Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettallmänt-cornish-rexprat
Läst 177 ggr
cherish
0

Sioux-kullen 1 vecka gamla

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vet inte om ni pallar lite bilder *hehe* men ni får lite bilder på bebisarna. De finns iofs redan på min sajt så några av er har säkert redan hunnit se dem. ;) Deras svansar börjar mörkna nu oxå förutom öron och tassar.

Först ut är Ettan som hon kallas. Padda blir hon men vi vet inte säkert vilken färg än, mest troligt svartpadda (med ev mönster och vitt). Minst i kullen var hon men nu ligger hon inte många gram efter syskonen. Vi spånar som bäst på namnet så snart lär vi nog bestämma oss. :)

Cherish Gustafsson, S*Shaneequas Cornish rex & Europé
www.shaneequas.com

cherish
0

Sen kommer Tvåan. En riktig liten rackare till kille. Han krigar om maten så ni kan inte ana. Namnet är nästan 100% spikat!! Färg osäker men han blir nog säkert brun (med ev mönster o vitt).

www.shaneequas.com

cherish
0

Sen kommer Trean. Han heter Wapi = Lucky för han kom med navelsträngen avsliten och vi trodde han var död, namnet blev lixom självklart. Han var störst när han föddes men de andra har kommit ikapp honom. Han har tätast päls och idag ser vi liiiten glipa i ögonen. Han blir nog brun med vitt (ev mönster) för han har en marmorerad nos.

www.shaneequas.com

cherish
0

Sist kommer Fyran. Hon är en riktig vildbatting och var den som skrek när de föddes, de andra pep. :) Hon är definitivt en vitfläckspadda (ev med mönster) och vi gissar på svartsköldpadd. Så läcker!! Igårkväll såg jag ko-fläckar på hennes rygg och idag syns de mer. Hon ligger gärna på rygg när hon sover så det är nog henne ni ser om ni spanar i kameran. Namnet inte helt klart ännu. Hon har fortfarande rosa nos.

www.shaneequas.com

Natali
0

Tror du glömde bilden…Flört

Edit, nä nu kom den. Kanske var fel på min uppdatering på datorn. *Fniss*

Jag är så glad för er att allt har gått bra, och att Wapi överlevde. =) Så mysiga små korvar är det också.

Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.

lockar
0

Va fin padda vill ha. Det blev väldigt svårt att skriva min lilla paddtjej hjälper till. Jag önskar mig en maskad padda.

Killarna är också fina.

cherish
0

Mamma och bebisar i den praktiska kartonglådan vi har mellan oss i sängen. OBS! Det är INTE bajsbitar i lådan utan bara kartongbitar som Phoebe biter bort. Hon har det som sitt jobb, gör ofta så … :( Vi bär lådan till sängen när vi lägger oss och allt är frid och fröjd, jag får sova ifred om nätterna, och på dagarna flyttar vi den till bolådan och allt är frid och fröjd om dagarna. :)

www.shaneequas.com

cherish
0

#4: Nä, jag HADE glömt bilden! :) Ja småkorvarna är såååå mysiga så jag går åt ….!! Vill bara snusa och snusa … coh så sitter jag här med massa klubbarbete istället … :( NU skajag upp och snusa och koja!!!

www.shaneequas.com

cherish
0

#5: Tack så mycket! Jaaa, jag önskar mig oxå en maskad padda!! :)

www.shaneequas.com

chikan
0

Så söta små skruttar! Vill ha alla fyra. Går det bra? Skrattande

Lullan1
0

De är gudasöta! Härligt att få höra att de allaredan är små personligheter, mysigt! Glad

cherish
0

#9: Tack! NÄ!!! Alla fyra får du nog INTE för EN ska jag ha - så det så!!! ;)

#10: Tack! Ja det är de verkligen. Jag som trodde de behövde få ögon och börja röra sig innan … :)

www.shaneequas.com

Eine
0

Ska de få namn på Lakota(sioux)? Jag brukar ge en del av mina ungar namn på Lakota.

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

RacerDonnans
0

Ser att jag inte lyckats få till mitt inlägg sist jag var hit. Du har en underbar kull, ser fram emot att få pussa på dem snartFlört. Du minns att jag och tjejerna har en helg ensamma hemma snart eller hur!?

www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.

AnneAlva
0

Jättefina bilder på småtrollen, vill ju åka och hälsa på och gosa med dem ju! Varför ska du bo så långt bort?! Fundersam

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

MonicaLagerquist
0

Ljuvligt vackar krullbarn.

