Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettpyssel-och-upptåg
Läst 471 ggr
AnnaS
2008-02-17 19:24
0

Matbar

Äntligen tillbaka hemma och dags att ta tag i Ariels ballongmage Oskyldig Jag tyckte att jag hade en kanonlösning! Jag har en stor transportbur i nylontyg som har nätkortändar. Jag sydde in en ring som jag tyckte var i allra minsta laget och trodde aldrig att ens slanka Emma eller Juppi skulle ta sig igenom. Sedan så klippte jag upp nätet i mitten. Jag var JÄTTESTOLT över min skapelse som var så genialisk och enkel! Men gissa om jag blev förvånad när Ariel drar in sin GIGANTISKA mage och går rätt in till maten som hägrade inne i transportburen.

Så nu till min fråga, ni som har matbarer för era slanka katter, hur stor öppning har ni?

Lullan1
2008-02-17 19:41
0

Skrattande Förlåt att jag skrattar, men du skrev så roligt! Kan riktigt se det framför mig hur hon drar ihop sig och slinker in!

rexmamma
2008-02-17 19:42
0

Hos oss är öppningen 7 cm bred och 12 cm hög och inte töjbar (i trä) Skrattande Vi använder oss av en vanlig stor transportbur där vi har bytt ut galleret mot en träskiva med hål. Matskålen måste stå längst in i buren, annars ligger storkatterna utanför och "fiskar".

AnnaS
2008-02-17 19:59
0

#2 Tack! Min är inte heller töjbar eftersom jag sydde in en ring, men den är helt rund… Den kanske ska vara oval istället?