Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikett: allmänt-cornish-rexprat
Läst 236 ggr
Ylva-Li
0

Tillökning i lilla familjen!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Så, lovade Angela att skriva här också. ;-)

Några av er kanske kommer ihåg hur jag letade efter en kompis till Puck i höstas. Jag fick några träffar och fick förtroende att testa en äldre hane. Dessvärre gick det inte alls.. :-( Jättesynd, för han var supersnäll och fin. Men det gick inte mellan dem..
Nåja. Bestämde mig för att vänta tills jag väl hade flyttat ner till Tyskland så vi kunde testa en kattunge istället.
Sagt och gjort så började jag leta uppfödare för några veckor sen. Hittade 3.. I HELA landet. Två bor dock relativt nära, och en av dem, hade tom kattungar! En kvar. En liten hona vid namn Jade. Efter ca 3 veckors mailande till den här uppfödaren så bestämde vi oss. Jade, ska bli vår!
Igår eftermiddag kom uppfödaren hit med lilla Jade och hönsig som jag var så trodde jag aaaldrig att det skulle gå fort. Till saken hör att Puck är en mesig liten kisse. ;) Hon är min ängel och mitt monster, men ack så feg. (Dock inte för andra människor.)
I början var hon megarädd för Jade, fräste och morrade, men inga slag. Jade som är lugnet själv, har bara väst en gång, då Puck totalt överaskade henne vid sängkanten. Jade hoppade bakåt och fräste till av förskräckelse.
Tidigare ikväll så låg de faktiskt bredvid varandra. Eller snarare Jade valde att placera sig nära Puck och Puck varken fräste, morrade eller gick därifrån.
Jag tänkte att, ah, det kommer väl ta en vecka eller så. Så nu ikväll..

Jag var på toa och min sambo börjar skratta utanför. Hör hur det dundrar på golvet. Väl ute berättar sambon hur de leker. Och visst gjorde de det! Jösses vad de flög omkring. Puck jagade Jade, Jade jagade Puck.. O.o DET såg komiskt ut. En sån LITEN efter den stora!

vi filmade det hela och ska försöka editera det senare. :) (Liiite sent nu. :p)

I skrivande stund så morrar Puck lite igen. ;) tror hon kom på sig själv vad hon gjort. Lillsnurpan. Men, några dagar till, och de kommer vara dundervänner. Trodde aldrig det skulle hända.

När vi fick Jade så hade jag och mitt ex en huskatt. Det tog ca 4 månader innan de faktiskt accepterade varandra fullt ut. Så jag trodde det skulle ta tid det här med. :D

Kramar till er alla. (Och till alla släktingar som Angela berättade att Puck har, säger vi tass och nospuss!) Nu leker de igen! :D (Jade jagar Puck)

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

Ylva-Li
0

En bild på bara Jade.
Hon kommer från Seglin rex. (och jösses så långt jag skrev!)

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

Ylva-Li
0

Jag och Jade.

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

smirik
0

Grattis till en lyckad tillökning, och vilken söt liten JAde ni har fått hem.

LinusCRX
0

Grattis till sötnosen Jade! Vad roligt att det har fungerat så bra! Lycka till!

MonicaLagerquist
0

Grattis till en söt lillkatt.

Kattutan men stolt Plåtis ägare

RacerDonnans
0

Härligt att höra och en riktig liten sötnos är hon.
Grattis!

www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.

rexmamma
0

Åh, vilken fin liten prinsessa Kyss. Grattis!!

chikan
0

Vad härligt att det funkat så bra! Söt som en snorpla är hon också.

Lullan1
0

Vad mysigt! Grattis till den nya familjemedlemmen!

[Silkwaves]
0

Många grattiskramar härifrån med !

Spotless
0

Tack Ylva för att du är så snäll och gör mig till viljes med en tråd om nykomlingen! Flört Fast mest ska du ha tack för att du ger "min" lilla Puck ett tryggt och kärleksfullt hem och nu dessutom med en vacker liten rasfrände. KyssGlad

Jag förstår att ni måste ha haft skoj i natt när ni såg dem leka för första gången. Räkna med att Puck kommer att fräsa lite till och från även om hon tydligt visar att hon faktsikt accepterat den nya lilla redan. Jag är rätt säker på att de ibland fräser för att de tycker den nya lilla "är rätt äcklig" också, inte bara för att de är rädda/osäkra eller ska visa vem som är vem.

Lycka till i fortsättningen, jag tror att jag är nästan lika glad över det här som ni är! Täta uppdateringar… du vet… FlörtSkrattande 

#9 Du är en av många här på forumet som har släkting(ar) till Puck. Findus och Puck är kusiner och Jissas pappa Fafner är farfar till Puck.

Ylva-Li
0

Hihi, japp, lite fräs och morr till och från är det mellan lek-sessionerna.

Och tack Angel för att jag fick privilegiumet att få köpa Puck. Hon är helt klart en av de bästa saker som har hänt i mitt liv. :) Min knäppa lilla prinsesa. (monster) :D

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

AnneAlva
0

Grattis till nytillskottet! Vilken söt lite dam hon är, Jade. Och roligt att de går så bra ihop redan, de blir bästa polare innan du vet ordet av. Skrattande

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

[Wiveka]
0

Grattis till Jade. Kul att det går så bra redan!!

Lullan1
0

#11 Ojdå, där ser man! Glad

A-M.H
0

Grattis till den nya familjemedlemmen. 

Visst blir man rörd ända till hjärteroten när man ser dem leka o gosa första gången. Man vill ju ge sina missar det allra, allra bästa liv.Kyss

saraoerik
0

ÅÅÅ VA SÖÖT!

cherish
0

Åh så roligt! Grattis, grattis! Vad skönt att Puck fått en kompis som hon trivs med och det måste vara svårt för Puck att motstå henne … :) Lycka till!!

Cherish Gustafsson, S*Shaneequas Cornish rex & Europé
www.shaneequas.com

Medea
0

Hon är jättesöt, lilla Jade! Och vad kul att det redan fungerar så bra mellan tjejerna. Glad

majsan
0

Jättesöt tös, Den uppfödaren har verkligen fina katter (dessutom släktingar till mina kissar)

GrattisSkrattande

Ylva-Li
0

#20 Nähe! Vad skoj! :D Hon har mycket vackra kissar. Hon har ju dessuton mer usa's rastyp, så hennes kissar är något mindre än våra europeiska, vilket märks. Jade är mycket mindre än vad Puck var när vi fick henne i ungefär samma ålder. Dessutom var Puck bra pälsad redan från start. Jade har det lite glest. ;-) Men uppfödaren sa att hennes kissar brukar bli normalpälsade runt året. Men söt är hon!

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||