Vill avliva sin cornish...
Läs och bli chockad:

Sånna hoax folk som skrivar för att provocera finns överallt. Tror inte ett dug på att det är inlägg på riktigt.
Helt klart så ska vissa människor inte ha husdjur. Varken hundar eller katter.
Det är bara att hoppas att de lämnar in den till ett katthem så att den kan få en ny chans till ett bättre liv.

Jag blir så trött på folk, vet inte vad jag ska tro…det finns folk till allt så det förvånar mig inte att det han säger är sant.
En understimmulerad cornish är inget roligt att ha att göra med och vem vet vad den varit med om som har fått den att bli vad den är idag.
Jag hoppas innerligt att katten får ett bättre liv än vad det har idag och om dom avlivar katten så anser jag att den får det bättre i himmlen än i detta hem.

Sicket pucko…hoppas det är en bluff……………
åh stackars katt
den måste ha blivit rejält missskött om det han skriver stämmer stackarn och läs hur han beskriver utseendet på underbara vackra cornishen
helt sjuk människa alltså
Har faktiskt mailat med den här människan lite nu. Det verkar vara sanning och han är trots allt djurvän.. tror det kom ut fel. Och han verkar mån att vilja hjälpa sin katt ändå.
Så nu håller han på att beskriva hur katten är. Tydligen har kissen en allergi. De vet inte vad, och mediciner hjälper inte. Frågade om de har testat byta foder.. eftersom kisse får blåsor på ryggen. Låter ju som foderallergi tycker jag.
Ska bli spännande att få höra mer. Kan inte låta det gå förbi. Känns som att jag måste hjälpa.. Och hoppas bara att jag kan. :) Annars skickar jag honom hit!
//Ylva-Li
|| Studio Li (foto) ||

#9 Det är ordning på dig Ylva-Li!
Toppen att du har tagit dig tid till att ta reda på mer om den här personen och hans kisse. Hoppas att han med hjälp av dina råd kan råda bot på några av problemen, men skicka hit honom kan du ju göra ändå. 
---------------------------------------------------
Att leva utan katt är inte att leva.
Konstigt, det här är tredje "fallet" jag läser om inom en veckas tid där det handlar om att någon vill "byta ut" sin katt. I något fall gick det rentav bra att byta mot någon pryl, minns inte vad. De två annonser jag sett tidigare kan jag absolut inte tänka mig har varit seriösa.
Men det här verkar ju vara en "verklig" människa, enligt Ylva-Lis inlägg här, hoppas det ordnar sig.
Hua! Ne, de två du läst kan verkligen inte vara seriösa.. >< Får vi hoppas iaf!
Hur länge tar det innan man märker nån skillnad när man byter foder för en katt?
Och kan jag hjälpa denna katt så skulle jag bli sååå lycklig! Och kan jag inte.. så har jag iaf försökt.. Verkar som att katten är sjuk.. men av vad! (Foder hade de bytt hur många gånger som helst..)
//Ylva-Li
|| Studio Li (foto) ||

Tycker att du gör ett fantastiskt jobb Ylva-Li. Däremot får den där människan som äger katten lära sig lite internet vett. Alla hans svar och hur han uttrycker sig…. huu han låter både hemsk och oseriös, blev väldigt upprörd och ledsen när jag läste tråden. Att få ett sådant intryck av någon är väldigt tråkigt när han kanske är seriös med sin katt. Men jag tror inte det blir bättre om de skaffar en ny katt…. Jag tror att de inte ska ha katt men det betyder ju inte att de inte är djurvänner. Oj blev ett långt inlägg. Snälla Ylva-Li berätta gärna hur det går med den stackars sjuka katten. Stor kram till dig