Schlagerfestivalen del 1
Vem vinner i kväll eller vann rätt låt
oops tittar jag inte på…..!
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora
tjaa… ingen låt når upp till någon klass hittils.. så det blir svårt att välja ut någon att rösta på :)
Tycker Christer Sjögren och I love Europa var den bästa i den här omgången
Velvet med Deja Vu
och E-type+ Poodles är ju föör söööta…
"gammgubbar"

Den ena tjejen som dansar med Christer Sjögren..är en barndomskamrat till mig. :-) Fast låten var vär sisådär Leffe?…men smaken är som baken…sambon gillade den oxå..
Jag gillade Velvet! Synd att hon inte gick vidare, kunde bytt ut henne mot E-type¨/Poodles…jag brukar ju gilla dom, men i kväll…njaaaaa
Enda låten jag gillade var Lullaby med vad han nu hette.. ingen schlager men mjuk och något som jag gärna hör igen.. Åkte ut på en gång… fast den passade ju inte in i konceptet så det var vväl rättvist

*Suck*! Så var det dags igen! Vi säger varje år att vi inte ska se sk**en, men det fanns inget annat att se just då, så…..
E-type kunde gjort bättre ifrån sig, låten var för tam. Velvet var okej, Sjögren var rätt kul, hans låt lät som en tysk ölhallsallsång men den "stack ut". Sambon gillade Amy Diamonds låt.
Jag håller med #4 helt och hållet! Gillade Velvet skarpt, synd att hon inte gick vidare. Men förhoppningsvis kommer låten att spelas riktigt mycket på radion.
Tyckte inte att det var någon klockren låt med denna omgång…. men jag hade sådan huvudvärk så det kan ju vara att jag inte riktigt var med på noterna 

Måste säga att jag tycker det var ett väldigt tunnt startfält i deltävling 1. Den enda jag skulle velat ha med till finalen (och knappt ens det) var Amy Diamonds låt. Den gick ju vidare så det var ju bra, men måste säga att jag tycker det var skandal att Christer Sjögren gick vidare med en så usel låt. (Förlåt Leffe!) Jag var riktigt upprörd där i soffan ett tag.
En del av min upprördhet beror säkert på att det var Ingela "Pling" Forsman som skrivit texten och då brukar det vara bra grejer, men jag tycker faktiskt hon underpresterat å det grövsta denna gången. Så, nu har jag gnällt av mig. 
---------------------------------------------------
Att leva utan katt är inte att leva.
I tredje omgången finns segraren - Ainbusk
#11 Tror du verkligen på dem? Njae… jag vet inte jag…
Det blir väl Carola som vinner igen, som vanligt… *suck*
#12 Ja vet ju inte vad det är för låt, men de gör ju alla låtar så de blir bra

Kan bara säga att vi var ett jättegäng som satt i Åre och såg del1 tillsammans (bland andra Natali och Cherish).
Vi var tacksamma att Amy åtminstone gick vidare då det verkade ha röstats på väldigt knepigt sätt. En av våra favoriter gick inte ens vidare som en av fem och det var Michaillofs låt.
Allt möjligt blev lite konstigt och fel denna dag så varför inte även melodifestivalen. I övrigt är jag nu lite äldre också.
Ser fram emot del2.
www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.

#11 Ainbusk är bra, de har en väldigt egen stil och är duktiga sångerskor allihop. Det ska bli kul att se vad de ställer upp med!
Fast jag hoppas ju att segraren finns i deltävling 4, västerås-rapparen Fronda!
Jag gillar egentligen inte rap alls, fånig stil brukar jag vanligtvis tycka, men hans texter brukar vara så mitt-i-prick, så jag hoppas han har lyckats riktigt bra denna gången också!
---------------------------------------------------
Att leva utan katt är inte att leva.