Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikett: övrigt
Läst 273 ggr
majsan
0

OT: Finns det någon med en

Mirakelkur för torr hud.. Min hud är så torr.. Jag får som små knottor har haft hela mitt liv på överarmarna och mina armbågar ska vi inte tala om.. Smörjer med allt som apoteket säger men nähä..hjälper inte..Jag kanske är en torris men det är så tråkigt för det är ju svårt att få färg när solen kommer..Förslag mottages gärna…

AlexH
0

jag skulle köpa babyolja och ha i badvattnet och bada i det ett par gånger  iveckan (om du har badkar) annars så finns det en babyolja som man smörjer in sig med  på blöthud, precis när du kliver ur duschen så smörjer du in dig torka dig inte torr först (ok håret behöver ju inte rinna med vatten *fniss*) den babyoljan binder fukt jättebra! finns i vanliga affärer, tror det är barnängen som har den alt. johnssons

Alexandra H

Medarbetare på Cornish Rex Ifokus

Min uppfödning:

www.pixiefay.se

majsan
0

Ska jag testa..Har barnängens här hemma men har aldrig provat..Tack så mycket..Skrattande

smirik
0

jag skulle också anbefalla olja, jag har också mycket torr hud och smör jag mig med mandel olja eller vanlig baby olja direkt efter badet (utan att torra med handuk) då binder oljen vatten till huden. Inom 1-3 dager vill du se en skillnad.

Hanna-H
0

Knottrorna på överarmarna, beror det verkligen på torr hud? Jag har själv det, och många med mig, och jag har själv inte kunnat få någon förklaring från läkare. Hos mig gör det ioaf ingen skillnad om jag smörjer eller ej. En bekant till mig har sagt att det beror på hormoner, man kan även se piplorna ibland på bebisar.

LinusCRX
0

När jag avr jättetorr i vinterhuden blev jag rekommenderad Body Shops olivsmör. Det hjälpte jättebra och luktade väldigt gott också. Glad

RacerDonnans
0

#0 Gissa vad jag skall rekomendera att prova då?
Konstigt nog Aloe vera propolis. Det kan verka tjatigt men, fungerar bra. Den använder vi massor här.
Min yngsta har problem med både torr hud, knottror och ibland knävecksexem. Denna salva fungerar jättebra för henne. Hon väcker mig ibland på natten och vill att jag skall smörja då det kliar så mycket. Då brukar klådan lugna sig.
Detta är bara ett av flera tips du fått. 
Hör av dig om du vill veta mer.

www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.

trixi3851
0

Skrubba försiktigt med salt/socker blandat med olja, vanlig matolja går bra. Var försiktig på kroppen, till händer och fötterär det kanon! Ska helst inte sköljas av utan torkas bort. Alltså bäst att göra innan sängdax!

Knottorna är talgkörtlar som är igenproppade. Svårt att bli av med, den finns en salva på apoteket men kommer inte ihåg vad den heter! Den löser upp det översta lagret och plitorna försvinner men det gäller att ligga i och smörja, det är månaders behandling vi pratar om! men det blir bra, min dotter har sånt och de kan börja klia oxå!

majsan
0

Jag har haft det på överarmarna sedan barnsben och ska testa salt och socker med olja..hmmm Kommer säkert att vakna av hungriga rexar som står över migSkrattandeFörvånadoch den aloeveran som Racerdonnans är så snäll att skickat till mig..Kyss

tack för förslagen och hoppas på en finare solbränna i sommar..

Clee
0

Skulle inte rekommendera barnolja då den består av ren mineralolja som bara täpper till huden. Använd hellre en naturlig olja. Olika "body butters" med naturliga ingredienser brukar funka toppen!

emiya
0

Har också varit en torris i många, många år, nästan sen tonåren. Sjukdomar och mediciner har gett utslag, klåda och hudsprickor. Har lagt ut tusentals kronor genom åren på alla möjliga krämer. Bland de bättre är Weledas och Marja Entrichs.

Idag har jag inte så stora problem med huden längre tack vare aloeveran, använder den både in- och utvärtes! Kan idag inte tänka mig att använda något annat, så därför rekommenderar också jag den. 

Hoppas det blir bättre och att du kan få en fin solbränna i sommar, majsan! Men var försiktig med solen….!

Leffe
0

Jag har också fått torrhetsproblem. Munnen är torr och läpparna spricker så jag snart inte kan äta för det svider så på läpparna. Använder cerat men det lenar bara några minuter.