Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettavel-genetik-och-uppfödning
Läst 1638 ggr
Dendrobiums
0

Nu börjar det hända något!

Hittade slemproppen imorse kl. 8.00. Så nu hoppas vi att det händer något!

rexmamma
0

Åh, spännande! Lycka till både mamma katt och matte/husse!Skrattande

Leffe
0
Eine
0

Lycka till och ta det lugnt.

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

MonicaLagerquist
0

Spännande.

Stolt ägare till tre La permer

[Wiveka]
0

Väntar med spänning!

Natali
0

Ohh men vad spännande! Händer det något mera? Lycka till!

Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.

KaCee
0

Pratade precis med Dendrobiums-Sandra och än så länge är det lungt.

Jag hoppas att Irma håller sig till sent ikväll/inatt, för vi ska nämligen ha främmande ikväll och jag vill ju så gääääärna vara med och hälsa nykomlingarna till världen!

chikan
0

En till online-förlossning! Spännande!

Sashimis
0

Spännande!

RacerDonnans
0

#0 Spännande, vilken dag är hon på?

www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.

cherish
0

Men åh va skoj!!! Håller tummarna att allt kommer igång! Blir kul att få vara med om en online-förlossning från andra sidan lixom … :)

Cherish Gustafsson, S*Shaneequas Cornish rex & Europé
www.shaneequas.com

KaCee
0

#10 Ska man räkna från dag 1 i parningsveckan som Irma och Fille var tillsammans så är dag 65 idag om jag inte missminner mig helt om datumen. Dock tror jag inte att de parade sig på dygn 1 utan snarare kanske 3-4-5.

Kärleksparet var ju tillsammans närmare en vecka och vi fick inte se nån parning. De var båda två väldigt blyga. Dessutom väldigt tystlåtna med… så vi vet inte riktigt när de parades första gången. 

Kattungarna bör komma from idag osså kanske 4-5 dagar framöver.

RacerDonnans
0

#12 Ok, ja då kan det ju dröja ytterligare någon dag. Vilka blyga luringar. Kanske hon fortsätter luras.
Hos mig har det vanligaste varit att det gått ytterligare någon dag efter att slemproppen gått men det närmar sig nu och när den gått kan det ju hända när som helst. Minns bara en dräktighet där slemproppen gick och jag började vänta och vänta men inget hände. Varje gång hon stökade lite extra tänkte jag ok, nu händer det, men icke. Det dröjde flera dagar och hände när jag börjat slappna av och inte letade tecken längre.

Tror hon tänkte att, ha där lurade jag dig alltGlad.

KaCee
0

Ja, det är ju så väldigt olika med slemproppen. Av de 6 kullar jag haft så har det bara gått några timmar mellan slempropp och förlossning. (De slemproppar jag faktiskt hittat!) Det är 2 av de 6 kullarna som jag aldrig ens funnit nån slempropp alls.

majsan
0

Sandra.. Du kan ringa mig mitt i natten IGEN om det behövs och du känner oro.. Men det kommer att gå bra.. Gissar imorgon söndag …

Lullan1
0

Hur går det? *nyfiken*

Dendrobiums
0

Det är lungt än så länge!

Dendrobiums
0

kl. 6.23 första ungen ute!! En blåvit hona. Allt gick jätte bra!

Dendrobiums
0

6.47 Andra ungen ute! Blå hane. Båda är jättefina och livliga och mamma Irma är jätte duktig och njuter av mammalivet redan ;) Jag återkommer när de tittar fram fler!

[Silkwaves]
0

Så roligt !! Blå hane mmmKyss

Grattis !!

Dendrobiums
0

Tredje kattungen ute! Hona svartvit.

Tyvärr var vi tvugna att avliva den fjärde kattungen för att den föddes med tarmarna ute… Tråkigt men sånt händer..tyvärr.

Men fortfarande finns det kvar bebisar i magen!

Så vi håller er uppdaterade!

Dendrobiums
0

Oj, nu har det blivit fel. Sandra är trött och uppspelt såhär på morgonkvisten! Har skrivit lite fel kön.

Här är de rätta!

1:a blå hona 
2:a blåvit hane
3:e svartvit hona

majsan
0

Grattis till de små knytena.. Kommer det fler troSkrattande

cherish
0

Åh grattis, grattis till de små knytena!! Så spännande!!! Vad kul att Irma direkt förstod vad mammarollen innebär! Duktig Irma!!

Ledsamt med den lille som ni fick avliva men jag har hört att sånt händer emellanåt ….

