Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettallmänt-cornish-rexprat
Läst 766 ggr
danino
0

fördomarna borta nu?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

måsta bara skicka in denna bild på min pitbull och nya katten som aldrig träffat hundar förut.

Dom fann varandra direkt och sover tillsammans varje natt.(tog 1v innan hon slutade vara rädd)

Kan ju vara kul att höra nått posetivt om dom här hundarna oxå!

Han är fantastisk!

/Lina

[Wiveka]
0

Härlig bild!!

JohannaK
0

Det ser ju hur mysigt ut som helst! Jag tycker att pitbullar är en utav dom vackraste hundraser som finns, trots att våran lilla schnautzer blev riktigt illa biten av en för ett par år sedan.

KaCee
0

Jag föder upp den "hemska rasen" Amstaff och Cornish rexar som ni kanske förstår. Visst verkar de otroligt grymma???

KaCee
0

En till bild på mina "farliga hundar" tillsammans med H-kullen.

För alla er som tror att det är hundarna som är farliga så tänk igen. Det är människorna som påverkar hundarna hur de ska bli. Mina Amstaff-tjejer är världens goaste och från dag ett tvättar, myser och gosar hundarna med våra katter!

Det har ALDRIG hänt en incident med våra hundar och katter. De har fri tillgång till vårt hus när vi är hemma och när vi är borta och det har som sagt aldrig nånsin hänt nånting!

A-M.H
0

..härliga foton….

..det är väl oftast "fel" människor som använder sina hundar på fel sätt….och vissa männsikor dras till vissa raser..speciellt när de tänker sig en "aggressiv" hund…tokigt blir det och synd om hundarna….

…då menar jag självklart inte dig KaaCee….Skrattande

…de vackraste hundrasen jag vet är doberman pinscher….och de anses väl också vara "högagressiva"….och ja..i fel händer….Ledsen

PiaW
0

Som ni säger så är det inte hundarna det beror på, tycker dom är urhärliga.

Men visst är det konstigt att det är mer accepterat med små hundar som är aggresiva och skäller, dom kan ju inte skada någon verkar det som att ägarna (en del) tänker där. 
Mina erfarenheter säger iallfall mig att små hundar är mindre uppfostrade än stora, men kan ju ha fel Glad

Hur som helst tycker jag om alla hundar och katter Skrattande

smurfan-13
0

Fast även om det är så att det egentligen är ägarna det är fel på när det går fel med den typen av hund så går det ju inte att frångå att den typen av hund har lättare att tända till än vissa andra raser och att de har en styrka som gör att det kan sluta betydligt.

/Sofia m en amstaffblandning som är det mest underbara som finns :)

danino
0

ååh vilka härliga bilder!!!

danino
0

kloka inlägg.många okunniga inom området yttrar sig i media,och det blir ju så feeel tyvärr

Mona22
0

det beror ju helt på hur ägaren uppfostrar hunden. hade en amstaff uppfödare i porten bredvid där jag bodde förut och de hade helt underbara hundar ,men där jag bor nu bor det en kille med nån sån blandning och den hunden är ganska läskig. han har ingen kontroll på den. den blir vad man gör den till..

jättefin bild på dem tillsammans. =D

[LillJonna]
0

Dom ratar hundrasen, när de endast är hundförarens fel… Så de är människan dom borde avliva, inte hunden.

Lullan1
0

Jag är hundrädd så jag undviker hundar i alla de former, men jag håller med om att det är fina och mysiga bilder som ni visar upp! Glad

danino
0

tack!

Dolleminas
0

#0 Finaste bild jag sett med den hundrasen (och katten gpår inte av för hackor heller…)

#3 0ch #4 Jösses Frida är det så rångt hos er…Flört, skämt åsido, har försökt knäppa kort på min hund tillsammans med katerna men de har inte tid att vara stilla…

Liss
0

Ja jag har ju också en såkallad farlig hund.. En blandis mellan Amstaff och Dogo Argentino.

Men har aldrig sett sån kärlek mellan katt och hund ärligt talat. Min mammas kattet och hennes hund brukar aldrig någonsin ligga som mina gör efter 10 år ens:P

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Liss
0

en till..

[catze]
0

har aldrig vart fördomsfull mot eller rädd för så kallade "kamp hundar" även om dem inte är min typ av hund så är dem jag träffat väldigt trevliga sociala och snälla  lekfulla om än liite envisa.Flört blir så ledsen när jag läser om hundar" som skadat djur eller människor i sin närhetLedsen

jag tycker aldrig att det är hundens fel det är ägaren som formar hunden även en liten chihuahua eller en foglig golden kan bli aggresiv,nervös, bitsk osv i fel händer och det är nästan alltid (så vida hunden inte är mentalt sjuk) ägarens fel tycker jag

skärskild fel är det att skaffa en hund för sin "images" skull och inte för att man verkligen vill jobba och träna med just den rasenLedsen

danino
0

ååh han ser ut som min hund! (lisettes)fiin

fina bilder!

danino
0

så rätt så catze

ariadnes
0

Hej hej Lina.

Kul att se Pipen igen. Ta hand om er

//Hanna

Liss
0

#18 Tack tack:) de är ju fina hundar så..

Bluegreengrey
0

Åhh fördomar vad är det ;)

här är min Staffemix, som är världens mest underbara lilla gospropp med min CRX som är världens andra mes underbara lilla gospropp =) Något kass bild…

EvaG
0

Härliga bilder! Det finns nog inget elakt i något djur från början. Det är människan som gör djuret elakt.

Medarbetare på Vilda västern iFokus

Titti
0

Jag är visserligen ingen Cornish Rex-ägare, men jag kunde inte låta bli att kolla på dessa härliga bilder. (Älskar bilder där kattor och hundar ligger huller om buller, nära varandra, ovanpå varann)

Nu är jag övertygad om att denna "farliga" hundras kanske inte är så farlig som ryktet påstår. Är nog en del människors uppfostran av dessa hundar som gör dom farliga.

Jättegoa bilder - ingen nämnd, ingen glömd.