Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettövrigt
Läst 1237 ggr
Spotless
0

OT - en katt bland hermelinerna...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

…eller helt enkelt bara en siames på ett cornish-forum?

Jag vet att Morra inte riktigt hör hemma här, men jag måste bara få dela med mig av denna underbara dam, hon är en riktig lady! Mammas Morra (EP IC La Bell Runaway Ruby). :wub: :luv: För visst är hon stilig? Morra blev 3:e bästa senior i kat. IV förra året (liksom 2005). I går fyllde hon 10 år och kommer därmed att tävla i veteranklass framöver. Vackra, fantastiska Morra!!!

För säkerhets skull talar jag om att Morra är en blåtabby siames.

Spotless
0

en till bild på "vår" väl bibehållna dam

Spotless
0

och så en sista Morra-bild på cornishrex.ifokus Skrattande

Sashimis
0

Vilken fin dam! Siameser (och orientaler) är min favoritras näst efter cornisharna. Någon gång SKA jag ha en! Glad

Sewena
0

Maskade katter är ju så vackra…och hon ser välbehållen ut för sin ålder…

[Wiveka]
0

Vilken fin dam som är på besök!!

LinusCRX
0

Vilken underbart vacker dam. Hon får gärna göra fler besök här Flört

Spotless
0

#3, #4, #5 och #6 - vad snälla ni är, tack ska ni ha!

Morra ligger mig varmt om hjärtat och hon är som sagt i bra kondition. Typen har ju ändrats en del med åren men för mig är hon världens finaste siames. Kyss

AnneAlva
0

Vilken fin katt-dam! Det gör ju inget att hon inte är cornish, är man så fin får man absolut vara med och visa upp sig på cornishrex.ifokus!

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

smirik
0

Hon är helt underbar fin , jag äääälskar sia & oriental - faktisk vill jag någon dag ha en cinnamon färget oriental. Skall bara hitta den först  & det inte helt lätt efter som dem inte är helt vanliga.

Lullan1
0

Hon är jättevacker!

Självklart är hon välkommen att visa upp sig så mycket som hon behagar här på vår sajt! Glad

Eine
0

#9 Prata med spotless om cinnamon….Oskyldighon vet..

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

pallemaxwell
0

Så vacker hon är, Morra… Visa gärna fler bilder

smirik
0

11# har lite kontakter ute och det blir nog en liten tysk tjej en dag men inte dem nästa par åren för den hona jag vill ha en tjej efter är inte så gammal än Glad

Eine
0

#13 Intressant.Jag har också lite planer:både på CRX och oriental, men det tar lite tid..

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Aje-T
0

Ja hon är verkligen underbar!

acas
0

Mycket fin dam med fantastiskt vacker ögonfärg och maskning. Hra helt kärat ner mig i rasen, sen Orientalen Sivan flyttat in i rexhuset…

Ta ut all lycka i förskott, det värsta som kan hända är ju att du varit lycklig i onödanOskyldig

www.rexicat.com

A-M.H
0

….aghhh..vilken vacker dam….du vet ju Angela att jag är svag för siameser/orientaler…..en svart el en underbar "kanel" vill jag också ha en dag…..när den stora miljonvinsten trillat in…kan ju inte vara så långt dit el. hur..???

..tror ingen skulle protestera om du satte in foton på de underbara "kanelerna"..är helt "sjukt" betagen av dem…GeneradGlad

Spotless
0

Vad underbart gulliga ni är allihop! Jag hukade och duckade här hemma framför datorn och väntade mig spöstraff, eller nå´t… Skrattande

Mammas Casanova kommer ju från Danmark, men har enbart tyska linjer i stamtavlan. Tyvärr har min mors kaneler lite för mycket päls för min smak, jag gillar ju de korthåriga syskonraserna mest. Men visst är det något speciellt även med en balines eller orientalisk långhår! Kyss

MartinaH
0

Vilken vacker dam!!! Är nå't speciellt med siameser *mmm…vill ha*

ScatCat
0

Siameser har ju fått hjälpa till i början och öka avelsbasen på Cornish Rex!  Flört Vackra katter allihop!

aggeelin
0

Fantastiskt vacker dam KyssSkrattande

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Spotless
0

Det är nästan så att jag rodnar här hemma. Sitta här och pysa över av stolthet liksom. GeneradSkrattande Men hon är speciell tant Morra!

EvaG
0

Kul att se en icke rexad katt, men med päls här oxå.

Medarbetare på Vilda västern iFokus