Håller mig klistrad här så ofta jag kan så får vi se om det kommer fler!

Kram!!

www.shaneequas.com

Dendrobiums
0

Nu har det kommit två till svarta pojkar! Så totalt 5 levande!!

Vi tror nu att hon är färdig, men inte helt säkra!

Tuusen miljoners tack Kusin-Frida för all hjälp, de är guld värt!

Tack även alla som skrivit!

rexmamma
0

Grattis!!!  5 stycken, inte illa! Skrattande

chikan
0

Ooo! Häftigt. Grattis till småttingarna. Det blev ju en hel drös. Så klart ser vi fram emot bilder så snabbt du hinner! Flört

RacerDonnans
0

Grattis. Då var de här.

MonicaLagerquist
0

Grattis till kullen.

Stolt ägare till tre La permer

Lullan1
0

Grattis till alla bebisarna! Glad

[catze]
0

Grattis !!

Natali
0

Grattis!

Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.

LinusCRX
0

Grattis till krullbebisar!

trixi3851
0

Grattis! Nu vill ve se de små liven snart!

Aje-T
0

Grattis! Så tråkigt med den lille som inte klarade sig men oj så kul med hela fem ungar i alla fall!

Dendrobiums
0

Tack för alla svar!

Bilder kommer i eftermiddag, jag lovar!!

[Wiveka]
0

Grattis till bebbarna!
Synd på unge nr.4

AnneAlva
0

Grattis till kissebarnen, synd på den fjärde, jag vet hur tufft det är, men 5 stycken är inte fy skam!

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

Eine
0

Grattis till de små nyingarna!Skönt att förlossningen gick bra för mamma katt!

Dendrobiums
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

nu kommer bebbe bilder :D

Här är alla 5!

Dendrobiums
0

en till…

LinusCRX
0

Oj så sött! Kyss Tack för att du delar med dig!

KaCee
0

Oj, så glad man blir i själen av att få vara med på en kattförlossning som går av bara farten! Hela jag är helt glad… förutom ödet med lilla blå fyran som vi fick lov att avliva. *suck*
Men som ni skriver så är det ju sånt som händer. Vila i frid lilla-blå.

Tack själv Sandra för att jag fick vara med!

Och återigen tack till dig Majsan, för att vi får terrorisera dig med kattförlossningsfrågor på småtimmarna!

Nu ska jag fortsätta att redigera bilderna så att Sandra kan få upp ågra på sin hemsida…och jag ska såklart blogga om nattens upplevelser jag med! Men det får bli på eftermiddagen… ska duscha och sova en stund innan.

Jag är så stolt över vår Fille som måste ha smekt Irma medhårs så det blev så många fina småkissar! Kyss

Medea
0

Stort grattis!!

kissan78
0

Grattis!! Synd att jag inte kunde va med som det var tänkt men tur Frida finns i alla lägen! Ska snart komma upp o gosa med dem små liven!

S*Kattmillas Sphynx  
www.kattmillas.se

majsan
0

Så sötpjöta de är.. Jag hade telefonen brevid min kudde så varje gång det ringde så hoppade hela sängen till,,bra väckarklocka..Skrattande

Sashimis
0

Oj här har det hänt saker. Stort grattis Sandra till dina ursöta småkrullar!! Det var ju ett stort gäng där inne, inte konstigt att hon var tjock Skrattande

Dendrobiums
0

Först ut är S*Dendrobium's Fellowsii

Dendrobiums
0

en till på Fellowsii

Dendrobiums
0

Andra ut S*Dendrobium's Tobanensis

Dendrobiums
0

en till på Tobanensis

Dendrobiums
0

Tredje ut S*Dendrobium's Tuananii

Dendrobiums
0

en till på Tuananii

Dendrobiums
0

Fjärde ut S*Dendrobium's Leonis

Dendrobiums
0

en till på Leonis

Dendrobiums
0

Femte ut S*Dendrobium's Mortii

Dendrobiums
0

en till på Mortii

kissan78
0

Åhhhh!!! Tuananii vill ju flytta hit, det ser jag på engång! ;)

S*Kattmillas Sphynx  
www.kattmillas.se

chikan
0

Iiii så söta! Det är verkligen frosseri i kattungar som pågår här på siten nu. Och inte grinar jag för det. Tycker också att Tuananii är supersöt med den svarta piratfläcken för ögat.

