Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettutställningar
Läst 297 ggr
Melle_bus
0

Vilken klubb ska jag välja!

Har länge funderat vilken klubb jag ska välja, vet inte om jag frågat förut men………

Har inte helt fått klart för mig vad det menas med IDP men fattar att om man inte är medlem i någon sån klubb kan man så klart inte ställa ut på deras utställningar.

Vanliga kattklubbar går under sverak?  Kan man vara medlem i både IDP och vanliga kattklubb? Vad är Fife?

Vill ju börja ställa min lilla snart så vad väljer jag och vad är bäst om man vill kunna ställa ut rätt så mycket?

Kanske konstiga frågor för er som kan men jag är verkligen helt grön på detta. Så hjälp =)

MonicaLagerquist
0

Jag är medlem i både SVERAK och IDP..Har mitt huvudmedlemskap och stamnamn i SVERAK och är stödmedlem i en IDP förening.

Är man med i en SVERAK ansluten klubb kan man ställa ut både på SVERAK och IDP.Är man med i en IDP klubb kan man bara ställa ut på IDP utställningar.

FIFe är det förbund som SVERAK sorterar under.Sen under SVERAK finns SVERAK klubbarna.

Det är lite dyrare att vara med i SVERAK .

Stolt ägare till tre La permer

Leffe
0

Ska du ställa ut mycket är det bättre med en SVERAKklubb. Men ska du bara ställa ut ungefär en gång i månaden eller mindre skulle jag ta IDPklubb. Allt är billigare där och toppenstämning

AlexH
0

Du är absolut välkommen att ställa på ALLA IDP anslutna klubbars utställning även om du inte är medlem. Det räcker med att du är medlem i en sverak ansluten klubb så får du ställa hos oss. Dock kan du inte räkna certen tillsammans. dvs tar du två cert (CAC) på idp utställningar och ett cert på en sverak klubbs uts. så kan du inte räkna ihop dem till ett championat. utan du får dubbla championat.

Sverak tillåter dock inte dig att ställa på deras klubbars uts om du BARA är medlem i IDP. Fast jag klarar mig på IDPs utställningar :)

Du får gärna bli stödmedlem till en IDPklubb ifall du vill, även om du har ditt huvudmedlemskap i en sverakklubb

Fife är den övergripande organisationen i Europa (tror jag) som Sverak är underordnad, dvs sverak är en "klubb" under Fife, om man kan uttrycka sig så

I Europa så är independentklubbarna störst och de fifeanslutna minst, bara i sverige och finland är Fife störst. I Europa är alla IDP anslutna välkomna till alla utställningar, även de fifeanslutnas utställningar.. det är bara i sverige och finland som fifes klubbar Sverak och den finska org, är tjuriga och inte låter oss ställa.

Alexandra H

Medarbetare på Cornish Rex Ifokus

Min uppfödning:

www.pixiefay.se

Lullan1
0

Jag är med i Art Deco, en Sverak-ansluten klubb som har inriktat sig på Rexar. Jag är jättenöjd!

Läs gärna om Art Deco här

Leffe
0

Klubbarna närmast dig är tror jag

Sverak:
Linköpings Kattklubb
sedan Göteborgsklubbarna Göteborgs Raskattklubb, Oci Cat Club, Spinneriet, Västsvenska Kattklubben och Föreningen Ädelkatten.

Independet:
Kattklubben Fyrstad i Vänersborg och Trollhättan
sedan Kustkatten i Göteborg och Trollhättan

Melle_bus
0

OJ tack så mycket för alla svar, nu känner jag mig mycker klokare………….fast jag måste ju fortfarande göra ett val.

Tror det blir en sverakklubb och kanske att man tar och blir stödmedlem också, men vilken klubb…….det får jag återkomma med.

Tack igen Skrattande

Eine
0

Jag är medlem i Uppsala Kattklubb. Vi har många rexuppfödare anslutna.Jag är också stödmedlem i SNRF( när jag kommer ihåg att betala avgiften..

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora