Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettutställningar
Läst 2563 ggr
PiaW
0

Utställning Örebro 26/1 ???

Är det någon mer som har anmält sig till utställningen i Örebro den 26 januari? Jag har nämligen inte fått några papper på att jag får va med så undrar om det bara inte är utskickat eller om jag får stanna hemma.

AnnaS
0

Jag ska dit med två stycken missar. Läste på hemsidan att bekräftelser är på gång, de ska ju komma senast två veckor innan utställningen så än har de tid på sig.

Stod också att de ska göra domarfördelningen i helgen :-)

MariaT
0

Jag skall dit med två katter, en devon och en cornish =)

MariaW
0

Jag ska dit med Sara och Wilma.

Jag läste någonstans att alla som anmält inom anmälningstiden gått ut har kommit med, de har satt in extra domare.

[Wiveka]
0

Jag kommer med mina bägge damer..

majsan
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Peter och Micke S*Pemicos kommer upp med vår kille Sushi..Så jag kommer dit för att gosa med kissen..

MonicaLagerquist
0

Jag kommer med en lillkatt.

Stolt ägare till tre La permer

PiaW
0

Åh va roligt! Då blir vi några stycken som är där då. Ska bli spännande, förra året var jag där min moster som skötte det mesta åt mig, så jag är inte så haj på det här med utställning än Generad 

Är det några fler som ska dit kanske?

linnsto
0

Jag kommer med Pontemontes Tyke som till vardags heter Tage, det blir första gången för mig på kattutställning, har tidigare bara ställt hundar……

linnsto
0

Här kommer en till bild på tage, kom ju på att han inte varit med i fokus sen han var typ 10-12 veckor, nu är han inne på sin 20:e levnadsvecka. Han är så fin å gullig och ett riktigt litet pälsmonster….

Spotless
0

Jag kommer med två katter.

MonicaLagerquist
0

och här sitter jag när jag borde gå ut och sy ert burskynke.

Det ska bli kul att få se din lillkatt live.

rexmamma
0

Vi kommer också, med dom här två, Vi trodde ett tag att pälsen skulle växa ut på Sessie, men icke…..

A-M.H
0

….inte så lite avundsjuk är jag på er som hann anmäla i tid..ja mitt eget fel…men inte missunnar jag er inte… *harkel*…Räcka ut tungan

..vad trist mia att pälsen inte velat komma än…hon är så guuudomligt fin……

pallemaxwell
0

Jag kommer med två katter, Maxwell och Ella. Tyvärr har inte pälsen växt något på Ella. Jag trodde som rexmamma att denna gång skulle det finnas lite mer, men men…

Tyvärr har även Ella och min andra hona varit i slagsmål så nu har Ella rivsår oxå Generad

MonicaLagerquist
0

Är det någon som har plats i bilen?Jag och Q vet ännu inte hur vi ska ta oss till Örebro.Vi kan ta oss till Enköping.

PiaW
0

Idag kom bekräftelsen, så hade jag bara haft lite tålamod så hade jag inte behövt fråga er Flört Är också lite osäker på hur jag ska ta mig dit, men ska försöka lura med mig syrran Oskyldig

Strawberrygirl
0

Vad spännande det ska bli att få se alla vackra katter som man bara beundrat på bild tidigare! Ser fram emot Örebro!

Vi kommer med S*Curls 'n Claws Miss Elizabeth Swann - Pixie, CRX f 03 33 som går i klass 7.

Medea
0

Jag kommer med mina två galningar. Ska bli jättekul, verkar bli många Cornishar!

Hanna-H
0

Jag kommer med B och B Cool

Eine
0

Nej, inget för mig. Jag väntar kull som ska stödmatas i 16 timmar, har en hybridkull som ska börja äta vanlig mat flera ggr /dagen, plus en crxkull som iof sig inte var planerad så snart efter hennes första(ca7 mån)men som blev gjord när det passade damen..Nej var inte rädda det är ingen inavel eller brott mot Sveraks regler!!Och den kullen ska också börja med vanlig mat då. Inte har jag något som jag vill ställa ut heller. Så jag avlar ett tag nu, så får vi se när nästa utställning blir.Känner ingen stress alls.

