Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etiketthälsovård-skötsel-omvårdnad
Läst 485 ggr
Sewena
2008-02-15 16:15
0

Magsjuka..

är inte så roligt när man är 5½ vecka gammal, men det är precis det mina kattungar har haft(2 dagar). Nu har det vänt o de har börjat få behålla maten igen..

Nu behöver jag alla tips på FET eller GÅ UPP i vikt mat som man kan ge dem som extra stöd, eftersom de tappat vikt. Mamma Zelda kan inte ge allt.. men så länge de får behålla maten är jag glad.

Vår grannes hund har ochså magsjuka o jag har gett henne de tips jag kan…få se om det hjälper annars är det veterinären som gäller.

Maila mig på vanlig mail eftersom jag kollar den oftare,,,eller om ni har något annat tips..

Eine
2008-02-15 16:34
0

Färskt KÖTT är bra!Jag är lite försiktig med för mycket fett när de varit dåliga. Mjukost ger gott extra protein och lite fett(köp inte lightvarianten)

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

majsan
2008-02-15 16:44
0

AD hills är också bra.. Kan köpas hos veterinär.. en riktig proterin och fett spruta.. Blötfoder i burk som påminner lite om leverpastej i konsistens..

Spotless
2008-02-15 23:23
0

#2 precis vad jag tänkte föreslå! Dock måste de vara bra i magen innan man törs börja ge det då det är ett mycket kraftigt foder. Ännu ett plus är att alla katter älskar det.

smirik
2008-02-16 01:38
0

Tigermjölk

Recept:

3 dl filmjölk (gärna hälsofil)

1 dl grädde

1 matsk kokt vatten

1 eggula

1 ts honnung

Håller sig under dagen i kylen (men se till att det har rums temepratur när du ger dem det) sen måste man göra en ny portion. Det skånsamt och dem går upp snabbt. Vi hade också en släng magsjuka på vår kull och dem var tillbaka på normal vikt efter 2 dager med tigermjölk som tillskott till annat mat.

Englatassens
2008-02-16 11:23
0

Men stackars små… hur e d nu?? Bättre hoppas jag!!!

Sewena
2008-02-16 12:24
0

Jodå, de börjar bli bättre. Lille Marwin som har varit dåligast ligger efter än så länge.

Jag ska prova tigermjölken så får vi se om det hjälper… Tyvärr blir det inte kort på dem den här veckan pga detta. Men den andra kullen har klarat sig o det kommer kort på dem senare.