Morrhår!?
kanske en konstig fråga, men ska crx ha så korta morrhår?
Jag hade fått för mig att Moris mamma plockat dem när han var liten.. men nu när det gått en tid så blir dem inte speciellt långa i alla fall. Dem kurvar ihop sig och han har typ ETT långt morrhår som ändå inte är långt:P
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
Min kastratkille har superlånga, krulliga morrhår. Han ser ut som en mal, vilket hans pappa också gör. 
Den lilla har dock inte så mycket till morrhår, många har hon, men de är taggiga och bara någon cm långa. Vet inte ifall det är Mille som biter av dem, eller om hon helt enkelt inte har hunnit få så långa än.
De tar lång tid för både päls och morrhår att växa. Men morrhåren hos crx kan vara ganska tjocka och spröda och lätt gå av, det är vanligt, även hos ensamlevande katter.
Om katterna råkar ha ett långt morrhår och resten korta brukar vi här hemma kalla detta morrhår deras Parad-Morrhår. 
#2 Fniss! 

#0 Jag kan trösta dig med att hans syster inte har så mycket morrhår hon heller…
Haha, det lät bra.. parad-morrhår! ja det får de bli *skratt*!
Neh men visst har dem växt en del, men inte alls som andra katter jag haft. Men dem är gulligt krulliga som allt annat på honom.
hahahaha asg! förlåt, men medans jag sitter här och skriver lägger sig Mori raklång i hans puff och äter med huvudet i skålen bredvid! snacka om LAT!:P
#4 Jasså hon har inte heller mycket.. haha, kanske är släktdrag;P

Jag tror det är ärftligt för min honas går av och är oftast bara några millimeter långa med något paradhår ibland medans hanen har jääättelånga och ser ut som en säl…..
Linus har också riktigt långa fina morrhår.
#6 Och då kan vi ju flika in att Ajes säl faktiskt är kullbrorsa till min mal. 

Jag tycker att ju krulligare de är desto lättare går de av.
Min Canyd har en buske i ansiktet. De är riktigt långa och många men ganska raka. Evita har dock ganska långa ändå åtminstone tre-fyra centimeter men de är något färre och lockigare. Samma med Stacie som har riktigt lockiga, ganska många men något kortare. De går dock inte av längst in utan är ca 3-4cm långa.
Hennes bror Tjorven har rakare och de är rejält långa och många som mormor Candys. Tjorven och Stacie säger faster till Ajes "stubbis" så det stämmer inte riktigt med det ärftliga. Har för mig att Ramses (deras pappa har lika buskiga som Tjorven).
www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.

Mina rexflickor har jättekorta krulliga morrhår, men hannen har jättelånga, jättemånga spikraka strån.
Hum, låter ju nästan som pojkarna har längre.. men inte mori inte.. han kanske är flicka:P tss.. neeh nu ska jag inte förnärma honom haha! Dem kommer nog säkert med tiden, men som sagt kan de vara ärftligt också då.
Dem är väl kanske högst 1-2cm långa krulliga och ett som är 3cm kanske..
#11 Men Mori är inte så gammal va? Mille hade inga morrhår förän han var närmare året, så de kommer säkert. 
neeh Mori är inte ett år ännu:) hehe okej

Här hemma har de morrhår med sväng. Korta stubbiga med en böj
Ellas morrhår existerar inte då en viss Mäski putsar henne omsorgsfullt och noggrannt. Även ögonbryn.
Min Cornish har små krulliga mörka morrhår som går av titt som tätt samt har dessutom ett rakt långt vitt morrhår på varje sida.