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Strawberrygirl
0

Hela 59!! Cornishar är anmälda till Örebro, superkul! =)

LinusCRX
0

Oj, oj, oj, avd roligt att det är så många!

zombie_katten
0

Kul med så många rexar:) Jag ska dit men det blir ingen katt med:( Mina är kastrater och ville inte skriva under papprena till utställningen;) envisa rexar hehehe… Får åka dit och njuta av alla fina rexar istället:)

AlexH
0

#8 och #9 det är sååå kul att få se kort på missarna allteftersom, som jag är "farmor" till.. du får gärna när andan faller på maila mig foton på killarna Eller till wiveka så kan jag fråga henne så jag kan uppdatera min hemsida med Stures snygga söner Kyss

Alexandra H

Medarbetare på Cornish Rex Ifokus

Min uppfödning:

www.pixiefay.se

LinusCRX
0

Lycka till alla ni som ska iväg till Örebro imorgon! Linus och jag håller tassar och tummar för att det går bra för fokus-katterna! Ni får gärna berätta när ni kommer hem hur det har gått! Skrattande

Ett extra lycka till önskar Linus sin mamma & syster!

trixi3851
0

Lycka till! Jag har än så länge kommit så långt att jag blivit medlem hos Östkatten iaf :)  Vi har mycket under våren med husbygge och allt så vi får väl se när det kan bli ngt besök på en utställning! Men jag såg att det var utställning i augusti här i Norrköping och då kan jag ju inte har några undanflykter!

A-M.H
0

Lycka till alla som ska till Örebro. Foton och rapporter ses gärna.Glad

aggeelin
0

Jag kommer och hälsar på utan katter… kanske jag ser någon av er? Hur ska jag veta vem ni är? Cool

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

[Wiveka]
0

#28 Jag kommer ha en ifokus-knapp!

rexmamma
0

Jag har just fixat en lapp att sätta på buren. Skrattande

MonicaLagerquist
0

Jag kommer att ha min bur märkt med Blå Katten.

aggeelin
0

#Bra, då kommer jag att hitta några av er Cool - får fundera ut något bra sätt att synas jag oxå… kanske

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Sewena
0

Hur har det gått för alla er som varit med på utställningen???? Vi vill ha resultaten….

MariaW
0

S*Bimsie's Meushi (Sara) ex 2
S* Wairam's Askungen (Wilma) CAP

Resterande resultat hoppas jag någon annan kan berätta om eftersom jag är lat och inte har packat ur bilen där katalogen liggerOskyldig

LinusCRX
0

Grattis Wilma till ditt första cert!!!! Och till mamma Sara!

Nospussar från Linus

[Wiveka]
0

S*Källbos Carisma(Wilda) Ex1
S*Pontemonte´s Anthea CACIB

Kom precis hem efter att ha åkt 05.30 imorse. Go natt!!

AnnaS
0

FIN*Darling-Isis' UnderPressure CAC och S*Jazz-Annas White Sister EX 1. Jag är supernöjd med dagen! Skrattande

Lullan1
0

Grattis till alla fina resultat!

RacerDonnans
0

Grattis till fina resultat.

www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.

pallemaxwell
0

Mäski blev Champion och Ella ex 1 Glad

rexmamma
0

Sessie (Bimsie's Wei Qi) Ex 1  och Maya (Weminas Chuao Spicy Maya) Ex 1 och BIV  Skrattande

majsan
0

Helt otroligt kul då min S*Faries One Love For Guzmanias blev

Ex 1 Biv Nom Och BIS. Grattis Maria Thim för stigipigis framgångar.. Domaren sa han var outstanding..

S*Änglarnas colorado Crash blev Ex 1 och BIS kull..

Det var en konstig utställning..En crx fick mb och en blev diskvalificerad??????? vad hände.. Har aldrig upplevt det förrut..

PiaW
0

Bobo's Annika Bengtzon (Enya) Ex1 Skrattande

[Silkwaves]
0

Grattis till alla fina resultat - nu börjar det suga i utställningstarmen Flört

Hanna-H
0

IC S*Lejets Baldina fick CAGCIB
S*Brave New Curl Dream Evil Ex 1 och BIV Skrattande
Hans kullsyster S*Brave New Curl Diamonds And Rust var också där och fick Ex 2 (/3). Hon blev slagen av halvsyrran S*Jazz-Annas White Sister, det var en spännande syskonkamp framme hos Marti!

cherish
0

Grattis till alla fina resultat! :) Så roligt att det gick så bra för er!

#44: Verkligen, nog känner man suget i magen efter utställningar nu … :) Det var ju en halv evighet sen sist! :)

Cherish Gustafsson, S*Shaneequas Cornish rex & Europé
www.shaneequas.com

Leffe
0
A-M.H
0

Flowers & Vase ..Grattis till alla fina resultat….

Speciellt grattis till mamma FIN* Darling-Isis Under Pressure och  syster Jazz-Annas White Sister från Gunvald (Jazz Annas Georgy Porgy) Kyss

…har utställningsabstinens….

JohannaK
0

Grattis, grattis till alla fina resultat!

