Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikett: allmänt-cornish-rexprat
Läst 522 ggr
Avots
0

Ny här, och med ungar på väg

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Jag har varit medlem ett tag och läst era inlägg med mycket nöje. Med det känns lite som om man smygläser någon annans brev om man inte ger sig till känna, så därför tänkte jag berätta lite om hur vi har det hos mig

Jag har två cornishar boende här hemma, honan Tindra 3 år, och kastrathanen Blaui 2,5 år.

Här hemma  väntar vi(Tindra) med mycket fjärilar i (min)mage, vår tredje  cornishkull, men det känns som om det är den första. Hur var det nu med vikten på honan? Är hon lagom tjock? Får hon rätt mat? ??

Frågorna bara hopar sig och det är där alla andras erfarenheter, som man kan läsa om här, kommer till användning.

Det är ett drygt år sedan vi hade ungar sist, även då var mamman min vita Tindra (S*Ärentunas Bergkristall), pappan då var min vackre blåagouti maskade hane Blaui (S*Lejets Distagon), sedan dess har Blaui "varit hos veterinären", så till denna kull fick vi tillkalla förstärkning. Vi fick låna S*Godreigns minst lika vackre, chokladtabby maskade, Pyret (S*Godreigns Pyriphlegeton).

Efter lite misstänksamhet från Tindra (som ju redan hade en kille) så accepterades Pyret och nu så växer alltså Tindras mage, och medför en mängd funderingar från mig och slående i alla mina kattböcker, Hur var det nu igen…. Tindra verkar ta det betydligt lugnareGlad

Jag återkommer säkert här med en del frågor ju närmare förlossning det blir, i dag är det precis 1 månad kvar.

Jag bifogar en bild på den väntande modern.

/ Anki

Dragonrebell
0

Välkommen hit till oss! Vilken vacker kisse som väntar smått!

MonicaLagerquist
0

Hej

Kul att se dig här.Håller tummarna för att allt går bra med kissenbarnen som växer i Tindras mage.

Att Pyret är en trevlig grabb vet jag ju redan.

Kattutan men stolt Plåtis ägare

AnneAlva
0

Kul att se dig här Anki! Det ska bli så spännande att följa Tindras väg fram till dess att kattungarna kommer, Pyret skulle nog tycka det var spännande också om han förstod vad det handlade om. Räcka ut tungan Han blev knipsad igår, så nu blir det inga fler kattbarn gjorda (ja, inte av honom i alla fall…). Pussa på Tindra från mig!

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

miano
0

Hej Anki!

Kul att finna dig här,det var inte så länge sedan jag själv hittade hit.Lycka till med Tindra….Jag och mina katter håller tummar och tassar för er…

Hundar har ägare.Katter har betjänter...

Änglatassen's Cornish Rex

RacerDonnans
0

Välkommen. Det är bara att fråga på och delge oss av de erfarenheter du faktiskt har med dina katter.

www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.

cherish
0

Men vad roligt att se dig här, välkommen! Så Pyret blir pappa till dina småkrull, vad roligt!! Lycka till med kullen! :)

Cherish Gustafsson, S*Shaneequas Cornish rex & Europé
www.shaneequas.com

Lullan1
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Välkommen hit! Kul att du berättade lite om dig och dina katter! Hoppas på små söta ungar, det kan knappast bli något annat med så fina föräldrar!

Jag har en syster här hemma till Pyret, hon heter Jissa (Godreigns Styx på söndagarna).

rexmamma
0

Roligt med fler Sollentunabor Skrattande

Välkommen hit!

Eine
0

Varmt välkommen och lycka till med kullen!

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

[Wiveka]
0

Ett stort VÄLKOMMEN hit!!

Aje-T
0

Välkommen!

LinusCRX
0

Välkommen!

chikan
0

Välkommen hit och lycka till med krullbäbbarna. Pyret är ju en riktig snygging och Tindra ser bedårande ut så det lär bli riktigt svårt sedan när (för här förutsätter vi som du kanske märkt att det bildbombas! Flört) vi får se bilder på bäbisarna.

Avots
0

Tack för alla trevliga välkomnanden!

Jag kommer självklart att återkomma, med både berättelse om hur det går med Tindra och de kommande ungarna, och som jag misstänker, med en massa frågor om än det ena och än det andra ju närmare dag 65 vi kommer…..

I dag är dag 36Glad

emiya
0

Oj, vilken vacker kissa! Välkommen hit! Så spännande, hoppas allt går bra!