Godmorgon 2008-01-24
Godmorgon!
Nu är det bara 11 månader kvar till jul…….
Vilken herrans ruskväder det är i Stockholm idag. Vi regnar bort, flyter ner i avloppsbrunnarna.
Ikväll ska jag gå på Stadsteatern och se "Arsenik och gamla spetsar" med bla Meta Velander, Yvonne Lombard och Kjell Bergkvist.
Ha en riktigt bra dag!
Ha det så trevligt på teatern. Jag ska försöka simma till affären idag. Sedan ska jag fortsätta gå genom foton samt ta det lugnt och vänta på handbolls-EM och hockeymatchen mellan Timrå-Mora på teven.
Sköt om er
Goförmidda!! Här stormar det och regnar snöslask… ska snart in på stan och göra en massa ärenden (storhandling heter det visst….
) Annars blir det städning och dyl efteråt… Är ledig idag så nu har man mycket att ta igen…
#0 Ha en trevlig kväll, önskar ibland jag bodde närmare "storstan" och kunde se alla teaterpjäser och farser och sånt… (och inte bara på tv:n), visst finns det bussresor som gör såna rutter emellanåt men aldrig när jag kan…
God morgon!Här är allt lugnt. Jewel som ska ha ungar idag enligt regelboken , håller mig sällskap genom att sitta såå bekvämt på skärmen.En av mina bästa vänner kommer hit idag för att hjälpa mig att handmata hennes ungar när de väl behagat komma ut..Jewel är B och Esmeraldo(pappan) är A.
Ha det gott.
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Godförmiddag.
Var på trevligt möte igår med aktivitetskommite´n. Böev lite sent i säng, men trevligt var det.
Min köra son är hemma idag, han är lite slemmig, hostig och hes, dock väldigt lite. Var lite borta i morse när de väckte mig i morse (min man och min son alltså) och skulle fråga vad jag tyckte. -Det blir nog bra, svarade jag lite flummigt. Klev upp 1 timme senare.
Nu ska jag strax i väg på oljemålnings kurs. Ska bli lite spännande. Jag har aldrig målat så mycket med olja, bara akvarell. Men är det inte typiskt, enda dagen jag inte kan vara hemma, så ska Milton vara hemma, så min man måste vara hemma från jobbet. Ja ja.
Hoppas ni har en bra dag.
Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.
Hejsan!
Hemma pga värk och nu oxå kräkningar … vet inte om det är pga värken el magsjuka .. fy 17 så ynklig man blir ….
#4: Tack för igår och brödet. Du glömde lite grejer. Ha så kul på kursen, är så avis!
Ha de gott allihop!
Cherish Gustafsson, S*Shaneequas Cornish rex & Europé
www.shaneequas.com

Goddag!
Här lyser solen och vinden friskar i, allt som allt en rätt trevlig dag skulle jag vilja säga, tycker synd om er stackare i storstaden som verkar ha riktigt ruskväder. Idag kommer Sandra (Sashimis) och hälsar på, det ska bli jättetrevligt!
#1 Idag gör jag som du Leffe, sätter mig lugnt ner och väntar på handbolls-EM. Matchen igår var så spännande att jag funderade på att skippa resten för mina stackars nervers skull, men jag är obotlig. 
---------------------------------------------------
Att leva utan katt är inte att leva.
Goddag!
Mår (som vanligt) inte riktigt hundra… Har hänt lite saker som gör mig ännu 'svagare'. Det kommer bli lite 'omorganisation' här hemma bland katterna. Safari kommer att få flytta tillbaka till sin matte då hon har börjat attackera Zorro hela tiden, just nu bor hon i eget rum. Zorro har blivit helspattig han som varit som en filbunke jämnt!
Enya kommer hem igen imorgon då hon verkligen inte trivs där o hennes prövohusse inte riktigt känner att han orkar längre. Hon är min älskling det är bara att inse. Är ju givetvis glad att hämta hem henne men vet ju inte hur det kommer att gå här hemma med henne, om hon efter sin 'semester' inser att hemma är bäst el om hon kommer må dåligt ändå. "Den som lever får se" som det så vackert heter.
Killarna o lilla apan (som hon nu kallas) trivs oerhört bra ihop iaf så det känns ju skönt!
S*Kattmillas Sphynx
www.kattmillas.se

God eftermiddag!
Här har det varit mulet med lite regn på förmiddagen. Om ni regnar bort uppåt landet så blåser vi snart bort!
Var hos tandläkaren idag med min kraschade tand. Han byggde upp en ny krona och det kostade "bara" 875:-
Håller med om att handbollsmatchen var spännande fast jag inte såg hela! Annars har nu "min" sport börjat: Konståkning! Sverige har ju tre killar som åker och Christoffer Berndtsson blev femma i herrarnas!
Ha en trevlig kväll!

God kväll!
Är helt slut efter att ha börjat skolan i måndags, men man vänjer sig nog snart. Har BARA haft introduktion denna veckan och på måndag kör det igång på riktigt. Imorgon är jag ledig så då ska jag umgås med mina små katter som inte kan förstå varför matte inte är hemma om dagarna.
Ha en bra kväll!
#8 Det gick vad jag hört jättebra för Sverige i korta programmet (eller vad det heter). Tycker all konståkning är en njutning att titta på, framför allt paråkning och isdans. Däremot gillar jag inte herranas åkning