Svullen efter kastreringen?
Minns ni hur länge det var svullet runt operations såret? Tänker jag på arvid (sonen) så var ju han svullen i veckor efter det att han tagit bort blindtarmen (september) Men är det samma med katter? Hon verkar ju inte ha ont i alla fall…
Det kan bli som en äggformad bulle vid snittet. Det är helt normalt och försvinner så småningom, iaf inom några veckor.
Går det bra med tratt/kroppsstrumpa?

Karin hade en svullnad som fanns kvar jättelänge, minns inte exakt men över en månad i alla fall. Den blev sakta mindre dock.

Palle hade en avlång svullnad vid såret (det är sårvätska om inte jag minns fel) den försvan efter ca 2-3 veckor. Så läge det inte är illsket rött och varar så ska det nog vara ok
Så var det för Jissa och Doris också. Doris hade (om jag inte minns fel) en massa små svullnader, medans Jissa hade en ganska stor 2-3 cm äggformad svullnad mitt i ärret. Men det försvann bara en vecka efter stygnen tagits eller nåt. Nu är de jättefina på sina magar 

Kan ju tillägga att Palles ärr syns inte längre och det är bara 2,5 månader sedan operationen. Är mycket nöjd med djurakuten på Kungstensgatan i Sthlm.

Tack för era svar…då är det samma svullnad som Astrid har, igår kunde vi ta bort tratten helt…eller rättare sagt…vi kom hem o hon hade lyckats få av den…och hon hade INTE bitit i trådarna så…nu är hon "fri"…guuuud vad hon lekte igår…sprang runt som en tok i timmar….upptäckte efter en stund att hon lekte med min halskedja i guld…men men vad gör det, hon är glad i alla fall :-D