I morse när jag vaknade .....
… vid 4-tiden pga väldigt pipande kände jag nåt på min axel … nåt som krafsade och krälade och pep … tände lampan .. där låg en liten tjej … och Phoebe stod och krafsade på axeln med en bebis i munnen … in under täcket och jag protesterade … Lyfte tillbaka dem till lådan, satt en stund tills hon lagt sig och så gick jag tillbaka … När klockan ringde kl 6 hade jag en bebis på bröstet, en på axeln, en Phoebe på armen och längs armen två bebisar till ….
Ska man skratta eller gråta …? *ler* Det VAR mysigt, ska erkännas, men meningen är väl att hon ska vara i lådan ….? Hörde nyss att hon är i lådan idag med bebisarna så hon kanske bara var lite matte-sjuk i natt ….?
Meja, yngsta dottern, tyckte iaf det var supermysigt att få gosa med småttingarna i mammas säng!!!
Cherish Gustafsson, S*Shaneequas Cornish rex & Europé
www.shaneequas.com

Verkligen ett jättefint kort! Å grattis till nytillskottet i familjen! 

Denna bild skall jag visa tjejerna sen idag. Gissa om jag får kattungetjat här hemma sen,-Vi vill också ha mamma, snälla…..
.
www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.
Förlåt min dåligt svenska, men jag vill försoka fårklara…
ALLA mina mammor har också tagit kattungar till sängen. Det händer med varje mamma och med varje kull.. Dom inte trivs i lådan innan lådan är i sängen också :D So, våra kattungar sover i sängen mellan oss (oftast i transportboxen).. :D
#3: Åååhåååå …. så jag ska ställa lådan i sängen alltså …*hmm* Då måste jag kanske försöka ha dem i transportboxen då för lådan är rätt stor … Tack vännen, då vet jag! :D
www.shaneequas.com
#1: Tack så mycket!!! :)
#2: Jag förstår det, vännen!!! Ni är välkomna över så fort de blivit lite större … vill gärna avvakta en tid som du förstår … familjens första kull på "riktigt" *ler lyckligt* Meja vill att Filippa kommer och sover över sen oxå … ;)
www.shaneequas.com
Myskissar!! Klart Fibban vill att dem ska vara som tryggast, det är ju i närheten av matte!
S*Kattmillas Sphynx
www.kattmillas.se

Skrattade gott när jag läste detta. Vad härligt att nyblivna mamman vill att småttingarna ska få en mysstund med matte på morgonen. De är ju underbart söta!

men sötnosarna!
När vi haft kattungar i sängen har vi använt oss av en bädd som har skumgummikanter, alltså en sådan med ganska hög kant (inte en som bara är stoppad).

Mina katter bara föder i sängen. Även om de har flyttats en del kattungar också, har vaknat några gånger jag också över kattungar på huvudkudden, mest Pepsi då, komemr jag på nu medans jag skriver…..
Det är en fördel när de bara flyttar kattunarna till sängen, det blir så himla kladdigt med födslar i sängen, speciellt på Tempurmadrassen….
Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.

Haha, ja det verkar vara vanligt att de flyttar dem till sängen. Shmii lyfte också upp sina hela tiden, fast hon ville helst ha dem inne i mitt påslakan vilket inte kändes helt säkert… Bifogar en bild på hur ungarna tillbringade sina första veckor. Lite småtrångt att sova med en flyttkartong i en säng som är 1,05 men vad gör man inte för att kissen ska vara nöjd 
Vad härligt ändå på något sätt att få bevis på hur trygg Phoebe är med dig, eftersom hon anser att din närhet behövs för att skydda ungarna. Onekligen ett väldigt mysigt uppvaknande, även om jag förstår om det känns lite bökigt att ha dem i sängen.

…guuu´vad mysigt…finns det nåt bättre sätt att bli väckt på ??
Båda honorna har velat ligga i sängen nära matte med kattungarna de första veckorna. Så vi hade ett liknande arrangemang som #13.
Knaskatter

Jag har inga erfarenheter om kattungar. Men hade en gång en mellanpudel, som trodde sig få valpar 60 dagar efter löpet (ungarna var två gröna pipande leksaksdjur). Dom skulle absolut med till sängen över natten. Under den tiden vaknade jag flere gånger på morgonen och märkte, att "ungarna" hade lämnats bredvid mig - och "mamman" sov gått lite längre bort…:-)… Det kan vara, att Phoebe tycker det är skönt att låta matte ta hand om ungarna lite emellanåt, så att hon lan pusta ut lite - söting!
Men himmel så gulligt!