Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettallmänt-cornish-rexprat
Läst 161 ggr
AnnaS
0

Mischas nya hem!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu har Mischa flyttat hem till sin nya fodervärd och det har verkligen löst sig kanonbra! Den nya fodervärden är uppfödare (S*Swift's) och bor i Skåne. Lite ironiskt att jag flyttar därifrån nu Flört

Men bättre lösning kunde det inte bli!

Buffy-co
0

Det är så jätteskönt mitt i min egen separationsångest- att veta att Mischa nu får det jättebra!!
Jag lämnade över Mischa i förmiddags till nya fodermatte-och fastän jag bölade hela vägen till vår mötesplats så vet jag att jag gjort det bästa för Mischa!

Tack för telefonrapporten Anna!!

Nu kan jag sova gott i kväll…
Men…jag kommer sakna Mischa länge länge-jag hör hennes små tassar på golvet här hemma..
Hon kommer alltid vara "min" lilla prinsessa..Kyss

MonicaLagerquist
0

Kul att Pernilla kunde ta henne.

Stolt ägare till tre La permer

MonicaLagerquist
0

Hur fungerar hon ihop med hennes hund?

Stolt ägare till tre La permer

AnnaS
0

#3 Hon sitter i trappen och spanar på hunden, inte det minsta rädd! Hon har knallat runt i hela huset och tycker det är spännande med ett nytt hus att utforska! Skrattande

RacerDonnans
0

Härligt att höra. Hon är så fin lilltösen och jag önskar er alla lycka till! En stor tröstkram till dig Buffy-co.

www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.

Buffy-co
0

Det var inget problem med Mischa och min hund heller..Smilla pussade Mischa på nosen nu de sista veckorna..
Det var de framtida kattkullarna som skulle bli problem med..inte minst för mig själv.
Jag ville och trodde att jag skulle orka mer än jag märkte att jag skulle klara av där..jag blev ju sjuk i höstas osv. men orkar inte gå in på detaljer..
Det kommer gå jättebra med Pernillas trevliga hund!!

Ja..hon lär säkert hålla sig mest på övre planet de första nätterna nu om sovrummet ligger där..det var samma här som du vet när vi flyttade till sambons hus..Men nu tror jag hon vant sig vid två våningar!Glad

#5  Tack Ingela!!Ja-du är ju också involverad i Mischa…Hjälpte till att få henne till mig!
Du förstår att jag saknar den där lilla sötnosen..

RexPect
0

Vad skönt att det löst sej och att lilla Mischa ser  sitt nya hem som ett äventyr. Har tänkt mycket på både dej buffy-Co och Lilla M.

Annika

[Silkwaves]
0

Underbart att Mischa fått ett hem hos Pernilla !! Bättre hem går inte att få ! Kul med så goda nyheter !!

AnnaS
0

Rapport från Pernilla, Lucy och Mischa sover i samma fåtölj nu Skrattande

rexmamma
0

Lucy har nog längtat efter kattsällskap Skrattande

Lullan1
0

Vad härligt att det har gått så bra!

Kramar till dig Buffy-co…

Buffy-co
0

Ja..här är saknaden isande…jag ligger i sängen med hunden vid fötterna-sambon sovandes-men…en liten prinsess-Mischa saknas mellan oss..Jag lyssnar…-inga trippande tassar från lååånga spiror hör komma…Gråter
MEN- jag har fått mail från Pernilla i kväll med foto på Mischa sovandes bredvid Lucy som i kringla..snart ligger de säkert ihopkramandes som Mischa och Buffy..
Det känns så skönt att veta att hon har fått ett så bra hem-att jag själv får lida nu ett tag det får jag ta.
Men…åhhh vad man kan sakna en sådan där liten krullis…hon var bara hos mig i några månader-men hon stal mitt hjärta direkt..
Visst-hon är en mycket egensinnig stolt prinsessa som "ska själv" osv. men jag som bara haft tok-keliga kastrathannar älskade ju henne för hennes speciella charm förstås..
Jag saknar hennes rop på mig"JAG SKA GÅ OCH KISSA/BAJSA NU MATTE!!!KOOOOOM!!!!!!!"-hon ville gärna ha sällsis på toan-kom alltid och kissade när jag tömde lådan..Kyss
Jag har tusen historier om henne-men de går inte att ta i ett forum..AnnaS och A-M.H har fått höra lite av mitt ältande om Mischa i telefon -Tack för att ni orkat lyssna!

Men..jag kommer ju kunna följa Mischa och även om det kommer kännas svårt kanske att återse henne och lämna henne igen så vet jag att det var tvunget att bli så här..
Finns kanske en mening i detta också..
Jag hoppas nu att Lucy är en roligare lekkompis åt Mischa än vad gammelgubben Buffy var..-han lekte de första dagarna-nyhetens behag- sen tröttnade han på det…men Mischa lekte bra själv och med mig..Men en gosbjörn var han åt Mischa-även om hon alltid sov i vår säng,med Smilla bredvid på nätterna sista veckorna-och Buffy på nedervåningen..lyssnandes efter möss i väggarna(tror jag)
Han ligger även nu nere i köket på samma stol…hans utvalda nattplats..

Ska bli kul att höra hur hon utvecklar sig i sin nya miljö!
Kul även att Pernilla tränar fårvallning och har bordercollie - så världen är liten..hon visste vem min syrra är(som är kändis i den "världen"..)Glad

#7, #11 Tack för omtanken..Kram tillbaka!

Förlåt långt…GeneradOskyldigGenerad