God morgon 19 januari
God morgon
Vi är fortfarande skarrad efter dem senaste 2 dagarna på hospital helvete. Aldrig aldrig mer skall jag sätta mina ben på ett offentligt hospital. Tur är det att vi framöver har privat sjukförsäkring igenom mitt jobb. Det tråkiga är att många inte har den förmåga och måste leva med den "vård" det finns inom vårdsystemet. Det är inte rätt att när man har så ont och mår så illa efter en stor operation att man då också skal köras ner psykisk. Jag tror aldrig jag har känd mig så maketeslös för ut. Inget, inget förmådde dem göra, inte äns smärtbehandla henne och det var liksom därför hon skulle stanna kvar.
Toppen på isberget var att den smärtstillnade medicin vi hade fått med hem gjorde Smila så illamående och sjuk att vi mitt i natten fick köra till akuten och få hjälp där. Hon har fortfarande sjukt ont men psykisk mår hon bättre och förhoppningsvis går det den rätta väg från nu.
Fast jag är fortfarande så arg jag inte vet vad jag skall göra åt all min ilska.
Ja sjukvården är som den är på de flesta ställen. Här i Stockholm får man otroligt mycken hjälp och snabbt om det är dödshotande typ hjärtinfarkt, men annat kan du få vänta på länge. Och i Solna där måste du vara frisk för att orka få chans att få en tid på vissa vårdcentralen. Hoppas allt vänder för er nu och att det börjar gå åt rätt håll.
Vad ska jag göra idag då. Funderar på att gå genom mina kläder. Det mesta jag har passar inte längre sedan jag slutade röka. Det blir väl så småningom lite nytt eller börja röka igen. Lika dyrt vilket man än gör. Ja visst ja det finns ju ett tredje alternativ - motionera, men då måste ju sjukvården funka först.
Det blir en cirkel hur man än gör.
Sköt om er idag
Godmorgon alla vänner.#0 Det räcker visst inte att stormen är i full aktion, ni måste kämpa för hälsan också.Har ni fått smärtstillande som fungerar nu? Jag har tänkt på er jättemycket,vet hur det är att ha ont och ingen hjälp finns.
#1Gör som vi tjejer, skaffa kläder med resår.Börja inte röka Leffe, tänk inte ens tanken.
Idag kommer ett trevligt par och ska hälsa på mina hybrider.De ska så småningom ta en av hannarna på foder, jag är så glad!
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

God morgon!
Nu börjar en av mina mest intensiva veckor…. Veckan som kommer, kommer jag att jobba både i Karlstad och Lund och jag kommer att pendla…. Detta är ett steg för att komma tillbaka till Karlstad så jag hoppas verkligen att det löser sig. Men jag kommer nog inte vara särskilt social eller lättillgänglig.
Allt detta kommer att toppas med en utställning nästa lördag. Min lilla vita Sissi kommer att ha 2 konkurrenter!!!! Det blir dessutom en BIV i grupp 9! Juppi kommer med också och tävlar i klass 9 i grupp 4 så jag räknar med ett gäng konkurrenter där också.
Vi ses på andra sidan 

#0 Hoppas verkligen det vänder för er nu. Förstår att ni haft det fruktansvärt. Vet själv hur dålig vården kan fungera och även hur bra den kan fungera då den fungerar.
#1 Du skulle bara våga börja röka igen………….. Eines tips var bra tycker jag.
#3 Håller verkligen tummarna för dig att allt skall lösas utifrån det bästa för dig nu. Det låter som en tuff tid ett tag framöver, hoppas det inte blir långvarigt. Ta hand om dig nu, så väntar vi rapport när allt lugnat ner sig (och om du orkar och har lust, tidigare).
Själv har jag rätt bra, sitter i husvagnen och har jobbat en stund och kopplar nu av. Fick nyss en rapport från mormor att de har det bra på www.holidayclub.se . Igårkväll var vi där, badade, åt amerikansk bufe´och spelade minigolf innan vi gjorde kväll.
Idag har de redan badat ett par timmar med momma och moffa, varit på relaxen och skall nu på barnlab ett par timmar. Sen åker vi dit äter Mexicans bufe´och spelar bowling med dem.
Det är rätt så "busigt" väder med snöfall och hård vind så skidåkning får vi stå över idag i alla fall men tur att det finns massor att göra innomhus.
Tips till er alla. Åk hit!! Har själv bott där med barnen tidigare så detta är deras fjärde gång. De har ibland visningsresor och det är en sån som mina föräldrar bokat denna gång med tre nätter på hotellet med bad och frukost för dem alla fyra för 995kr om mina föräldrar går på en tvåtimmars visning för deras andelslägenheter (mina föräldrar har inte varit där förut).
Jag önskar er alla en bra dag!
www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.

Goddag!
Satt uppe till sent inatt och redigerade foton, alla jag ska använda måste beskäras eftersom bilderna är så stora. Och det är ni som får lida av sviterna eftersom jag gärna vill visa upp mitt jobb så nu är forumet bomarderat med bildtrådar från senaste fotosessionen med Jenny.
Ikväll får vi främmat och imorgon ska jag till Stockholm och kika på Steve-bebisar, de ska bli sååå spännande!!
#0 Usch, vilken mardröm operationen visade sig blir för er, men om man försöker se det positivt så kan det väl ändå inte gå mer fel nu?! Hoppas Smila känner sig bättre och inte har lika ont nu när hon fått smärtlindring (även om jag vet att morfinbaserad smärtlindring får en att må illa…
). Hoppas ni får bukt med det. Många kramar till er!
#3 Hoppas att du i slutänden får komma tillbaka till Karlstad med jobb och lycka till på utställningen näsa helg!
---------------------------------------------------
Att leva utan katt är inte att leva.

Jag skickar mina varmaste trösttankar till Smilla och dig Rikke..Måste det bli bättre..Ring mig om du vill tala ut om det som händer..Kan ibland kännas bra om man kan få tömma ut sina känslor .
Här stormar det ute och jag har legat natten i vinterkräksjukan…
Bläää
smirik Kram till dig som kämpar så, hälsa frun och hoppas verkligen att hon kryar på sig!

Tack alla för dem snälla orden!
Smila mår lite bättre nu, hon har fått annat smärtstillande och dem kräks hon inte av. Nu hoppas vi bara det går den rätta väg, det känns lite osäkert när vi inte har fått någon vägledning.
Men måste säga att vi fick en super behandling på akuten i Malmö i går natt. Helt underbar personal var det där. Så även om det var fult av folk då fick vi hjälp efter 5 min och var hemma igen efter 30 min med tabletter till natten och ett recept.

God sen kväll!
Usch, jag känner igen det där med sjukvården! Hoppas att ni får en god natts sömn och att hon snart blir bättre, smirik!
Här hoppas vi på en lugnare natt nu när stormen är över, det dånade, vrålade, skramlade och tjöt ganska bra föregående natt!
Sov gott alla ni andra också!
God natt från mig