Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettgod-morgon-goddag-godkväll-godnatt
Läst 229 ggr
smirik
0

God morgon 12 februari

God morgon

Katterna tycker det så tufft att vi är borta på dagen båda 2 så i morgon har vi fixad att jobba/plugga hemma. Skönt med ett break mitt i veckan för alla Skrattande

Ha en underbar dag alla

aggeelin
0

Ha en bra dag. Här är det full fart redan. Katterna far runt och har hittat något som prasslar. Ett break mitt i veckan låter skönt Glad. Är på väg till jobbet och har en hel del som måste göras idag.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Lullan1
0

God morgon!

Har varit uppe tidigt och firat sonen som fyller 7 år idag!

Hoppas att ni alla får en bra dag!

RacerDonnans
0

Hej!

Trött men glad efter en härlig kväll igår. Fick en fin stol av mina arbetskompisar med en cornislik kisse på sitsen och på ryggen stod det catwoman. Får fixa en bild vid tillfälle så ni får se den.

WM får vackert väder idag också. Solen tittar fram och vi har hos mig -13grader just nu. Skall försöka hinna se någon tävling snart och prisutdelningen som är så stämningsfull med alla ljusspel runt om. Leta upp inslaget Rådhuset brinner från 8/2 på ÖPs webbtv. Urhäftigt ljusspel, man får titta en stund innan det kommer igång men sen. Länge sedan jag såg något så häftigt.

http://optv.op.se/broadcast/view/cid/1&wopen=yes&wopen_w=820&wopen_h=635

Ha en bra dag!

www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.

[Silkwaves]
0

God morgon alla !

Är lite piggare idag har visserligen hostat hela natten, men febern är nog borta. Två ungar är sjuka nu istället… aargh..

Enda fördelen är jag får möjlighet att njuta av mina två kvarvarande bebisar. De har verkligen blommat upp när de två mer dominanta och ranghöga kattungarna flyttat till eget boende. Puss på er Milo och Charlie !

#3 Sånt ger mig hemlängtan…

LinusCRX
0

God morgon!

Tillbaka till jobbet igen efter fyra mysdagar med gullisarna hemma. De är sådana kompisar. Igår var det bara äta, sova, busa och putsa…

#4 Äh vad menar du med dominanta & ranghöga kattungar…hmmm Flört …. jo då han är fortfarande väldigt självständig… Attans att barnen blev sjuka också. Ni får helt enkelt krya på er!

MyTwiggs
0

God morgon!

*trött efter att Fritz har lekt med en hårborste som skrapat mot golvet hela natten*

Inte kan man ta den ifrån honom när han tycker att den är så hiiiimmla rolig!

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

[Silkwaves]
0

#5 Dominanat ranghöga och helt underbara då Kyss 

Jag skäms att säga det men jag har undrat varför lille Kenny alltid hade huvudet så lågt ..nere vid marken liksom.. Nu när jag varit sjuk har jag slö tittat på TV och sett "Mannen som talar med hundar" och då föll poletten ner.. Lille Kenny har helt plötsligt fått en annan hållning. Huvudet hålls högt precis som det ska .. Han var ju bara lägst i rang… Generad

Leffe
0

Det är ganska intressant det där med rangordning, vilket som sagt sker redan hos kattungar när de ska ha "bästa" tuttarna hos mamman. Sedan fortsätter det hela livet - även bland kastrater. Efter det Mirre gick bort, han var äldsta katten och kastrat, var det mycket bråk och fräsande mellan kastraterna (de fertila honorna var inte inblandade däremot den kastrerade honan var med ibland, men det var mellan kastrathanarna). Det höll på ett par veckor.

LinusCRX
0

#7 o #8 Det är jätteintressant detta med rang. Roligt att se hur Charlie förhåller sig till Linus och tvärtom. Jag är bara fascinerad av att Linus tillåter att Charlie diar honom mellan varven, men C ser rätt besviken ut när han märker att det inte riktigt funkar som det ska….och att Linus låter honom hållas….ofattbart, men gulligt.

Vad härligt att höra att Kenny inte känner sig så låg. Ceasar är min favorit och mycket av det han säger om hundpsykologi stämmer nog rätt bra in på katter oxå.

Ooops nu blev det en rangtråd…solly…ni får kasta ut mig om jag blir så långrandig, men jag är en så lycklig matte just nu Flört

MonicaLagerquist
0

Idag går mina tankar till min mormor Martina hon skulle ha fyllt 98 år idag om hon fått leva så länge.

Stolt ägare till tre La permer

emiya
0

Sovit dåligt i natt och är jättetrött! Ska snart åka ner till Kungälv till ett styrelsemöte i Reumatikerföreningen. Gäsp - undrar om jag kan hålla mig vaken - men antar att jag måste eftersom jag i egenskap av vice ordförande lär hålla i mötet i kväll (ordinarie ordförande är bortrest).

#3 Huh, så kallt! Vi är "bortskämda" med plusgrader här på västkusten….!

Sköt om er idag!

AnnaS
0

Vaknade med halsont och hosta så jag stannar hemma idag. Känns lite dumt då det är min sista vecka här men samtidigt vill jag vara frisk på nya jobbet…

AlexH
0

Godefterrmiddag.. Då har man varit på yyterligare en intrevju, denna gång på engelska! Jag verkar ha svårt att få jobb.. alla fastnar på att jag har småbarn och att jag bor avigt till! de ska väl de strunta i så länge jag är på jobbet kl 8 som de ber mig.. Men denna intervju kändes bra,, de verkade genuint intresserade av en så nu är det bara att hoppas!!!

Jag fick nej på en tjänst som jag var på intervju på i torsdags, de tyckte att jag var den bästa kandidaten hittils men såg det som riskfyllt att jag hade så små barn och att jag ev. skulle flytta till södra sidan om stan trots att resvägen skulle bli kortare till jobbet ( de ligger i sollentuna) så vad säger man!!?? nu var det rekryteraren som gav mig infon, och inte företaget.. men hur kan man välja en "tråkigare och mindre ambitiös" person bara för att hon inte har småbarn?? ok hon bodde i sollentuna åxå men säger det att hon kommer göra ett bättre jobb? Det är deras förlust helt enkelt!

Annars har dagen varit bra mammen är hemma sjuk så jag har jaft lite sällskap i min arbetslöshet :)

Alexandra H

Medarbetare på Cornish Rex Ifokus

Min uppfödning:

www.pixiefay.se

RacerDonnans
0

#13 Det skulle vara värt att testa. Stämmer den info du fick att du inte fick jobbet pga dessa två anledningar så är det diskriminering. Är du med i facket skulle jag kontakta dem om jag var du, men även annars går det anmäla dem om man vill testa dem.

Lycka till med jobbsökandet.

www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.

Eine
0

Oh Alex, du sa väl att barnen är pappans!!Förvånad

God dag förresten alla.

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora