vi skickar alla våra tankar till er! Det kommer nog att gå fint!
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com
håller alla tummar och tassar för er det är väl klart det går bra, kram på dig