Är så glad!!
I förra veckan besökte vi en vetrinär i Vänersborgsområdet för en hälsoundersökning av Astrid inför kastreringen. Jag hade berättat om Astrids familj och om att det fanns HCM längre bak i leden.
Redan när jag kom känds han konstig….sa att han aldrig kastrerat en Cornish förut….men att han hade kastrerat minst 1000 andra raser… Han lyssnade på hjärtat på henne…och redan efter ett par sekunder sa han: -Nu kan det vara så att min utrusning är extremt känslig (stetoskop som stetoskop eller tänkte jag) han fortsatte… -Men jag tycker mig höra ett svagt blåsljud på hjärtat… Jag:
!!!!
-Jag: Är du säker??? Han: -Nä inte riktigt men jag vågar mig inte på att operera.
Jag åkte därifrån med en klump i halsen, ringde rexmamma som oxå belv orolig naturligtvis, men försökte samtidigt lugna mig. jag hade en känsla att den där vetrinären helt enkelt fegade ur…varför vet jag inte. så jag bestämde mig för att besöka en anna vetrinär innan jag kontaktade blå stjärnan för ultraljud.
Idag har vi var där…inte ett blåsljud!!!
jag var så glad att tårarna kom. Hon lyssnade jättenoga!! Så nästa vecka blir det kastrering.
Nu kan både vi och Rexmammas familj sova gott i natt!!
//Anna o Astrid
Sååå underbart skönt !!!

Jag har hört från fler håll att det kan vara svårt att lyssna på en CRX det låter ibland som blåsljud men att det inte alltid är det och dessutom får en del katter stressblåsljud.Skönt att det inte var något fel på din lillkatt.
Stolt ägare till tre La permer
Va skönt att det inte var något fel på lilla Astrid 

#2…Ja det sa Rexmamma oxå när hon försökte lugna mig..(o sig själv ;-) )
Men man blir ju så rädd…våran lilla trulsa…hon är ju så viktig för oss 
Åh vad skönt att det kommer att gå bra!
Vilken knasig veterinär som oroade er så, det var nog lika bra att han inte gav sig på att kastrera er lilla ädelsten!

Vad skönt. Usch vad jobbigt att få en så osäker veterinär och ett sådant besked. Hoppas ni fick ett bättre bemötande av den nya veterinären och att ni fick förtroende för henne.
Skönt att få det andra beskedet. Men lite onödigt att veterinär nummer ett. Och oproffsigt! Jag hade nog blivit jätteorolig, som jag alltid blir, och föreställt mig det värsta.
Å, så skönt att höra!
Anthon hälsar särskilt till syrran. 
Jag har oxå hört det som Monica och Mia hänvisar till. Min förra veterinär sa att det inte är helt ovanligt att höra stressblåsljud på katter(inte bara cornish) och hon är ju kattexpert och skrivit böcker om kattsjukdomar, så henne litar jag på!
Tur att du fick en "second opinion"!!!

Vi är så tacksamma för "andra besöket" så det finns inte :-D
Men nu blir jag nervös för kastreringen i stället….men det ska nog gå bra. Har tagit semester hela dagen då det är dax.
#8…Astrid hälsar tbx 
natti

natti på er….skulle det ju stå… Astrid kom o "hjälpte till" lite 

Helt underbart att hon är frisk och kry 

Skönt att höra. Lycka till. Jag har precis bokat tid för Candy till kastrering nästa vecka. Lite nervigt är det allt och jag måste lämna henne vid 8.00 och får hämta vid 15.00-16.00 vilket jag inte tycker om. Jag frågade om jag fick stanna hos henne tills hon somnat men nej då, det fick man inte. Här går allt på rutin och vi tar alla kastreringar först var svaret.
www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.

#0 Härligt att hon är frisk!
#0 och 14 Lycka till med kastreringar!
Vad skönt det mäste kännas
Men oj vad ni måste blivit rädda där ett tag och OJ vad skönt att allt var bara bra!! Huuu, ens kissar är ju som bebisar!!
#14: Phoebe hälsar till farmor och önskar att allt går bara bra!!!
Cherish Gustafsson, S*Shaneequas Cornish rex & Europé
www.shaneequas.com

# 14…vad länge ni måste lämna….jag ska vara där kl 11….men hon sa aldrig hur lång tid det skulle ta sen…Någon som vet eller? Vad är "normalt"
Usch….börjar bli riktigt nervös nu…..

Vilken märklig veterinär.
#18 jag fick lämna mina tidigt på morgonen och hämta sen eftermiddag. Jag tyckte det var bra att de fick stanna så länge för då var de helt vakna när vi hämtade dem. För många år sedan hämtade jag och min syster hennes nykastrerade hane som fortfarande var nersövd. Han var som död och bara hängde i famnen, det var riktigt läskigt.
Du ska se att det går jättebra, det är ju som sagt ett rutiningrepp och de brukar hämta sig ganska fort.
Det komemr att gå bra. Jag har samma erfarenhet som Aje att lämna tidigt på morgonen och hämta på em ca 15 då han hade vaknat och de tyckte han var i skick att åka hem.

Jag ska nog ringa VEt idag o kolla upp det här…känns som ALLA lämnar i god tid innan….