Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etiketthälsovård-skötsel-omvårdnad
Läst 808 ggr
AnnaOAstrid
0

Astrid kastreras NU..

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Just nu ligger min snurpa på operationsbordet…vi lämnade henne vid 10,45 och jag var med när de sövde henne. Gick jättebra, men jag kunde ju inte låta bli att gråta när hon hade somna. Hon såg ju död ut där hon låg. Ska hämta henne vid 14 när hon piggat på sig igen..

En bild på henne oxå..tagen för en vecka sedan, mitt under renveringen av hallen…Här sitter hos o solar i bygglampan!

AnnaOAstrid
0

Med lite mindre "lampa" på sig…

AnnaOAstrid
0

En till bara….

rexmamma
0

Gissa om jag tänker på er ……..

Söta lilla Astrid/Bubbly  Kyss

AnnaOAstrid
0

rexmamma: Åker om 15 minuter o hämtar henne igen…går som på nålar här hemma….

[catze]
0

hoppas allt går braGlad

känns alltid otäckt att lämna sin älskling hos vetten

AnnaOAstrid
0

Nu är vi hemma med Astrid igen….hon är helt väck, men operationen verkar ha gått jättebra! Intressant o se hur det ska gå att få på henne kragen sen…not.

Men hon är verkligen utslagen stumpan…

rexmamma
0

Pussa henne från "gammelmatte"  Kyss

Aje-T
0

Ohh så skönt att det är över, nu piggar hon säkert snart på sig igen!

AbigailGabble
0

Pussa på henne från oss också! Å, så fin hon är, förresten. Kyss

RacerDonnans
0

Skönt att allt verkar ha gått bra. Lycka till med läkning och massor med nosgos skall man ju ha.

www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.

AnnaOAstrid
0

En bild på skruttan efter operationen…tagen för 10 minuter sedan…sooooover…

AnnaOAstrid
0

Nu börjar hon vilja röra på sig…kissat i min säng….kräkats…i hink…hör o häpna…

men det jag har upptäck är att hon vill inte vara ensam…hon vill ligga i mitt knä…så där är hon nu, snurpan…inlindad i handduk

rexmamma
0

I mattes trygga famn Kyss

Lullan1
0

Vad skönt att det har gått bra!

AnneAlva
0

Skönt att det verkar ha gått bra. Det känns alltid så oroligt att lämna iväg sin kisse för kastrering, tycker det är jobbigt varje gång. Fundersam

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

AnnaOAstrid
0

Astrid kom igång vid 22 tiden och började kunna röra sig utan att vingla….Struten var jobbig, men idag klarar hon sig bra…kan äta och allt iden….hon gick faktiskt bakåt i början, men idag rör hon sig framåt rätt obehindrat.

Det jag märker det är att hon drar sig undan….gömmer sig lite och gör bara små ljud ifrån sig för att jag ska veta var hon är, jag tror att hon vill undvika att vi (läs barnen) lyfter i henne…men hon äter o dricker bra så det känns ändå bra!

MonicaLagerquist
0

Skönt att hon mår bättre idag.Glöm inte bort att låta henne slippa tratten lite nu och då så att hon kan sköta sin hygien.Katter som inte får tvätta sig kan bli mycket deppiga.

Stolt ägare till tre La permer

ScatCat
0

Lilla skruttan - det verkar ju ha gått jättebra. Vad skönt!Glad

17: Tack Monica - ett bra tips (du är så klok).

Eine
0

Har hon fått smärtstillande utskrivet? Hon är nog bra öm i lilla maggen…

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

A-M.H
0

..monica är klok…Glad….jag har ett litet tips också….om hon tycker tratten är hemsk…kroppstrumpa…fått tipset av Hanna (Cigges uppf.)..och det har varit så mkt lättare än krage….

…krya på dig lilla Astrid…Kyss

AnnaOAstrid
0

Än så länge funkar det jättebra med tratten, tack Monica…ska jag tänka på, tar av den nu meddesamma en stund.

pallemaxwell
0

Hur har det gått med Astrid? Är hon piggare nu? Jag kunde tyvärr inte ta av min katt tratten om hon inte hade kropps strumpa på då hon envetet skulle på såret hela tiden. Palle förbrukade tre tröjärmar läs kropps strumpor under de 11 dagar det tog innan vi skulle ta bort stygnen. Hon tvättade sönder dem helt enkelt. Men hon hatade sin tratt.

EvaG
0

Hur mår hon?

Medarbetare på Vilda västern iFokus