Vanlig kattmat?
Vad äter era kissar förutom ren kattmat (torrfoder och blötfoder)? Har de någon speciell favoritmat?
Gorm älskar kräftstjärtar och mjukost (förutom blomblad, kartonger och plast! :)) Han kan också dricka kaffe om han kommer åt.
Hermi är väldigt förtjust i majs, gurka, kalvkorv och äpple. En och en annan ärta kan slinka ner också. Hon tar gärna choklad i obevakade ögonblick.
Räkor och fisk ratas för det mesta, men kyckling och köttfärs går bra förstås.
Hur vanligt är det att CRX:ar äter sånt som mina gör?
Tja, jag tillåter inte mina katter att äta något annat än kattmat och de har hittills inte varit särskilt intresserade heller. Eftersom jag själv är vegetarian betraktar jag kött som kattmat och det äter de när jag emellanåt BARF:ar. Det enda som verkat tilltalande för den ena av katterna är glass, färsk spenat och min kompis hembakta bröd.
Han är ett matvrak annars, när det gäller kattmat.

Crille äter gärna gurka.Dumkatten.Annars är det blöt mat och BARF som står på katternas meny.
Stolt ägare till tre La permer
Sture äter bara torrfoder och Gourmet Tonfiskmousse (ev laxmousse, men inte med samma entuiasm) enda blötfodret!! itne ens de andra smakerna som finns i gourmet serien duger.
När det gäller "människomat" *ler* så är det ENDA som Sture "äter" After Eight och kallt kaffe!!!! Knäppkatt, men kanske är det kaffet som gett honom hans fina choladfärg ?? *LoL*
Jag bor med torrfoders kille, mne Sheba Gourmet med laxbitar, kycklingbröstbitar eller ankbröstbitar går ner. Blötmat som bara är mald och ihopsatt till bitar gillar han inte. Men köttbitarna måste ligga i gelé. Tinfisk på burk funkar också.
Här äter katterna torrfoder men det är klart att Alma ibland vill testa vyerna… Kaffe går bra emellanåt och igår undersöktes hjortronsylten noga… (hann inte vara med och ta bild när hon hade huvudet i syltburken…)

Mina äter pistagenötter, cashewnötter, torkade aprikoser och popcorn, men till största dels äts det torrfoder och gelen till blötmaten. Förutom det är det ett par storbjudna katter som bor i det här hushållet.

Tage äter bara torrfoder, är i princip helt ointresserad av "människomat" förutom jordnötter som tydligen är fantastiskt gott…..knäppkille!
Fuffens äääälskar frukt! All frukt, färsk, torkad, exotisk, vanlig. Det spelar ingen roll. Han märker även i sovande tillstånd att Matte äter frukt, vaknar och kastar sig över mig och ska ha.
Hugin är väldigt intresserad av smör, men brukar inte få det. Särskilt inte nu sedan päronformen har decimerats betydligt… Sen gillar han tonfisk väldigt mycket också, och annan fisk på burk.
Wilda äter endast torrfoder, inte ens torsk eller fiskbullar efter att man tagit bort torrfodret ett par dagar…….
Anthea gillar det mesta men i mycket små portioner

..milde tid…..Almasnorklan äter bara torrfoder och vispad äggula…kanske kanske tonfisk…men bara kanske..sen tuggar hon på alla kartonger som kommer in i lägenheten…
Alfpojken våran stora vita tiger med rosa nos… äter torrfoder… skinka…tonfisk och vispad äggula…
Ciggekillen…..mammas svarta älsklingspojke…äter torrfoder..köttfärs..skinka..tonfisk..vispad äggula…
…och…Gunvald..Gunvald..pappas bortskämda busunge han äter torrfoder..skinka..köttfärs..tonfisk..vispad äggula samt vill även äta..men det får han verkligen inte…choklad…kaksmet..kaksmet med choklad och cognac..jordnötter…vispad grädde med mandelmassa…chilisås..ost…fetaost..bullar…jordnötter……ja listan är oändlig….han vill dricka rosa champagne också tokstollen från Karlstad….
…..Anna är det returrätt på honom???!!!!

Hihi…jag bara skrattar när jag läser vad ni skrivit. Mina kissar är inte så förtjust i annat än torrfoder, men en och annan räka slinker ner för Dina. Tjorven är lite skeptisk till räkor, men ibland så följer ngn bit med. Tjorven gillar att slicka saltet på popcornen…så matte måste hålla i skålen annars så har jag en väldig massa att sopa upp från golvet!

#5 Hihi - skulle gärna velat se Alma med huvudet i syltburken!
#11 Vilka gourmeter du har där hemma! Hälsa Gunvald att jag också älskar rosa champagne! Mina katter fnyser åt champagne!
#12 Popcorn och en och annan ostbåge kan gå an här med!
Är det bra för katterna med rå äggula? Har gett dem någon gång, men de verkar inte så intresserade….

#11 fniss, Gunvald är visst ett ännu värre matvrak än Mauritz till och med…….
Här är majs en storfavorit!! Zorro, Chino o Baby Belle älskar majs! Har äntligen lyckats få alla katter att äta blötmat men då bara påsvarianten, burkarna går inte ner (jo hos Baby Belle men hon äter precis allt).
När jag tillagar kött så får dem alltid rått kött, fläsk, nöt, kyckling. Zorro o BeeBee äter kött, övriga är skeptiska.
Sen är mattes filtallrik ofta väldigt frestande, har haft BeeBee badandes i tallrik tom, matte var väl inte lika glad som lilla apan. ;)
S*Kattmillas Sphynx
www.kattmillas.se
Hmmm…senaste nytt! Tjorven blir som besatt när jag äter en vanlig förp. med nötcreme, den sort som du kan köpa för ca 3 kr. Han fick pröva en liten, liten klick, och sedan så var det kört. Han blev som tokig efter mer! Är nötcreme farligt för kissar? Någon som vet?
#13 Rå ägggula har jag hört är helt ofarligt för kissar. Min mor gav alltid äggulor till sina huskatter när de levde. Hon påstår att deras päls blir blankare. Kommer inte ihåg om de blev det. Mina kissar äter inte mer en ngn. slick.

#17 Det sa min mormor också när hon levde. Någon som vet om det ligger någon sanning i det?

Det undrar jag också?
#18 det ska finnas ämnen i äggulan som skall vara bra för pälsen, samma gäller för hund. Man får dock inte ge rå äggvita vare sig till hund eller katt. De kan bli jättedåliga av äggvitan (varför vet jag ej, tror det har nått med nått ämne i äggvitan som hund och katt inte tål)
Jag brukar ge mina hundar äggula av annan orsak :) när de tränar Lurecoursing (terränglöpning) så får de en mix av äggula ljummet vatten och druvsocker mellan loppen så de fortare kan ta igen sig :)