AnneAlva
0

Jisses så söta!! Och vad långa ben vitfläckarna ser ut att ha, tror aldrig jag har sett nyfödingar med så långa ben. Glad Otroligt fina bilder!

S*Godreign's Cornish Rex

Spotless
0

Stort grattis till kullen! Tänk att "min" Ivan blivit morfar igen. Kyss Det måste jag berätta för hans matte.

Dendrobiums
0

Tråkiga nyheter.. Nu har lilla Tobanensis lämnat oss. Han var väldigt svag ända från början…

Många tårar kommer…

kissan78
0

Lille, lille Tobbe!! Du var så söt!
Kram på er!!!

S*Kattmillas Sphynx  
www.kattmillas.se

rexmamma
0

Åh, så tråkigt för er Gråter

Spotless
0

Nej fy, vad jobbigt för er! Hur mår de andra då? Hoppas att de är pigga och starka!

Lullan1
0

Nä… Gråter 

Sov gott lilla Tobanensis

Dendrobiums
0

#65 De andra mår bara bra. Men Tobbe har varit svag hela vägen. Han har aldrig ätit som ja sett, har försökt hjälpa honom men de gick inte.. Sånna här saker är inte roliga men de är ju naturen..

Linda-Lou
0

*kramar* Tänker på er…

majsan
0

Det är naturens gång..Men hoppas att de andra mår bra och kämpar på..Kyss

chikan
0

Sorgligt att han inte orkade kämpa vidare, Gråter men tur att de andra verkar må bra i alla fall. Det är inte lätt att se små kattungar sluta andas, det vet jag.

KaCee
0

STÖRTTEKRAM till dig Sandra!
Jag är imponerad över hur stark du varit idag!

Så tråkigt att Tobanensis inte orkade. Men så var han riktigt liten och pluttig när han kom till världen med. Håller tummarna hårt för att de fyra godingarna du har kvar där hemma forsätter att vara pigga och må bra!

smirik
0

Stort grattis till kullen, var tråkigt i mistat lillkillen vi håller tasser o tumar för det inte händer något mer.

RacerDonnans
0

Har nyss läst allt och hann inte kommentera någon bild innan lille Tobanensis gått bort. Fy vad jobbigt, men tänk vilka härliga små de fyra som är kvar. Ett jättegrattis än en gång till de fyra små liven och de två som olyckligt gick bort ser ner på sina syskon från andra sidan och kommer finnas med dem framöver.
En jättekram i den knepiga situationen med en del sorg mitt i alla glädje.

Dragonrebell
0

Blir både glad och sorgsen när jag läser denna tråd! Tänker på de som inte klarade sig, men samtidigt så blir jag glad att läsa om de som klarade sig! GRATTS till fina ungar!

Dolleminas
0

Grattis till bebbarna även om två blev änglar på en gång…

emiya
0

Grattis till de små nya söta liven!

Beklagar till de två som bara kom och vände om…….Gråter

AnneAlva
0

Beklagar att lilla Tobanesis inte orkade längre. Gråter Stödkramar till er och kattsyskonen!

S*Godreign's Cornish Rex

Dendrobiums
0

Tack för alla fina svar. De behövs!Kyss

Ville bara berätta att alla mår bra idag och har gått upp i vikt! Så nu hoppas vi alla att inget mer händer.

Rexann
0

Många grattis och stöttekramarSkrattande Tänk att man kan känna både glädje och sorg samtidigt!

Eine
0

Tröstkram till dig.Naturen plockar bort sina svaga, och kanske det var ngt  fel på honom som gjorde att han aldrig riktigt orkade.Kollade du ev gomspalt etc?Lycka till med de andra fina sötnosarna.

Dendrobiums
0

#80 Ja, de kollade vi. Inget fel på honom så. Det var nog bara det att han inte var färdigutvecklad i lungor osv.

Nu har jag insett att våran våg är fel på! Alla småttingarna väger över 100 g! =)

Aje-T
0

Gråter

RacerDonnans
0

#81 Härligt att höra att de växer som de skall.

KatternasMatte
0

Läste precis tråden, är på resa. Så ledsamt med de två småttingarna som dog Gråter men stor glädje över de andra 4.

Ett jättegrattis! Skrattande

cherish
0

Åh ….. jag som skulle säga grattis till alla bebbarna och så läser jag att två gått bort …. jag är sååå ledsen över de småttingarna som dog …. förstår att du sörjer … Många kramar och så hoppas jag att du ändå kan glädjas över de som är kvar. De är ljuvliga!!

www.shaneequas.com

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.