Spotless
0

Prisma blev champion och Qat tog sitt första CAC. Min mors OLH Astrid tog sitt andra CAC och hennes unga OLH-hane blev Ex1. Jag fick träffa både Pollux och Orwell med sina respektive mattar och hussar och bara det är guld värt! Glad

Pollux var en av de CRXar som blev diskad, (hos Donatella M), detta på grund av pigmentförlust på nosen. Tråkigt på en så pass trevlig och snygg kastrathane.

MonicaLagerquist
0

Q fick en EX 1 och S*Hob Cats Melissa CRX hs 21 33 EX 1 BIV och NOM.Melissa är dotter till Aro och dotter dotter till S*Blå Katten Gilera.

Tar år mig lite av den äran då jag valt hankatten och haft parningen här hemma.

Bilder kommer så snart jag fått ordning på min dator.Har haft ett större och mycket tragiskt dator haveri igår så det finns inget på min dator.Förhoppningsvis går det  att rädda en del.Just nu surfar jag på knyckta delar ur familjens extra datorer.

Tack Mia för bilderna på Q.

AnneAlva
0

Grattis till alla fina resultat! Det verkar överlag ha gått bra för våra fina rexar.

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

chikan
0

#50 Vad innebär pigmentförlust på nosen? alltså, jag förstår vad det betyder, men hur ser det ut? Jag blir nyfiken eftersom Hugin har en stor fläck på nosen som är i en annan färg.

linnsto
0

#42. Det var min första kattutställning och om det inte var någon mer crx som fick mb så var det nog min Tage du avser.  Mb i kattvärlden har jag förstått kan jämföras med en 2:a i hundvärlden om nån av er känner till det, kanske inte vad man vill ha men jag hänger inte läpp för det utan tar fasta på det positiva som domaren skrev. Utmärkt päls och ett helt fantastiskt utmärkt temprament…min lilla goskille. Vi kommer att prova igen framöver, kanske bättre reslutat nästa gång. Här en helt underbar bild på Tage som Weminas tog.Trevlig att träffa alla crxfantaster och deras katter.

MonicaLagerquist
0

Det var väl två CRX- ar som fick MB.Det var väl en rödspotted junior som också fick MB.

MonicaLagerquist
0

Det brukar bli ljusa fläckar på nosen och ev på tassarna.Kan du inte läga in en bild på Hugin så vi får se.

chikan
0

#56 Här är Hugins nos i närbild (fast uppochner!). Är det pigmentförlust han har? Skulle han i så fall bli diskad om jag mot all förmodan fick för mig att ställa honom någon gång?

Spotless
0

#57 Du har inget alls att oroa dig för när det gäller Hugins nos. Han är ju röd/vit och nosen ser helt enkelt ut att vara både röd och vit (med vit menar jag det rosa). Röda katter kan få fläckar/prickar (ofta på nos, läppigment eller inne i munnen) som ser svarta ut, vissa morrgår och ögonbryn kan också bli mörka, det är heller inget fel och egentligen inte svart heller utan "ihopklumpat" pigment som gör att det ser svart ut. Oj, kom liiite OT här märker jag, men ville lägga till detta då jag trodde att det var sådana fläckar chikan undrade över.

Pollux har helt enkelt förlorat pigment på sin nos, han är chokladmaskad (solid) och nu är en liten del av nosen skär. Riktigt sött faktiskt och ser mycket pussvänligt ut! Tyvärr visste jag inte om det innan denna utställning då det hänt helt nyligen.

Strawberrygirl
0

Grattis till alla kissar och deras ägare! Det var en trevlig utställning och det var roligt och träffa alla fina kissar och tjöta lite med mattar och hussar! Vår Pixie fick sitt andra CACIB så vi är nöjda med dagen men vad trötta vi var när vi kom hem! =)

JohannaK
0

#59 Vackra vackra vackra Pixie, Grattis!!

Pemicos
0

Grattis till Maria Thim och Tage ( S*Faries One Love Fore  Guzmanias) EX 1 BIV och BIS-Junior vilket storslam. Farmor Prada är superstolt.
Vill även rikta ett stort Grattis till S*Änglarna´s BIS uppfödning och BIS-Kull - där vår Sushi var med. Han blev även EX1. Tack Majsan för gott samägarskap.

Och grattis till alla andra CRX som var i Örebro.

chikan
0

#58 Tack till förklaringen! Jag tycker själv att hans fläck är väldigt söt och ger honom lite karaktär. Flört

Mewz
0

Stort grattis till alla fina resultat! Många fina rexar fanns det där. Kyss

Real stupidity beats artificial intelligence every time