Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikett: övrigt
Läst 331 ggr
PennyIIXC
0

Sheeta kissar överallt - hjälp!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min kattunge som är lite över halvåret nu, har redan hunnit löpa två gånger. Första gången var för ca 3 veckor sedan.
Nu löper hon igen och hon är jättejobbig. Såfort man klappar henne, eller bara ens pratar med henne så kissar hon bara rakt bakåt. Hon sover helst inne hos mamma och pappa och de måste kasta ut henne, annars håller hon på lika dant hela natten. Hon har även kissat rakt in i min mammas laptop.

Så jag tänkte fråga om aktut hjälp, någon som vet vad man kan göra åt det?
Någon som haft ett liknande problem och löst det på något smidigt sätt?
Eller finns det speciella "katt-blöjor" man kan köpa?

Får ursäkta att frågan handlar om min Devon Rex, hoppas det inte gör något. Har med en bild på henne också. :)

MonicaLagerquist
0

Sätt henne i badrummet i natt med mat vatten och kisslåda.Imorgon ringer ni och bokar tod för kastration,Ni kan även be att få p-piller för att bryta löpet så slipper ni förhoppningsvis kissseriet.

Stolt ägare till tre La permer

AnneAlva
0

Håller med Monica, såvida hon inte ska gå i avel så kastrera henne omgående, det är varken till gagn för henne eller er att låta henne gå fertil. Jobbigt att hon löper så starkt, men somliga honor gör det, vi hade en hona som kissade varje löp och henne kastrerade vi snabbt som blixten. Glad Lycka till!

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

Eine
0

Exakt det jag tänkte, skrev #1 och #2. Kastrering hjälper omgående.Det sliter förfärligt på en katta att löpa och löpa.Lycka till

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Lullan1
0

Kan bara hålla med ovanstående, försök att få henne kastrerad så snart det går!

Och så vill jag bara passa på att säga att det går alldeles utmärkt att ställa frågor om henne här, trots att hon är en Devon Glad 

Lycka till!