Stolt ägare till tre La permer

cherish
0

#12: Njaa .. siouxerna består ju av sju huvudstammar där bl a lakotas (Teton), nakotas (Yankton) och dakotas (Santee) ingår (beroende på vilken dialekt de talade) så jag har valt att hämta namn från alla stammar där jag hittar namn som passar bebisarna. Letar fortfarande men har en hel hög redan. :)

www.shaneequas.com

cherish
0

#13: Tack vännen, det gör mig glad att du tycker så. :) Vi har ju bestämt när ni ska komma och det går jättebra. Nu börjar ögonen glipa så har vi tur öppnar de upp snart … :) Alla har förresten tappat navelstumparna oxå nu. :)

www.shaneequas.com

cherish
0

#14: Tack vännen! Men vad säger du?? Långt bort?? Men jag som varit ner till er flera gånger, kan inte ni åka upp en ynka gång …??! *retas* Ja det hade varit jätteroligt om du hälsat på och gosa med dem ….. men du får försöka nöja dig med webbkameran … kram!!

www.shaneequas.com

cherish
0

#15: Tack!! Vad glad jag blir att du tycker det! Det är ju min första kull och för mig är de ju de vackraste som finns *ler* men jag känner mig ju lite osäker ändå … det blir spännande att se hur de utvecklas. De har iaf fått det jag hoppades på! :)

www.shaneequas.com

cherish
0

Gruppbild på dem från häromkvällen … Fr vänster Wapi (Trean), Fyran, Tvåan och Ettan. Hörde att Rexjens sambo tvivlade på könet på Wapi pga den marmorerade nosen - beviset syns väl under svansen!?? ;) Kan säga att det är två rejäla pungar … *harkel*

Fyran gör som vanligt, kör sitt eget race - hon är sååå häftig!!

www.shaneequas.com

chikan
0

Är det månne så att du redan bestämt dig för att behålla Fröken Fyran? Sambon kommer lätt att få ducka för alla mina tjat framöver. Så otroligt söta!

Rexjen
0

#20 goseungar. Han lär få höra det, hihi, jag ska visa honom pungen ;-)

cherish
0

#21: Har inte bestämt mig än serru … ;) Ettan är bedårande söt hon med och nu när hon öppnat ögonen är hon ännu sötare!!! Bild bifogas för bevis! ;)

www.shaneequas.com

cherish
0

Tvåan hade igår nästan öppnat båda ögonen. Han börjar bli så himla pratig men tystnar när man pussar honom och gosar.

www.shaneequas.com

cherish
0

Wapi (Trean) hade bara glipor igår, likaså idag, och han är vår lilla kelgris. Den som har tätast päls oxå och verkar älska att bli kliad på magen. Jag blir nog INTE ledsen om han blir kvar. ;)

www.shaneequas.com

cherish
0

Vildbattingen Fyran som river av ljud man knappt hört förr hade igår oxå glipor, de är mer öppna idag.  Hon är faktiskt häftig men OJ vilken ljudnivå på henne! En riktig padda … ;)

Nya foton på Wapi och Fyran när ögonen öppnats.

www.shaneequas.com

Lullan1
0

Ojojoj, det måste vara svårt att välja! De är ju så himlens söta alla 4! Kyss

chikan
0

Sööööta! Slurp. Jag sitter här och nästan dreglar. Hihi. Förstår om det blir svårt att välja framöver!

Lullan1
0

#28 Vem av dem ska flytta hem till dig då? Räcka ut tungan

cherish
0

*skrattar* ja precis chikan - vem av dem flyttar till dig då! *skrattar ännu mer*

www.shaneequas.com

chikan
0

#29 #30 GeneradRäcka ut tungan

A-M.H
0

..vilka underbara bebbar…ser ut som isbjörnsungar…..puss..puss…ljuvliga..

[Silkwaves]
0

Söta pussnosar till bebbar !

[Silkwaves]
0

Söta pussnosar till bebbar !

cherish
0

Tack och tack och tack! Matte blir alldeles hjärteglad över era gulliga ord!! :)

Ja de är bara supersöta och jag ber hemskt mycket om ursäkt över att jag bombar er med bebisarna. Men jag hoppas ni har överseende, det är ju min första cornish-kull och egentligen den första RIKTIGA kullen - hittills inga defekter *peppar, peppar* menar jag då.

Har fått exportförfrågan nu … huuu, VAD ska man tänka på????

#32: Just Wapi har verkligen isbjörnslook - han är den lurvigaste och coolaste, älskar att ligga på rygg och bli kliad på magen … :) Vi är nog riktigt kära i honom här hemma …. *suck* Men vi kan ju inte behålla ALLA bebisar heller! :)

www.shaneequas.com

AnneAlva
0

Jättesöta är de! Vad roligt med exportförfrågan även om det är lite läskigt. Glad

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

chikan
0

#35 Angående din ursäkt om att du bildbombar oss med bebisbilder så säger jag som Britney Spears: "Gimme gimme more, gimme more!" Hihi.