Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettpyssel-och-upptåg
Läst 503 ggr
Lullan1
0

Doris... "ej för känsliga"

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Doris har kommit på en jättebra grej när hon ska kräkas…Oskyldig

Hon hoppar antingen upp på kylskåpet eller högst upp på klösträdet och kräks ner på golvet. Ni kan ju tänka er hur mycket det är att torka upp sen, för att inte tala om hur mycket det skvätter… *urk*

Inte för att hon kräks så ofta, men vi har uppmärksammat att hon gärna vill sitta högt upp när hon mår illa, hon är väl rädd om sina fina tassar… vill väl inte ha kräks på dem inte?

Hoppas att ingen av de andra katterna tar efter hennes (o)vanor.

chikan
0

Men vilken galen idé! Ja, ibland är det svårt att förstå hur de tänker de där knasiga katterna. Även om jag förstår att det är väldigt kladdigt och jobbigt så kan jag tänka mig att det måste se rätt komiskt ut. Hihi.

MonicaLagerquist
0

Knaskatta.Ja hon har det inte efter sin far ialla fall.

Stolt ägare till tre La permer

RexPect
0

Varför inte göra något roligt av något tråkigt! Kräks inte heller så ofta, men skulle kanske prova att gå ut på balkongen…. Fniss!

Lullan1
0

Hihi, det ser ju ganska kul ut men det är så lagom kul att torka väggar och golv sen… *suck*

PetrasLova
0

#1+2 Är Lova syskon med Doris? Tänkte på om det var Crille du syftar på monica?

Lullan1
0

#5 Doris pappa heter Nattsmygarn Ferarri, men huruvida han är släkt med Crille det vet jag inte! Det får Monica svara på Glad

smirik
0

haha tokiga doris - Iris gillar att kräkas så nära oss som möjligen, så när man sidder och jobbar vid datorn hoppar hon upp på bordet och kräks bredvid oss, på bordet!

Lullan1
0

#7 *iiii* Vilka vanor våra små vänner har! *fniss*

RacerDonnans
0

#0 Förstår henne fullständigt. Min man är galen på Candy som alltid väljer att sitta på en matta och kräkas. Jag försvarar henne då med att du förstår väl att hon vill ha varmt under tasrna när hon inte mår så bra samt att mattan suger upp en del så det inte blir så kladdigt. 

#3 Skrattande. Kan vara något att prova, men kanske inte blir så populärt av dem under.

www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.

emiya
0

Heter man Hermi så kräks man där man sitter eller ligger. Även om det kommer i matskålen, vattenskålen, eller över matte eller på ens bästa sovplats.

Gorm hoppar gärna ner på golvet och håller med Candy om fördelarna att kräkas på en matta. Ju fluffigare desto bättre. Ella sitter/ligger gärna lite högre upp, på en stol, ett bord eller på elementet. Både Gorm och Ella blir väldigt olyckliga när de kräkts och ber förtvivlat att man genast ska torka bort det.

jwen
0

Hos oss är det alltid en matta eller något annat mjukt som ligger på golvet. De springer och letar upp det stället medan de hulkar. Så man får vara snabb och hålla i dem över golvet så att de kan kräkas där. Lättare att städa upp…..

MyTwiggs
0

Nejmen vilken liten snuskfia! Tur att hon är så söt… då har man ju alltid lite överseende Flört

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com