Knäppa kommentarer?
Brukar ni få konstiga, knäppa kommentarer om era katter?
Vi hade barnkalas igår och jag blev alldeles förvånad av föräldrarnas kommentarer om våra söta små krulliga katter… Jag fick snällt berätta kortfattat om rasen Cornish Rex och dess egenskaper. Jag vill tillägga att jag bet mig i tungan vid mer än ett tillfälle.
- Har ni klippt dem på ett speciellt sätt?
- Är det sånna där nakenkatter?
- Åh, titta allergikatter som jag har läst om!!!
- Men herre gud vilka öron! Ska de se ut så?
- Vad hårda de är i kroppen, Usch!
Dessutom var en av killarna på kalaset så skiträdd för våra katter, så han inte kunde röra sig i lägenheten utan att hålla mig i handen. Han trodde att de var UFO´n…
Hjälp… vart är mänskligheten på väg?
Förstår inte det där om nakenkatt, och pälslös, som vi brukar få höra. Katten har päls helt klart!!
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
#1 Ja, det ser väl alla att de har päls?!?

Det ser ju ut som en korsning mellan fladdermus och råtta

Men jag bryr mig inte så mycket, tycker själv att min katt är den finaste i hela världen
Men visst man får höra en del saker från folk utan vett
En sak är iaf säker.Ingen förblir oberörd när de träffar våra vackra katter!!
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora
#4 Jag håller helt med dig! De väcker uppmärksamhet och gör folk nyfikna och undrande… Det är kul!

Nån som var här tyckte att vi inte matade katterna, de var ju så tunna. Jag kollade på honom och log lite. Så lyfte jag upp Betty, och sa åt honom att hålla henne. Då byttes hans min till ett stor OJ. Hon var ju tung. Så fick han känna att hon är maffig i sin "späda" dräkt. Nu är väl Betty ganska kraftig och massiv, men det känndes ganska skönt endå.
Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.
Vi fick en helstollig kommentar om våran ursnygga hane som är i toppform. En kompis klev in hos oss och sa "Oj, vad han ser lönnfet ut!"
Skulle inte tro det, va!
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com
#6 Hihi, de är tyngre än vad de ser ut att vara! Men ingen mat?!?! *ler fånigt*
Lönnfet? Tillåt mig skratta!

Hehe, vilka kommentarer ni fått höra!
I somras när jag var ute i skogen och gick med Mysak i koppel, så möter jag en kvinna som frågar "vad är det för nåt?" med betoning så att man nästan undrar om hon är osäker på om det verkligen är en katt över huvud taget! Svarade att det var en Cornish rex, men hon blev nog inte klokare av det
En liten kille som träffade Mysak som kattunge tyckte inte alls att det såg ut som en kattunge utan uttryckte bestämt att det var en RÄVunge *fniss*. Söt kommentar tycker jag.

"Dessutom var en av killarna på kalaset så skiträdd för våra katter, så han inte kunde röra sig i lägenheten utan att hålla mig i handen. Han trodde att de var UFO´n… "
Tack Lullan, sitter här och garvar mig harmynt! Du har (åter igen) räddat min dag!
#10 Vassego! Det var så lite så 
Jag fick flera gånger, när Fuffens var liten och med mig ute och satt på min axel, frågan om det var en hund eller en katt. Haha! Men när de kollade efter lite noggrannare så såg de att det nog var en katt ändå.
Katt, hund, räv - och iller! Det fick jag nämligen höra att mina såg ut som. "Små" illrar. Intressant det där med att folk verkar tycka att man inte ska tro att man är nåt för att man har "fiiina" raskatter. Nej, bäst att säga att de ser anskrämliga ut så att man tas ned på jorden lite grann.
#13 Jag har fått höra det rätt ut, av min mamma. Du ska inte tro att… och att hennes katt var mycket finare. Som om det går att jfr alla är väl fina på sitt sätt. Men många undar varför jag väjer att ha två raskatter när det finns så billiga katter att få. OCH många, många undrar varför jag vill ha innekatt.
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Haha, vilka märkliga uppfattningar folk har, oupplysta dårar!
Fick frågan på tågstationen av en liten tant om det var hamtrar vi hade med oss i burarna. Behöver jag säga att jag stod som fallen från skyarna och undrade vad som var fel på världen?? Jag var sedan tvungen att kolla i burarna så ingen hade bytt ut katterna mot några hamstrar när jag inte var uppmärksam…
---------------------------------------------------
Att leva utan katt är inte att leva.

