Vad har hänt idag?
Vanliga dagar när jag kommer hem, kommer först Maxen och möter. Han springer så fort så han sladdar i "kroken". Sen kommer Charlie makligt, sträcker på sig och gör sig ingen bråska, sen stryker han sig mot mina ben och vill ha gos. Idag satt Charlie och väntade i hallen. När jag kom hade han brått att stryka sig och såg på mig. Jag pratade och ropade men ingen Maxen kom, konstigt. Jag åkte först imorse och började misstänka att hussen tappat ut Maxen imorse men de har inte visat intresse att gå ut förut… In i köket med Charlie runt benen då hörde jag ett litet jam, Maxen satt instängd i vår "köksgarderob" och ni kan tänka att han var glad att slippa ut
. Han hade stjälpt ut pappersåtervinningen och tuggat på en bukett tulpaner som var instängda i garderoben. Som tur var hade ingen olycka hänt vad jag kunde se - Maxen var hungrig och toanödig när han kom ut. vilken tur att jag kom hem tidigt idag!
Vad tror ni att Charlie gjort hela dagen när Maxen var instängd? Jag har sett förut att Charlie blir "bekymrad" och letar de gånger som Maxen varit försvunnen, bla instängd i garderoben en gång förut…
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Charlie kanske har levt loppan?
Stackars Maxen som suttit instängd, tur att du kom hem tidigt och kunde släppa ut honom!
Nej men lillkissen! Men så går det för nyfikna små kissar som prompt ska in och undersöka allt. Husse har råkat stänga in Fuffens i min garderob en morgon också, men som tur var upptäckte han det innan han åkte hemifrån. Annars vet man aldrig vad som hade hänt med Mattes kläder! 

Men - stackars Maxen! Vilken tur att matte kom hem tidigt!
# Ja, det var tur för mattes kläder - de kunde råkat ut för detsamma som vår återvinning…
Ja, det var synd om nyfikna Maxen idag och Charlie också tror jag…
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Oj oj stackars Maxen, tänk att de ska vara så snabba….
Stackars katt, men detta är ju inget OVANLIGT fenomen, men det är ju trist för katten när den kommer på att den hamnat i klistret….
Vanligtvis är det ju någon hemma som släpper ut en från kylskåpet/garderoben/vedlådan/toan osv… det var allt tur för Maxen att det blev en kort dag på jobbet för matte.
Ta ut all lycka i förskott, det värsta som kan hända är ju att du varit lycklig i onödan