Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etiketthälsovård-skötsel-omvårdnad
Läst 574 ggr
AnnaOAstrid
0

Svullen efter kastreringen?

Minns ni hur länge det var svullet runt operations såret? Tänker jag på arvid (sonen) så var ju han svullen i veckor efter det att han tagit bort blindtarmen (september) Men är det samma med katter? Hon verkar ju inte ha ont i alla fall…

rexmamma
0

Det kan bli som en äggformad bulle vid snittet. Det är helt normalt och försvinner så småningom, iaf inom några veckor.

Går det bra med tratt/kroppsstrumpa?

Aje-T
0

Karin hade en svullnad som fanns kvar jättelänge, minns inte exakt men över en månad i alla fall. Den blev sakta mindre dock.

pallemaxwell
0

Palle hade en avlång svullnad vid såret (det är sårvätska om inte jag minns fel) den försvan efter ca 2-3 veckor. Så läge det inte är illsket rött och varar så ska det nog vara ok

Lullan1
0

Så var det för Jissa och Doris också. Doris hade (om jag inte minns fel) en massa små svullnader, medans Jissa hade en ganska stor 2-3 cm äggformad svullnad mitt i ärret. Men det försvann bara en vecka efter stygnen tagits eller nåt. Nu är de jättefina på sina magar Glad

pallemaxwell
0

Kan ju tillägga att Palles ärr syns inte längre och det är bara 2,5 månader sedan operationen. Är mycket nöjd med djurakuten på Kungstensgatan i Sthlm.

AnnaOAstrid
0

Tack för era svar…då är det samma svullnad som Astrid har, igår kunde vi ta bort tratten helt…eller rättare sagt…vi kom hem o hon hade lyckats få av den…och hon hade INTE bitit i trådarna så…nu är hon "fri"…guuuud vad hon lekte igår…sprang runt som en tok i timmar….upptäckte efter en stund att hon lekte med min halskedja i guld…men men   vad gör det, hon är glad i alla fall :-D