Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettallmänt-cornish-rexprat
Läst 293 ggr
omak
0

KlantBosse

Jag har ju tidigare berättat om MördarBosse och MysBosse. Kissen har ytterligare ett alterego: KlantBosse.

KlantBosse är katten som när han sitter på köksbordet och husse tappar en bit godis på golvet försöker luta sig över kanten för att  fånga godiset i fallet och gör en kullerbytta ner på rygg. (alla katter landar inte alltid på tassarna)

KlantBosse är katten som stänger mattes laptop med framtassarna och därmed klämmer fast sin egen svans. (aj, det var inte skönt)

KlantBosse är katten som försöker hoppa upp i Husses famn och istället slår huvudet i dörrposten för att sedan falla ner på rygg.

KlantBosse är Katten som i sitt jagande av den retsamma röda pricken som dyker upp med jämna mellanrum springer med huvudet först in i väggen så att jag tror att grannarna ska komma att klaga.

Jag har tyvärr inte lyckats fånga KlantBosse på bild. Han verkar vara lite blyg för kameran….Generad

LinusCRX
0

Skrattande Ni har inte funderat på att ge honom en liten hjälm Flört

[Wiveka]
0

Jamen, gullunge…….

emiya
0

Hahahaha! Ja, en hjälm vore nog på sin plats om han fortsätter sådär!Skrattande

Har haft en liknande "klant" här hemma, vår lilla Rusalka kallad Rusi-Busan. Hon hade inga hämningar utan kastade sig rakt ut utan att inse konsekvenserna! T ex som att missa när hon hoppade upp på en ganska hög bokhylla, missade landningen och ramlade ner bakom hyllan - det blev en del trixande för att få ut henne därifrån! :))

chikan
0

Hahaha! Det låter på pricken som Fuffens. Han ramlar ofta ner från soffan när han ska putsa sig i de nedre regionerna och lutar sig för mycket bakåt.

omak
0

#5 hahahaha! Det gör Bosse också men det vågade jag inte skriva. Jag var orolig för att jag skulle bli uppmanad att kontakta veterinär för att kolla om han har något allvarligt fel på balansen.

LinusCRX
0

#6 Skrattande

RexPect
0

Härligt med en så mångsidig katt…då behöver man ju bara en…eller…….

Aje-T
0

Skrattande men lille Bosse….

pallemaxwell
0

Skrattande

RacerDonnans
0

Men bosse då, var kommer det ifrån? Hur lyckas man med allt det där? hihiihihii.
Det närmaste i släktdrag jag kan komma på är mamma som, som tur är varje gång landat på fötterna annars hade det gått illa alla de gånger hon som liten trillade ner från trappräcket på övervåningen och ner på första trappsteget.

www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.

omak
0

Jag kom på en till, lite mindre smart sak, som KlantBosse alltid gör. När han dricker så får han alltid vatten i nosen. Han dricker alltid mycket energiskt (som allt annat han gör) och med god aptit. Sedan sitter han alltid en stund bredvid vattenskålen fnysande och frustande och försöker få ut vattnet ur nosen. Han ser lika förvånad ut varje gång. Ibland blänger han förebrående på oss som om vi hade lagt något i vattnet…

RexPect
0

Det är väl för att Bosse ser ut att ha en så snygg näsa….har oxå en "nässköljare" hemma.

A-M.H
0

Jump For Joy 

Englatassens
0

#6… D fundera vi oxå på när Finesse va liten… (d har blivit lite bättre nu) då va hon ingen smidig katt inte.. välte allt i sin väg å ramla hit å dit… hade liksom ingen koll på sin lille kropp…Skrattande

LinusCRX
0

Här finns också en snorklande vattendrickare i form av Linus Skrattande

omak
0

#13 och #16. Skönt att höra att Bosse inte är ensam om näsdrickande. Man tycker att han borde lära sig…

Lullan1
0

Skrattande Gulliga Bosse, kärt barn har många namn!