Två rexsystrar behöver nytt hem
Vi har två underbara cornish rexar: Moa och Smilla, som vi har haft i 5 år snart. Min man har utvecklat kattallergi och nu måste vi hitta ett nytt hem till dem. Det känns väldigt sorgligt, men jag tror att jag kan komma att tycka att allt blir bra om jag vet att de får komma till ett gott hem. Hur gör man för att hitta ett? Är detta ett bra forum för det, eller finns det någon annan hemsida, eller klubb, eller vad vet jag?
Vi bor i Stockholm (Älvsjö). Moa och Smilla var innekatter sina första 4 år och nu har de även sprungit ute (och fångat fåglar och möss) senaste året och älskar det!
(Detta inlägg finns även under "Katter i nöd", men sen hittade jag "Omplacering" och tyckte att det hörde bättre hemma här.)

Hej!
Detta är ett bra forum för ert "problem". Vi har många besökare här.
Har du bilder på tjejerna?
www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.
Gå gärna in på www.rexringen.nu och sänd in en annons om katterna till hemsideansvarig. Bifoga gärna bild och mer information om katterna. En grundregel för att hitta ett gott hem är att inte annonsera ut katterna som att de bortskänkes, även om ett bra hem är viktigare än priset.
Tack! Jag har skickat in en annons till rexringen nu. Och så ska jag plocka fram foton på dem också.