Iris satt på balkongen en dag och några pojkar spring kring utanför och spelade boll. Plötslig får en av dem syn på Iris och han säger till sin kompis. "Hej se det sitter en gris där uppe" vart efter kompisen svarar "Hallå det ju ingen gris pucko, det är en känguru!"
#18 det var också en kommentar… 
hehe apropå grisar …
Jag lärde mig något nytt för ett par år sedan då jag bara hade min äldsta Faraohund.. jag var på prommis då jag mötte en mamma med sn dotter kanske en 4-5 år gammal.. Hon hävdade bestämt att jag hade en gris och inte en hund i koppel..
- Det kan väl vem som helst se att det är en gris och inte en hund!! Den har ju en rosa tryne - precis som en gris!!
så nu har jag två väldigt smala grisar i koppel när jag promenerar!
Ja jag säger då det…

Det finns en likande tråd på rexringen.nu som började skrivas 20 april 2006. Ett utav inläggen lyder så här, skrivet utav Håkan:
"När jag och min sambo fortfarande bodde i Stockholm satt jag på tunnelbanan med vår första DRX, Cecil. Jag hade honom i en bärväska (som en bag nästan - jättesmidig men katten kan lära sig att öppna dragkjedjan inifrån…) som jag hade i mitt knä. Väskans genomskinliga sida var vänd ut mot vagnen, och två sköna afrikanska herrar satt mittemot och föreföll diskutera vad jag hade i knäet. Efter några stationer tog en av dom mod till sig och vände sig mot mig och sade med ett brett leende: "Nice rat, sir. It's BIG!".
Råtta?! Jag började skratta och svarade att det var en katt, men en lite ovanlig ras. Dom var mycket förvånade men såg själva när dom fick titta närmare."
Sjukt kul!

#0 Jag som är en ond människa ;-)och inte tål korkade kommentare av min katter hade nog fällt en kommentar eller två tillbaka. Vad barn säger är ju en sak, men vuxna människor!?!
"Men herregud vilka öron, ska det se ut så" kan ju passa in på nåns make om man har tur. Den där med "hård kropp" kanske inte är så lämplig dock…
Ja, ja jag skojar, måndags trååkigt..vill ha ny helg snabbt.

#24 Men det har ju jag med (om än något yngre på bilden än hon är nu, min Evita).
www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.

HA HA HA, det är bara för underbart roligt vad en del kläcker ur sig. Sist när jag åkte buss till utställningen på Solvalla frågade den kvinnliga chauffören i högtalaren vad jag hade i vagnen. Jag skrek en "Cornish Rex", då ropade hon att jag inte fick kliva av utan att hon fått kika. Så när vi var framme vid stationen lämnade hon förarsätet och kom sättandes för att titta. Hon tyckte han var sååå söt med sin stora öron och ögon. Vad resten av passagerarna tyckte om fördröjningen vill jag inte veta….. ;-)

#26 Så skall det vara!!
Jag har en historia om en av mina kattungeköpare som berättade om en löpartur på elljusspåret. Hon fick flera kommentarer om vilken konstig hund du har!? När hon svarade att det var en katt sa de, en katt? En sån kan man väl inte springa med!?

#28 hihihi, kan se det.
Det är sorgligt vad man får utstå ibland.
När Linus flyttade hem till oss och fick komma ut på promenad i parken mötte vi först ett par som på håll utbrister - "det är en cornish, eller hur?" Visade sig att de hade två st själva…som var släkt med Linus - halvbror och farbror. Nästa person vi mötte vet jag inte om han var allvarlig - "är det en kanin du har?" Efter att få veta att det var en katt frågade han om det kallades kattvalp när de var så små????

#18..ha ha ha ha….den var absolut bäst….skrattade högt för mig själv när jag läste…
#20..underbart snygg "gris" ..underbart snygg…
Johanna…vad menar du..den lilla är tydligen väldigt fin..Ciggekillens underbara svarta brorsa då?????
…lite O.T..blev detta …

A-M-H Det är nog för att Rossi pojken ser mindre "annorlunda" ut än vad Alice bitchen gör. ALLA som kommer hem till oss påpekar tydligt att den svarta katten, den är fin men den där andra råttan…..